ارسال به دیگران پرینت

بازگشایی مدارس:

دلیل بیماری برخی دانش‌آموزان پس از بازگشایی مدارس

کارشناسان می‌گویند دلیل تضعیف سلامتی کودکان پس از شروع مجدد مدرسه می‌تواند ناشی از عدم فعالیت بدنی طولانی و یا عدم قرار گرفتن در معرض باکتری‌ها و ویروس‌ها در حین حضور در مدرسه در کنار سایر همکلاسی‌ها باشد.

دلیل بیماری برخی دانش‌آموزان پس از بازگشایی مدارس

بازگشایی مدارس تا حد زیادی کودکان را به زندگی عادی بازگردانده و به درستی، گامی بسیار ضروری برای رشد اجتماعی و شناختی آنها تلقی می‌شود. با این حال، بازگشت به مدارس پس از دو سال وقفه برای بسیاری از کودکان از نظر جسمی و روحی مضر بوده چرا که آنها بیشتر از قبل بیمار می‌شوند.

کارشناسان می گویند دلیل عدم سلامتی کودکان پس از شروع مجدد مدارس می‌تواند به دلایل متعددی باشد؛ از عدم فعالیت بدنی طولانی‌مدت گرفته تا عدم قرار گرفتن در معرض باکتری‌ها و ویروس‌ها در جریان حضور در مدرسه و در ارتباط با سایر همکلاسی‌ها. سبک زندگی بی‌انضباط و چرخه خواب نامنظم کودکان به دلیل شرایط همه‌گیری نیز منجر به مشکلات بسیاری شده زیرا کودکان اکنون مجبور به رعایت یک روال سختگیرانه هستند.

دلیل بیماری برخی دانش‌آموزان پس از بازگشایی مدارس

تغییر از آنلاین به آفلاین

انتقال از کلاس‌های آنلاین به کلاس‌های حضوری برای بچه‌ها از نظر جسمی و روانی آسان نبوده است. فشار وارد شده بر آنها فقط صبح زود بیدار شدن برای رفتن به مدارس نیست، بلکه به خاطر حمل کیف‌های سنگین مدرسه و تکمیل کار کتبی بی‌پایان است، در حالی که در آموزش از راه دور اینطور نبود. کودکان همچنین در این سال‌ها عادت به تنبیه و بازخواست توسط معلمان ندارند و بسیاری از آنها اکنون با سرزنش از سوی مسئولین آموزشی، آسیب می‌بینند.

قطعا سطح مقاومت و روحیه انتقادپذیری آنها ضربه خورده و می توان به جرات عنوان کرد که بچه‌ها نمی‌توانند با کلاس‌های حضوری به آسانی کنار بیایند. پیشنهاد به مدارس این است که کارها را آهسته پیش ببرند و سرعت کار خود را افزایش ندهند زیرا بچه ها به آرامی و به تدریج، دوباره به کلاس‌های حضوری عادت می کنند.

حساسیت بیش از حد والدین

در سناریوی پس از پایان همه‌گیری کووید، اولین و مهمترین حساسیت والدین نسبت به سرماخوردگی معمولی است. پیش از این، آبریزش بینی به دوش آب سرد نسبت داده می‌شد و گلودرد ناشی از خوردن بستنی بود. اما اکنون به محض اینکه کودک از گلودرد شکایت کند، سوء ظن عفونت کووید۱۹ به عنوان اولین احتمال در ذهن والدین ایجاد می‌شود، حتی اگر دلیل واقعی آن گلودرد همچنان همان بستنی بی‌ضرر باشد!

بنابراین واجب است که والدین از حساسیت بیش از حد نسبت به سرماخوردگی، سرفه یا گلودرد احتمالی در فرزندان‌شان دست بردارند.

سبک زندگی کم تحرک کودکان

کاهش فعالیت بدنی کودکان در دوران خانه‌نشینی و قرنطینه، یکی دیگر از دلایلی است که می‌تواند آنها را بیمار کند. یک مطالعه انجام شده در نروژ نشان داده که فعالیت بدنی ۷۰ درصد از کودکان مدرسه‌ای در طول همه‌گیری کووید۱۹ کمتر از ۱۵ دقیقه در روز بوده است. بنابراین نباید انتظار داشته باشیم چنین کودکانی بلافاصله از تحرک و فعالیت بدنی ناشی از حضور در مدرسه استقبال کرده و خود را با آن وفق دهند.

 

منبع : افکارنیوز
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه