ارسال به دیگران پرینت

نشست ستاد ملی مقابله با کرونا

دستور رئیسی به وزارتخانه های بهداشت و کشور

رئیس جمهور، مسئولان مربوطه، به ویژه در وزارت کشور را مکلف کرد نسبت به کنترل تردد افراد از مرزها، نهایت دقت و نظارت را به‌ عمل بیاورند و به وزارت بهداشت نیز دستور داد نسبت به نظارت بر تأمین اقلام دارویی مختلف و نیز کنترل دقیق قیمت‌، کارهای لازم را انجام دهد.

دستور رئیسی به وزارتخانه های بهداشت و کشور

سید ابراهیم رئیسی، صبح امروز شنبه ۱۰ اردیبهشت در نشست ستاد ملی مقابله با کرونا، با سپاسگزاری به درگاه خداوند متعال برای کاهش چشمگیر آمار ابتلا و قربانیان ناشی از همه‌گیری کرونا اظهار داشت: شرایط مساعد ایجاد شده در اثر واکسیناسیون عمومی، این امکان را فراهم کرد که راهپیمایی روز قدس امسال با شور و عظمت زیادی نسبت به سال‌های گذشته برگزار شود.

رئیس جمهور همچنین با قدردانی از حضور شکوهمند مردم روزه‌دار کشورمان در راهپیمایی روز قدس، گفت: ارزیابی‌ها حکایت از این دارند که با بهبود وضعیت در برابر همه‌گیری کرونا در کشور و کاهش قابل توجه شاخص‌های مربوط به ابتلا، امسال، هم آمار شرکت‌کنندگان در مراسم شب‌های قدر و هم جمعیت راهپیمایان روز قدس افزایش داشته است.

دکتر رئیسی در ادامه با تأکید بر اینکه رعایت دقیق شیوه‌نامه‌های بهداشتی همچنان ضروری و لازم است، اظهار داشت: بهبود شرایط بهداشتی نباید باعث القای این نکته شود که دیگر نیازی به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در برابر همه گیری کرونا نیست. رعایت این شیوه‌نامه‌ها در مدارس، وسایل حمل و نقل عمومی، مراکز خرید و نیز در مراسم و مناسبات دینی و ملی و هر محل تجمع دیگری، ضرورت دارد.

رئیس جمهور، مسئولان مربوطه، به‌ویژه در وزارت کشور را مکلف کرد که نسبت به کنترل تردد افراد از مرزها، به‌خصوص مرزهای شرقی کشور، نهایت دقت و نظارت را به عمل بیاورند تا از ورود افراد مبتلا به کرونا یا مشکوک به ابتلا جلوگیری شود.

دکتر رئیسی، همچنین به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دستور داد با توجه به تخصیص یک میلیارد دلار ارز واردات دارو و تصمیم گرفته شده برای تداوم تأمین منابع لازم این حوزه، نسبت به نظارت بر تأمین اقلام دارویی مختلف و نیز کنترل دقیق قیمت، کارهای لازم را انجام دهد.

در نشست امروز ستاد ملی مقابله با کرونا مصوب شد که همه افراد بالای ۷۰ سال و نیز افراد دارای نقص سیستم ایمنی یا دارای بیماری‌های زمینه‌ای، ۱ نوبت واکسن کرونا در سال ۱۴۰۱ دریافت کنند.

 

منبع : خبر آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه