ارسال به دیگران پرینت

مکمل :

آثار نامطلوب مکمل‌ها بر سلامتی چیست؟

استفاده از مکمل‌های غذایی بر سلامت انسان تأثیرات نامطلوب دارد.

آثار نامطلوب مکمل‌ها بر سلامتی چیست؟

مکمل ها تأثیرات زیادی بر بدن انسان دارند. در حالی‌که برخی از مکمل‌ها لازمه‌ی سلامتی افراد هستند. بعضی دیگر از مکمل‌ها برای بدن فوایدی ندارد. در واقع، برخی از پروتئین‌ها امکان دارد به سلامتی افراد آسیب وارد کنند و منجر به طیفی از پیامد‌های ناخوشایند یا حتی خطرناک شوند.

یک مطالعه جدید روی بیش از ۲۶ هزار سرباز ارتش ایالات متحده نشان داده است که ۲۰ درصد از کسانی‌که مکمل‌های قبل یا بعد از تمرین یا مکمل‌هایی را برای کاهش وزن یا عضله‌سازی مصرف کرده‌اند، حداقل یک اثر نامطلوب را نیز تجربه کرده‌اند.

در مطالعات جدید که در ژورنال آکادمی تغذیه و رژیم غذایی منتشر شد، محققان به بررسی این موضوع پرداختند که چگونه طیف وسیعی از مکمل‌های غذایی مختلف بر سلامت افراد تأثیر می‌گذارند و مجموعه وسیعی از اثرات نامطلوب از حالت تهوع گرفته تا اختلالات خواب و تشنج را نیز بررسی کردند.

بر اساس این مطالعه ۸درصد از کسانی که مکمل‌های پروهورمون مصرف میکردند، ۶ درصد از کسانی که مکمل‌های پروتئین یا اسید آمینه مصرف می‌کردند و ۴ درصد از کسانی که مکمل‌های گیاهی مصرف می‌کردند حداقل یک اثر نامطلوب را تجربه کردند.

به گفته متخصصان از آن‌جایی که مکمل‌ها قبل از عرضه به بازار نیازی به تایید سازمان غذا و دارو ندارند، افراد باید قبل از مصرف محصولات جدید احتیاط کنند به‌ویژه مهم است که ببینیم آیا مکمل‌ها با هر دارویی تداخل منفی دارند یا خیر. آیا درباره ایمن و موثر بودن آن‌ها تحقیق شده است، و در حالت ایده‌آل، آیا این محصولات توسط شخص ثالث آزمایش شده‌اند تا مواد تشکیل‌دهنده را نیز تأیید کنند. با این حال باید قبل از مصرف مکمل‌ها با متخصصان مشورت کنند.

آثار نامطلوب مکمل‌ها بر سلامتی چیست؟

متخصصان تغذیه و پزشکان ثبت‌شده آموزش دیده‌اند تا بهترین توصیه‌ها را برای هر فرد بر اساس اطلاعات فردی ارائه کنند در این صورت به میزان قابل‌توجهی عوارض کم‌تری را نیز تجربه خواهند کرد.

منبع: ایت دیس نات دت

 

منبع : افکارنیوز
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه