ارسال به دیگران پرینت

کرونا | اومیکرون

خبرهای تازه درباره‌ی ویروس کرونا

تازه‌ترین خبرها درباره‌ی ویروس کرونا را در ادامه بخوانید.

خبرهای تازه درباره‌ی ویروس کرونا

خبرهای تازه درباره کرونا

- ویروس کرونا می‌تواند در دستگاه اعصاب مرکزی مانند مغز باعث آسیب و حتی نابودی سلول های عصبی شود. به نظر می‌رسد التهاب مغزی و کاهش خون‌رسانی به مغز که حتی گاهی پس از بهبود عفونت کرونا ادامه می‌یابد، عامل ایجاد این وضعیت است.

همچنین بخوانید:

پژوهشگران این آسیب ها را عامل اصلی خستگی، منگی و سردرد مزمن و طولانی برای ماه‌ها پس از بهبود کرونا می‌دانند.

- یکی از عوارض نادر واکسن‌های فایزر و مدرنا التهاب عضلات قلب (میوکاردیت) است. پس از تزریق دو نوبت از این واکسن‌ها از هر صدهزار نفر، ۲۲ نفر به میوکاردیت مبتلا می‌شوند در حالی که احتمال ابتلای کسانی که واکسن نزده‌اند، ۵۵ در هر صدهزار نفر (بیش از دو نیم برابر واکسن) است.

- تلفیق ویروس‌های کرونا از نوع دلتا، اومیکرون یک و اومیکرون دو باعث ظهور سه گونه تلفیقی تازه ویروس کرونا شده است. سازمان بهداشت جهانی این سه گونه را با نام‌های XD, XE , XF نامگذاری کرده است. سویه XE حاصل تلفیق دو نوع اومیکرون است و به نظر می‌رسد که بیشترین قدرت سرایت حتی کمی بیشتر از ویروس اومیکرون دو دارد. سویه XD حاصل تلفیق دلتا و اومیکرون یک است و سازمان بهداشت جهانی نگران قدرت بیماری‌زایی افزایش یافته آن است. پیش بینی می‌شود این انواع تازه بار دیگر در جهان پخش می‌شوند. نگرانی بیشتر متوجه افراد واکسن نزده و افراد دارای مشکل ایمنی است.

- اگر ویروس کرونا سلولهای سیستم الکتریکی قلب را درگیر کند می‌تواند به آنها آسیب زده حتی آنها را نابود سازد. در این حالت احتمال ایجاد آریتمی (بی‌نظمی ضربان قلب) افزایش می‌یابد.

- سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد مشکلات گوش و شنوایی یکی از عوارض نادر واکسن کرونای فایزر است. تزریق بیش از یازده میلیارد واکسن کرونا در جهان، باعث گزارش ۳۶۷ مورد وزوز گوش و ۱۶۴ مورد ناشنوایی شده است. ۸۰ درصد این موارد پس از تزریق واکسن کرونا فایزر رخ داده است.

مبتلایان به امیکرون

شناسایی علامت جدید کرونا در مبتلایان به امیکرون

برخی از افرادی که در بریتانیا به ویروس کرونا سویه امیکرون مبتلا شده‌اند، گزارش کردند که علامت زنگ زدن گوش را تجربه می‌کنند. برنامه ردیابی «علائم کووید زوئی» اکنون این علامت را به ۲۰ مورد از شایع‌ترین موارد گزارش شده در ابتلا به امیکرون افزوده است، فهرستی که هر هفته به روز می‌شود.

  شناسایی علامت جدید کرونا در مبتلایان به امیکرون
 

برخی از افرادی که در بریتانیا به ویروس کرونا سویه امیکرون مبتلا شده‌اند، گزارش کردند که علامت زنگ زدن گوش را تجربه می‌کنند. برنامه ردیابی «علائم کووید زوئی» اکنون این علامت را به ۲۰ مورد از شایع‌ترین موارد گزارش شده در ابتلا به امیکرون افزوده است، فهرستی که هر هفته به روز می‌شود.

اگرچه گوش درد قبلا در مبتلایان به کرونا دیده شده بود اما اکنون شایع‌تر از آن چیزی است که در ابتدا تصور می‌شد. گروهی در دانشگاه استنفورد، سال گذشته مطالعه‌ای را با دکتر کنستانتینا استانکوویچ انجام دادند و دریافتند که سویه امیکرون می‌تواند باعث ایجاد مشکلاتی در گوش شود.

 

این مطالعه علائمی از جمله گوش درد شدید، بی‌حسی گوش و حتی از دست دادن موقت شنوایی را گزارش کرد که حتی پس از پایان عفونت نیز می‌تواند ادامه یابد.

 

دکتر استانکوویچ نشان داد که این علائم می‌تواند در افرادی که کاملا واکسینه شده‌اند نیز ظاهر شود.

 

وی گفت: «درد اغلب با صدای زنگ در گوش همراه است. این علائم، اگرچه به ندرت ظهور می‌کنند اما می‌توانند در بیمارانی که با یک دوره کامل واکسینه شده‌اند نیز ظاهر شوند.

 

این محقق به افرادی که دچار کم شنوایی، زنگ زدن در گوش و سرگیجه هستند توصیه کرد که این علائم را نادیده نگیرند و همچنان آزمایش شناسایی کووید دهند.

بر اساس آمارهای اخیر، تقریبا از هر ۱۰۰ نفر در بریتانیا، یک نفر در طول موج فعلی ویروس کرونا به تازگی به کووید-۱۹ مبتلا شده است.

 

بر اساس مدل‌سازی جدید منتشر شده توسط اداره ملی آمار (ONS)، تخمین زده می‌شود که تا ۱۶ مارس تعداد مبتلایان روزانه در بریتانیا به ۶۵۷ هزار و ۳۰۰ نفر افزایش یابد.

منبع : تازه‌های پزشکی برای همه
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • Mona ارسالی در

      وقتی واکسن بزنیم این همه عوارض دارد پس بهتر است نزنیم چون مردن از کرونا بهتر است😊😊

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه