ارسال به دیگران پرینت

کوهنوردی اصولی یا مبتدی؟

کوهنوردی یکی از فعالیت ها و ورزش هایی است که امروزه افراد بسیار زیادی به سمت آن گرایش پیدا کرده اند.

کوهنوردی اصولی یا مبتدی؟

کوهنوردی یکی از فعالیت ها و ورزش هایی است که امروزه افراد بسیار زیادی به سمت آن گرایش پیدا کرده اند. در این فعالیت همچون بسیاری دیگر از رشته های ورزشی، افراد نیاز به دیدن یک سری از آموزش های خاص و معلوم دارند که اگر به سراغ آن ها نروند، نمی توانند به صورت حرفه ای این ورزش را دنبال کنند. در این مقاله اخبار ورزشی کوتاه سعی کرده ایم تا این فعالیت های ساده اما کاربردی و مهم را برای شما به طور کامل شرح دهیم و به شما کمک کنیم تا هرچه ساده تر و بهتر بتوانید در خصوص کوهنوردی و اصول لازم برای آن اطلاعات کسب کنید. با شهرخبر همراه باشید.

مولفه های لازم در کوهنوردی

در خصوص مولفه ها و مواردی که لازم است برای یک کوهنوردی مناسب رعایت کنید، می توانیم به موارد و اصول زیر اشاره کنیم. این موارد و اصول را باید به دقت و به طوری که هیچ مشکلی به وجود نیاید، رعایت کرده و به خوبی و به سادگی سعی کنید تا سفری ایمن به قله کوه های مختلف را تجربه کنید.

*آموزش نقشه خوانی

اولین مورد در خصوص آموزش نقشه خوانی است. نقشه خوانی به شما کمک می کند که اگر هیچ گونه دسترسی به تابلوهای راهنما و یا وسایل متصل به اینترنت همچون گوشی موبایل، لپ تاپ و... نداشتید، چگونه بتوانید مسیر خود را به درستی و به شکلی دقیق پیدا کنید. در صورتی که مهارت نقشه خوانی را بلد نیستید، می توانید با یک تیم سفر کنید؛ با این وجود باز هم لازم است که حتی اگر در حد دست و پا شکسته نیز می توانید این کار را انجام دهید، حتما نسبت به انجام آن اقدام کنید؛ زیرا این کار می تواند جان شما را در موقعیت های حساس و خطرناک نجات دهد.

*آشنایی با تجهیزات کوهنوردی

مورد بعدی در خصوص پیدا کردن آشنایی کامل با تجهیزات و لباس های کوهنوردی است. این تجهیزات و لباس ها را می توانیم در کلاس های مربوط به آموزش کوهنوردی به شکل دقیق و درستی بشناسیم و از این طریق بدانیم که هر کدام از تجهیزات و وسایل کوهنوردی در چه موقعیتی به کار می رود. برای آن که بتوانید به شکل بهتر و دقیق تری مسیر کوهنوردی خود را طی کنید، لازم است تا حتما این موارد را به خوبی بشناسید.

*برنامه ریزی برای سفر

مورد بعدی در خصوص برنامه ریزی برای سفر است. زمانی که برای یک سفر برنامه ریزی می کنید، لازم است تا حتما به موارد خاصی توجه کنید و برنامه ریزی خود را مطابق با سفرتان انجام دهید. برای کوهنوردی کردن علاوه بر برنامه ریزی های عادی و معمولی لازم است تا برنامه ریزی تخصصی این کار را نیز انجام دهید. به طور مثال می توانیم به مواردی همچون توجه به وضعیت آب و هوایی منطقه مورد نظر، توجه به شرایط اقلیمی آن محدوده، ارتفاع کوه مورد نظر، زمان لازم برای صعود به قله و بازگشت و... توجه کنیم.

*پیدا کردن تیم مناسب

مورد بعدی در خصوص پیدا کردن تیم مناسب می شود. تیم مناسب برای صعود به سمت قله یکی دیگر از مواردی است که در این زمینه حیاتی بوده و لازم است تا در مورد آن اطلاعات کافی را داشته باشید. یک تیم مناسب علاوه بر حرفه ای بودن در زمینه کوهنوردی بهتر است انجام فعالیت های تیمی را به خوبی بلد باشند و از این طریق بتوانند به شما کمک کنند تا هرچه ساده تر و بهتر بتوانید کار صعود به سمت قله را انجام دهید.

جمع بندی

مواردی که مطرح شدند، صرفا در خصوص مولفه های لازم برای کوهنوردی هستند. این مولفه های لازم می توانند به ما کمک کنند که اگر به دنبال انجام فعالیت کوهنوردی هستیم، بدانیم که چگونه باید این کار را انجام دهیم. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید از طریق کلاس های کوهنوردی اقدام کنید و از این طریق اطلاعات لازم را کسب نمایید.

 

 

به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه