ارسال به دیگران پرینت

مجری | آقای مجری

چرا "مهمونی"ِ آقای مجری، افت کرده؟!

طنز‌هایی که تکراری شده و گفت‌وگوهایی که گفته‌های تازه‌ای ندارد!

چرا "مهمونی"ِ آقای مجری، افت کرده؟!

برنامه تاک‌شو-نمایشی-عروسکی آقای ایرج طهماسب بعد از گذشت دو دهه از آغاز مجموعه کلاه قرمزی و پسرخاله، اولین کارِ هنری اوست که بعد از ۵ سال بدون حضور یار دیرینه‌اش، حمید جبلی(صداپیشه عروسک‌های دوست‌داشتنی و تکرارنشدنی کلاه قرمزی و پسرخاله) ساخته شده و چند هفته است که پخش می‌شود. 

بعد از گذشت چند قسمت، عروسک‌های مجموعه مهمونی جذابیت‌های اولیه خود را از دست داده‌اند؛ همان‌ها که در شروع، آنقدر قوی و جذاب بودند که تکه‌کلام‌های دو شخصیت پشه و بچه، در صفحات مجازی مدام ترند شد و همین باعث شد که با همان چند قسمت اول همه ما متوجه شویم که آقای طهماسب، فرمول برنامه‌سازیِ عروسکی را خوب بلد است.

در «مجموعه مهمونی» ما شاهد حضور عروسک‌های جدید و صداپیشگان تازه هستیم. ولی در همان قسمت‌های اول، جای خالی خیلی از صداپیشگان که به صدای آنها روی عروسک‌های مجموعه کلاه قرمزی عادت کرده بودیم و حس و حال خوب می‌گرفتیم، حس می‌شد. اما کم‌کم برنامه مهمونی و شخصیت آقای مجری با همان چهره مهربان و دوست‌داشتنی همیشگی‌اش که در مجموعه کلاه قرمزی سراغ داریم توانست جا در دل‌های ما باز کند. ولی تنها دو شخصیت عروسکی بسیار قوی و جذاب، بین تمام عروسک‌های مجموعه مهمونی نظر همه را جلب کرد. که با گذشت همان چند قسمت نشان دادند یک سر و گردن از بقیه عروسک‌ها بالاتر و قوی‌تر هستند. دو عروسک بچه با صداپیشگی «هوتن شکیبا» و پشه با صداپیشگی «کاظم سیاحی» که در مجموعه کلاه قرمزی هم شخصیت‌های موفقی داشتند، اما بقیه عروسک‌ها خوب ساخته و پرداخته نشده‌اند؛ نه دیالوگ‌نویسی و نه در جذابیت‌ صدا، تا جایی که حتی در بعضی از قسمت‌ها رسما خسته‌کننده و تکراری می‌شوند. مثلا شخصیت «کته خانم» اگر نباشد، چه خدشه‌ای به برنامه می‌زند؟! همینطور بقیه عروسک‌ها هم دست‌کمی از «کته خانم» ندارند. قسمت‌های موسیقی ملل و اجرای تئاتر‌های عاشقانه هم هرچه جلوتر رفت از جذابیتش کمتر شد. این کم‌شدن جذابیت را هم بیشتر در تئاتر عاشقانه می‌بینیم شاید چون در هر قسمت بازیگران عوض می‌شوند و داستانی منجسم ندارد. در عین حال برنامه مهمونی جذابیت‌های خود را دارد. مثلا قسمت دعوت از مهمان‌ها که روبه‌روی آقای مجری می‌نشینند و شروع به یک گپ و گفت خودمانی می‌کنند. اما باز هم در همین قسمت چند دیالوگ تکراری و بازی تکراری می‌بینیم و می‌دانیم قرار است این مهمان هم به ۵کلمه خوب و بدی که دوست دارد و دوست ندارد اشاره کند. بعد با حس‌های مختلف بگوید و قصه‌ای در لحظه بسازد. یا خاطره‌ای از کودکی بگوید. تنها جذابیت این قسمت، مختلف بودن مهمان است. اما تکرار گفت‌وگو‌ها با هر مهمان برای مخاطب خسته‌کننده می‌شود.

 

در پایان، برنامه مهمونی آقای مجری را اصلا نباید با برنامه کلاه قرمزی مقایسه کرد. چون برنامه مهمونی تاکید کرده که برای قشر بزرگسال است. برای همین، کار برای آقای مجری سخت‌تر از مجموعه کلاه قرمزی‌ست.

متاسفانه برنامه مهمونی نتوانست انتظارات را برآورده کند. حتی اضافه‌شدنِ عروسک جدید «روح» هم، روند رو به افول برنامه را بهتر نکرد و هرچه بیشتر پیش رفت از جذابیت عروسک‌ها کم و کمتر شد. صدایی که روی عروسک مگسی، یک‌بار شکست خورده بود بدون هیچ توفیقی، روی عروسک روح هم نشست، بدون هیچ خلاقیت جدید و همچنان بدون هیچ موفقیتی! ما انتظارات‌مان از آقای مجری بعد از ۵ سال آمدن جلوی دوربین بیش از این بود!

 

نویسنده : سایه مرتضوی / بازیگر و فیلمنامه‌نویس

 

مرتبط:

 

روح شما کجاست؟ | گفت‌وگوی جنجالی با یک روح!+ ویدئو

طهماسب رو به دوربین میگه شما حواستون به روحتون هست؟! عجب سوالی بود این سوال

 

برنامه جدید ایرج طهماسب با عروسک‌های متفاوت + تصاویر

ایرج طهماسب با عروسک‌های «شاباش»، «دی جی»، «کته»، «قیمه»، «خوشگلِ بابا» و... در قسمت اول «مهمونی» در شبکه نمایش خانگی میزبان علاقه‌مندان به خود شد.

 

منبع : 55 آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه