ارسال به دیگران پرینت

ارزش معاملات خرد سهام

پیش بینی بازار سهام 26 اردیبهشت

برخی از تحلیل‌گران معتقدند بازار این روزها بیش از آن که مـتأثر از روندهای درونی باشد از عوامل بیرونی تأثیر می‌گیرد.

پیش بینی بازار سهام 26 اردیبهشت

برخی از تحلیل‌گران معتقدند بازار این روزها بیش از آن که مـتأثر از روندهای درونی باشد از عوامل بیرونی تأثیر می‌گیرد.

روز گذشته در 10 دقیقه ابتدایی معاملات شاخص کل بورس روند صعودی داشت اما پس از آن سمت عرضه بازار قدرتمند شد و شاخص به سرعت پائین آمد. پس از آن تقاضای بازار بهبود پیدا کرد اما اغلب شاخص‌سازها و نمادهای بزرگ بازار افت قیمت داشتند. شپنا، فملی، فولاد، شتران، شبندر، نوری، شستا، پارسان، خساپا و شبریز از بزرگان قرمزپوشی بودند که بیشترین تأثیر کاهنده را بر شاخص داشتند. 

کاهش تقاضا

در پایان معاملات ارزش صف‌های خرید 316 میلیارد تومان بیش از صف‌های فروش بود اما ارزش مازاد تقاضای پایانی بازار نسبت به روزهای قبل افت محسوسی داشت. تعداد نمادهای صف فروش نیز بیشتر از روزهای پیش بود. 

بدین ترتیب شاخص بیش از 5 هزار واحد افت کرد و به رقم یک میلیون 572 هزار واحد رسید. از سوی دیگر شاخص هم وزن 325 واحد صعود کرد. دیروز تعداد نمادهای مثبت بازار کاهش یافت و از 424 نماد در رو شنبه، به 319 نماد در روز یکشنبه رسید.

 

رکوردشکنی رونق معاملات

روز گذشته ارزش معاملات خرد سهام به 8 هزار و 601 میلیارد تومان رسید که بالاترین رقم در 8 ماه اخیر است. رونق معاملات با خروج سرمایه حقیقی همراه بود و ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار 281 میلیارد تومان بود. 

تلاطمات قیمتی

برخی از تحلیل‌گران معتقدند بازار این روزها بیش از آن که مـتأثر از روندهای درونی باشد از عوامل بیرونی مانند تورم انتظاری، نرخ ارز و اخبار سیاست خارجی حول مذاکرات احیای برجام تأثیر می‌گیرد. 

 
 

از سویی تورم انتظاری موجب رشد قیمت‌ها شده و رشد قیمت دلار به بخشی از بازار سیگنال مثبت داده است. از سوی دیگر اخبار امیدوارکننده درباره از سر گیری مذاکرات وین سیگنال کاهشی داده است، هرچند که این سیگنال بسیار ضعیف است.

در مجموع به نظر می‌رسد روند کلی بازار در میان مدت -پیش از فصل مجامع- صعودی باشد و نوسانات کوتاه مدت را نمی‌توان به شکل‌گیری روند نزولی تعبیر کرد.

بورس

 

 

منبع : اقتصاد نیوز
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه