ارسال به دیگران پرینت

سازمان ملل: تعداد غیرنظامیان در کارخانه آزوفستال و ماریوپل اوکراین مشخص نیست

سخنگوی سازمان ملل متحد اظهار داشت که تعداد غیرنظامیان باقی مانده در ماریوپل و کارخانه آزوفستال در این شهر در اوکراین مشخص نیست. استفان دوجاریک روز پنجشنبه به وقت محلی به خبرنگاران در نیویورک گفت که جمع آوری اطلاعات از منطقه "بسیار چالش برانگیز" است.

سازمان ملل: تعداد غیرنظامیان در کارخانه آزوفستال و ماریوپل اوکراین مشخص نیست

سخنگوی سازمان ملل متحد اظهار داشت که تعداد غیرنظامیان باقی مانده در ماریوپل و کارخانه آزوفستال در این شهر در اوکراین مشخص نیست.

 

استفان دوجاریک روز پنجشنبه به وقت محلی به خبرنگاران در نیویورک گفت که جمع آوری اطلاعات از منطقه "بسیار چالش برانگیز" است.

سخنگوی سازمان ملل افزود: ماریوپل در مرکز یک منطقه جنگی فعال است. بخش هایی از آن تخریب شده است. افرادی هستند که در تونل ها زندگی می کنند. برای ما خیلی سخت است که آمار دقیقی از این افراد داشته باشیم.

دوجاریک تصریح کرد: ما به همکاری با کمیته بین‌المللی صلیب سرخ ادامه می‌دهیم و با بالاترین مقامات اوکراین و روسیه ارتباط داریم تا افراد بیشتری را از منطقه ماریوپول و همچنین کارخانه فولاد آزوفستال خارج کنیم.

سخنگوی سازمان ملل توضیح داد: وضعیت همچنان برای غیرنظامیان بسیار وخیم است. شاهد هستیم افرادی که از این منطقه خارج شده ان نه تنها برخی از آنها آشکارا به کمک پزشکی نیاز دارند، بلکه با مشکل کمبود آب بدن و کمبود غذا مواجه هستند. اما ضربه روحی و روانی که این افراد خورده اند باید فوری رسیدگی شود و از آنها حمایت شود.

پیش از این "مارتین گریفیتس" فرستاده ویژه سازمان ملل متحد برای اوکراین اعلام کرد که یک کاروان دیگر مشترک سازمان ملل و صلیب سرخ برای خارج کردن غیرنظامیان در راه کارخانه فولاد آزوفستال در ماریوپل است.

این مقام ارشد سازمان ملل روز پنجشنبه به وقت محلی گفت: احتمالا این کاروان صبح جمعه به کارخانه فولاد آزوفستال در ماریوپل برسد.

گریفیس گفت: کاروان تا فردا صبح به آزوفستال می‌رسد، امیدواریم غیرنظامیانی را که هفته‌ها و ماه‌ها در آن جهنم تیره گرفتار شده بودند به مناطق امن برسانیم.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز حمله ای نظامی که آن را "عملیات ویژه" خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد.

جنگ در اوکراین وارد سومین ماه شده است و واکنش‌ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد.

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه