ارسال به دیگران پرینت

مبلغ قطعی افزایش حقوق بازنشستگان اعلام شد| خبر مهم درباره همسان سازی حقوق بازنشستگان

مدتی است که بازنشستگان در انتظار افزایش حقوق هستند و مجلس و دولت نیز طرح‌های زیادی برای این افزایش حقوق درنظر گرفته‌اند. بازنشستگان معتقدند حقوق‌هایشان کفاف یک زندگی عادی را نمی‌دهد و باید افزایش یابد.

مبلغ قطعی افزایش حقوق بازنشستگان اعلام شد| خبر مهم درباره همسان سازی حقوق بازنشستگان

حقوق بازنشستگان  هر ساله  مقداری افزایش می یابد. حقوق بازنشستگان ماهانه پرداخت می شود. حقوق بازنشستگان امسال هم برای سال آینده قرار است افزایش بیابد. آخرین خبرها درباره حقوق بازنشستگان را در«خبر روز» دنبال کنید.

اخبار منتشر شده از کمیسیون تلفیق حاکی از آن است که حقوق بازنشستگان بالاخره سال آینده افزایش و همسان‌سازی اجرا خواهد شد.

طرح افزایش حقوق بازنشستگان

 مدتی است که بازنشستگان در انتظار افزایش حقوق هستند و مجلس و دولت نیز طرح‌های زیادی برای این افزایش حقوق درنظر گرفته‌اند. بازنشستگان معتقدند حقوق‌هایشان کفاف یک زندگی عادی را نمی‌دهد و باید افزایش یابد.

یکی از طرح‌هایی که برای افزایش حقوق بازنشستگان پیشنهاد شده بود، همسان‌سازی‌ حقوق‌ها بود و بازنشسته‌ها امیدوار بودند تا با اجرای همسان‌سازی بالاخره حقوقشان افزایش یابد. گفت‌وگوی  با یکی از نمایندگان مجلس حاکی از آن بود که قرار است حداقل حقوق بازنشستگان در سال ١۴٠١ به ۵میلیون تومان برسد و این ۵میلیون باید برای همه بازنشسته‌ها اعمال شود و کسی حق تصویب حقوق پایین‌تر از این رقم را ندارد.

البته همسان‌سازی تنها طرح پیشنهادی نبود و موضوع دیگری نیز در مورد افزایش حقوق بازنشستگان مطرح شد. مثلا یکی از این طرحها افزایش حقوق با تعریف محصولات بیمه‌ای بود که هنوز باگذشت بیش از یک ماه خبری از این طرح نیست و به نظر می‌رسد که به فراموشی سپرده شده است.

اما همسان‌سازی حقوق بازنشسته‌ها کمی جدی‌تر از دیگر طرح‌های پیشنهادی است و حال در روزهای اخیر و با نزدیک شدن به روزهای تصویب بودجه، مساله همسان‌سازی حقوق‌ها جدی‌تر هم شده و نمایندگان نیز با اطمینان معتقدند که همسان‌سازی در سال آینده اجرایی خواهد شد.

برای مثال وحیدی، عضو کمیسیون تلفیق بودجه در این باره گفت؛  کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ با پیشنهاد بنده مبنی بر تداوم اجرای قانون همسان سازی بازنشستگان در سال ۱۴۰۱ موافقت کرد. بر اساس این پیشنهاد بازنشستگان کشوری و لشکری نیز در سال ۱۴۰۱ , باید ۹۰ درصد دریافتی حقوق و مزایای شاغلان را دریافت کنند.

همسان سازی حقوق بازنشستگان

سخنگوی کمیسیون تلفیق نیز با اشاره به این موضوع اظهار داشت: کمیسیون تلفیق تصویب کرد که از محل بند و تبصره ۲ لایحه بودجه همسان سازی بازنشستگان در سال آینده انجام شود.

آخرین اخبار منتشرشده از کمیسیون تلفیق حاکی از آن است که  لایحه بودجه ۱۴۰۱ با تصویب همسان سازی حقوق بازنشستگان در سال آینده همراه باشد و در نتیجه به نظر می رسد سال آینده نیز این طرح ادامه پیدا کند.

میرتاج‌الدینی، عضو دیگر کمیسیون تلفیق در مورد همسان‌سازی‌ حقوق بازنشستگان به اقتصاد آنلاین گفت: طبق قانون عمل و همسان‌سازی سال بعد انجام می‌شود. در مورد منابع نیز تصمیماتی گرفته شده است. منابع در نظرگرفته‌شده کافی است و اگر کسری داشته باشیم، از اوراق مشارکت استفاده می‌شود. خبرهای خوبی در راه است و باید منتظر تصویب لایحه باشید تا اخبار منتشر شود.

در نتیجه آنچه گفته شد، همه اخبار حاکی از آن است که حقوق بازنشسته‌ها سال آینده افزایش می‌یابد و همسان‌سازی اجرایی خواهد شد. حال باید دید آیا در صحن علنی نیز تغییرات اعمال خواهد شد یا خیر.

عیدی بازنشستگان چقدر است؟

با این حال علی دهقان‌کیا رئیس کانون بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی گفت: میزان عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی با عیدی که دولت به کارمندان کشوری و لشگری می‌دهد برابر است.به گفته دهقان کیا تلاش می‌شود که میزان عیدی بازنشستگان به حقوق یک ماه حقوق برسد.او گفت: پرداخت عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی از محل بودجه دولت نخواهد بود و دولت تنها رقم آن را اعلام می‌کند.

رئیس کانون بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی گفت: به دلیل اینکه عیدی و پاداش زمان شاغل بودن مشمول بیمه نیست سازمان تامین اجتماعی نمی‌تواند عیدی به اندازه‌ی کارگران به بازنشستگان پرداخت کند.مبلغ عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی در سال ۹۹ مبلغ یک میلیون ۲۰۰ هزار تومان بوده است.

واکنش‌ها ۱٫۵ میلیون تومان عیدی بازنشستگان

مردم نسبت به مبلغ احتمالی ۱٫۵ میلیون تومانی برای پرداخت عیدی امسال، اعتراض دارند، آنها معتقدند که میزان عیدی باید افزایش یابد:«جشن روز معلم با گارگر همزمان برگزار می شود چرا عیدیشون فرق می کنه؟! بازنشستگان آموزش وپرورش نه بیمه ی درمان خوبی دارن ونه حقوقدان وحسابی خدا به دادشون برسه»

«کارمندی که ۵تومن حقوق میگیره مانند کسی که ۳۰ تومن میگیره عیدی میدن واقعا عین عدالتهاونم ۱.۵میلیون»

«این بی عدالتی که یک مستمری بگیر ۱۵۰۰۰۰عیدی بگیره»

«آخه چه عیدی خودتون کلاتون و قاضی کنید با یک ونیم عیدی چیکار میشه کرد وقتی برنج کیلیویی هشتاد هزار تومن اسم گوشت و مرغم که نمیشه آورد لبنیاتم که هیچی»

«الان امروزیک کیسه برنج ایرانی یک ملیون تومان است من بازنشسته داماد پسر عروس دختر نوه همه ازعیدمیان تاسیزدهم تازه نوه هاتوقع عیدی هم. دارن با یک وپونصد چکارمیشه کرد»با توجه به این که هنوز مبلغ عیدی مشخص نشده به نظر نمی‌رسد که بازنشستگان در این هفته عیدی خود را دریافت کنند. بنابراین واریز عیدی به پایان بهمن ماه یا اسفند ماه موکول می‌شود.

زمزمه‌هایی که از دولت به گوش می‌رسد نیز همان رقم یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است. نکته اینجاست که معمولا میزان عیدی نسبت به سال گذشته رقم بیشتری است. به عنوان مثال در بودجه سال گذشته میزان عیدی یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان تعیین شد اما دولت به آن افزود و مبلغ ۱٫۵ میلیون تومانی را مصوب کرد.براساس این رویه دولت باید مبلغ عیدی امسال را افزایش دهد. اگر دولت تصمیم بگیرد میزان افزایش مبلغ عیدی هم‌پای تورم باشد، با نرخ تورم بیش از ۴۰ درصدی مبلغ عیدی بیش از دو میلیون تومان برآورد می‌شود.مدیرعامل سازمان تامین‌اجتماعی در این خصوص گفته است: تلاش می‌کنیم که عیدی بازنشستگان در موعد مقرر پرداخت شود، هر چند مبلغ آن هنوز اعلام نشده و دولت باید مصوب کند که بعد از طی همه این مراحل، آن را اعلام می‌کنیم.

مدیرعامل سازمان تامین‌اجتماعی گفت: تلاش می‌کنیم که عیدی بازنشستگان در موعد مقرر پرداخت شود، هر چند مبلغ آن هنوز اعلام نشده است.

 میرهاشم موسوی  در جمع خبرنگاران در رابطه با افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران تامین‌اجتماعی در سال آینده، ادامه داد: قطعاً یک ضریب افزایشی وجود خواهد داشت اما منتظر هستیم تا شورای روابط کار شکل گرفته و ضریب سالانه که اتفاق افتاد، میزان افزایش حقوق بازنشستگان نیز اعلام می‌شود.

این مسئول در خصوص بیمه زنان سرپرست خانوار، اظهار کرد: بر اساس تفاهم‌نامه سازمان تامین‌اجتماعی با دولت، بخشی از سهم بیمه‌ شده را دولت باید پرداخت کند.

وی با بیان اینکه تفاهم‌نامه‌ای در این رابطه به سازمان برنامه و بودجه ارسال کرده‌ایم، افزود: به محض امضا شدن این تفاهم‌نامه، اگر کسی پشت نوبت باشد تحت پوشش بیمه زنان سرپرست خانوار قرار می‌گیرد.

مدیرعامل سازمان تامین‌اجتماعی با اشاره به حق بیمه کارگری، تصریح کرد: کارگران مشاغل مختلف که تحت پوشش بیمه اجباری هستند و بر اساس قانون، مشمول کسر حق بیمه سهم کارگر می‌شوند، در صورت افزایش حقوق کارگران در سال آینده و متعاقب آن افزایش سهم حق بیمه، کسورات‌شان نیز متناسب با افزایش حقوق اعمال خواهد شد.

موسوی با اشاره به عیدی بازنشستگان تامین‌اجتماعی خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم که عیدی بازنشستگان در موعد مقرر پرداخت شود، هر چند مبلغ آن هنوز اعلام نشده و دولت باید مصوب کند که بعد از طی همه این مراحل، آن را اعلام می‌کنیم.

به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • بهمن ارسالی در

      اگه شما خودتون ، پنج میلبون تومان ماهیانه بگیری، ی سرپرست خانواده چند تا فرزند با سنین سی و پنج و پنجاه و پنج داشته باشه، بجز ماهیانه سرپرست خانواده هیچ در امدی نداشته باشن ، توی کشور هفتاد درصد از خانواده به این صورت عمرشان بپایان میرسه، حال خنده داره بگم و یا مردن بهتر از این زندگیست، که شما هنوز سر ی یارانه بحث دارین، کشور با این ثروت کلانش بایستی طبق اظهار مذکور بنده ، ملت و خانواده ها از گرسنگی بمیرن، یا بخاطر نبود در امد روانی و اواره خیابانها شوند، تا شما وعده های هم سانی حقوق ها و یا یارانه صد هزارتومانی بازیچه خودتان کردین، به نظر بهتر نیست ، همه ملت خودکشی بکن ، که شماها در براورد زندگی ملت ایران توی زحمت نیافتین، همه ثروتها رو برای خودتان بشه، بنظرم این بهترین راهکار هست،

      • ناشناس ارسالی در

        هیچ فایده ای ندارد دوستان و هموطنان عزیز ، ما هر چی بگیم اونا کار خودشونو می‌کنند، حقوق های فضایی که فلان ارگان و فلان ستاد میگرند ، دارند حال می‌کنند، مردم اصلا براشون مهم نیست پس دیدگاه خودتونو دیگر نزارید ، من دیگر نظرم را نمیگم چون اصلا ،،،، بیخیال بابا هیچی ، نه عیدی، نه یارانه ، نه همسان سازی ، نه اضافه حقوق ، نمی‌خواهیم، با چندر غاز حقوق بازنشستگی اصلا شماها که در راس هستید بیایید زندگی ما را با همین حقوق بچرخانید ، بخدا نون خالی هم نمیشه خورد ، این بود اهداف شماها ، این بود عدالت ، این بود حقوق مردم ، بخدا ظلم و ظالم عاقبت ......!!!!

      • ناشناس ارسالی در

        هیچی بابا ، نرود میخ آهنین در سنگ

      • علي ارسالی در

        هیچ تفاوتی بین دولتهای جنک و سازندکی و اصلاحات و دولت مهر و تدبیر و امید. همین دولت ریسی در باره حقوق و دستمزد و همسان سازی بازنشسته که عین مرده میمونه و دستش از همه جا کوتاه است در اجرای قوانین مربوط به ان مشاهده نمیشه !!! همشون تو یه چیز متفق اقول هستن بیچاره تر کردن کارگران حتی کارمندان و بازنشسته های خودشون !!! جالب ترش این است مه خودشونم حقوق بگیر و بازنشسته اند این بلاها را سر خودشون سایر همکاراشون نمیدانم به نفع کی انجام میدن البته احتمالا بعضی هاشون از جاهای دیکه تامین میشوند وکرنه مکه تو دنیا کسی را پیدا نیشه کرد که برا ارتقا حقوق و دستمزد خودشم قانونه زیر پا بزاره و ماره به حایی برساند مه با خقوق 5 نیلیون تومن زندڭی کند که روز به روز فقیرتر بشوند !!!!!

      • ناشناس ارسالی در

        سلام
        من فقط یک سوال از مسئولین دارم
        ( مگر سرمایه صندوق ها و شرکت های تامین اجتماعی از کسری حقوق کارمندان و کارگران نیست ؟
        پس بنابراین کسانی که بهر عنوان این سرمایه ها رابه تاراج !!!!دادند اگر خدا ودین را قبول دارند حق الناس به گردنشان است و باید جواب بدهند و اگر قبول ندارند که احتمالش بیشتر است که ...... !!!!!!

    • ناشناس ارسالی در

      پس تامین اجتماعی چی؟ دولت نمیخواد از زیر دین تامین اجتماعی ها در بیاد.بس نیست این همه ظلم

      • صابر ارسالی در

        منم یک جانباز هستم دو میلیون دویست تازه از طرف بنیاد شهید
        برام میدن دست شما درد نکنه
        اما نمی‌دونم کرایه خونه بدم
        پول برای دانشگاه پسرم بدم
        دخترم دم بخت است
        و هیچ درآمدی دیگه ندارم
        فقط از خدا آرزوی مرگ می‌خوام
        دیگه نمی‌کشم موندم ای کاش
        یک پراید مدل ۷۰داشتم کار
        میکردم اونم ندارم
        بچه هام لباس گناه از آشنا یعنی
        از برادرانم میگیرم قدرت خرید
        ندارم دولتمردان خواهش میکنم
        رسیدگی‌کننده داریم خفه میشم

      • علی ارسالی در

        تامین اجتماعی خصوصی هست از مردم پول میکیره تا اخر کار بهشون حقوق بده کاری که بیمه ها هم در دنیا انجام میدن !!! یقه مدیران صندوقاتونه بکیرن اخه این چه کاریه از حق سایر ملت بردارن بدن به شماها !!! میخواستین مدیران لایق داشته باشید

      • ناشناس ارسالی در

        خداوند به مسعولین خیر بدهد اگر خودشان جای ما بودند خجالت زندگی را میکشیدند میرفتن مغازه مثلا میوه بخرن با این سن دو عدد سیب برمیداشت با خجالت حساب میکرد واقعا چه میشد

    • ناشناس ارسالی در

      خبر خوش. عیدی بازنشستگان 15کیلو برنج. لطفا سئوال نفرمائید؟ لباس، کفش و....می‌خواهم بخرم همین که هست فقط 15 کیلو برنج!

      • ناشناس ارسالی در

        عیدی1600خودمستمری بگیر. 400به همسر وهرفرزند150. دیگه بستگی داره چندتابچه داشته باشین

    • مستمری بگیرکشوری ارسالی در

      این مبلغ واقعاااکمه؟ بااین خرج گرون اونم توایام عیدبااومدن مهمون وبچه هاچقدبی عدالتی تاکی.؟ تاکجا؟ چقد؟ چرا؟

    • ایرج ارسالی در

      سلام
      خیلی جالب است آقازاده ها عیدی یکی از بچه‌ها ی خود را به مامیدند.

    • ناشناس ارسالی در

      برای عیدی بازنشسگان پول ندارن برای خارج رفتن وزیران برای دیدن بازیکمک به کشورها دیگر پول دارن برای برای من که در کشور خودم زحمت کشیدم پول ندارن ما را به چشم از رده خارج شده میبینین ما هنوز زنده هستیم کمترکارما ری شماها را زیاد میکنیم

    • فرزانه سرلک پور ارسالی در

      سلام.بنده مستمری بگیر ومادر سرپرست خانوار.همسر دوم دارای ۵فرزند.حقوق بنده سال قبل تازه ۱۹۰۰شده بود که از آبان ماه ۲۰۰ تومان از حقوقم کم کردند.لطفا بفرمایید به چه دلیل؟واقعا خیلی در مضیقه هستم .از دولت محترم خواهشمندم نسبت به اضافه کردن حقوق مادرانی که سرپرست خانوار وهنوز فرزند مجرد دارند اقدام نمایند.بنده از زمان فوت همسرم همیشه شرمنده بچه هام هستم که نمیتوانم حد اقل غذای معمولی وامکانات معمولی برایشان محیا نمایم.لطفا کمک کنید.

    • رضا ارسالی در

      برای اتمام این بحث ها همان بهتر که دولت از این پس مانند گذشته که اختیار دار و مدیریت تامین اختماعی را عهده دار بوده تمام صندوقهای باز نشسته کشوری و تامین اجتماعی را ادقام نماید تا بیمه شده بی چاره تامین اجتماعی هم مانند بیمه شده کشوری از حقوق و مزایای آن بهرمند شود و دیگر نیازی برای محاسبات عجیب و قریب نباشد

      • ق ارسالی در

        لطفا اگر ممکنه و قابل اجراست بیمه هارا ادغام و فقط یک سازمان باشد که حقوق پر اخت کند حتی کسانی که مثل خانواده ما کارمندو بازنشسته هستند ولی بیمه تامین اجتماعی بشرط کمتر نشدن و اضافه شدن حقوق!! بیمه کشوری بشن و این تبعیض و دوگانگی از بین بره ..البته نه اینکه ۸۰ میلیون برای تغییر بگیرید 🌷😊

    • ناشناس ارسالی در

      اختلاس

      • ناشناس ارسالی در

        عزیزم چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است چقدر دیگه بگیم آقا جان نمی‌رسه خودتون می تونیدبا این پولها سرکنیدماهم نوه وعروس وداماد داریم آخه با این گرونی

    • ناشناس ارسالی در

      همسان سازیکردن؟با۲۸۰۰چجوری زندگی کنم؟؟

    • ناشناس ارسالی در

      واقعا حیرت آوره این همه عیدی

    • ناشناس ارسالی در

      تلاش میکنه اگر تلاش نکنه عیدی پرداخت نمیشه بازنشسته ها را بلا نسبت خر گیر بیارند بجای شفا کور میکنند ما میگویم چرا عیدی کارگری به ما تعلق نمگیرد یه اب سردرویش می ریزند تب نکنه مبلغش از عیدی کارمندی با لاتر نحره اقا میگه تلاش می کنه ذودتر پرداخت کنه از معصوم زاده ای امثال شما ها امیدی به دستگیری وشفا نیست

    • عباس بزرگران ارسالی در

      همه خوشحالند از امدن عید ولی ما بازنشسته های تامین اجتماعی ناراحتیم انهم میدونید برای چه برای حقوق ۳/۶۰۰و عیدی ۱/۵۰۰که همه ذرکل اندازه حقوق بازنشسته کشوری نمیشود من با این مخارج بالا چه کنم

      • حمید ارسالی در

        دلت خوشه اخوی تو که از احوال من کارمند بازنشسته خبر نداری برای چی تهمت میزنی من بعد از ۳۰ سال خدمت با مدرک کاردانی دارم میگیرم چهار میلیون و سیصد هزار تومان این کجاش خوبه کجاش انصافه . اگر قراره مقایسه کنی باید با اون مسئول نامردی که بالای بیست میلیون میگیره مقایسه کنی نه من و امثال من.

    • مصطفی ارسالی در

      همه گی بایدالتماس کنیم حقمونه هرچه برسرمون بیاد حقهمونه
      اون موقع که امام وارد ایران شدتااون موقع که زنده بود همه چیز خوب بود و الان که امام خامنه ای هست خودشون خوب جانم فدای راهش ولی اطرافیان هستند که مملکت را دارن نابودمیکنندخداریشه ظلم رابکنه۰۰۰۰

      • منصور ارسالی در

        اونم هیچی نیست تو کجای کاری توایران 30 میلیون گوشی فروش است اگر هر گوشی 500هزارتومن ریجستر بخود ببینین چقدر میشه میره تو جیب کی نه نضارتی هیچی فقط با دروغ ایستاده شما که یک عمر زحمت کشیدی چرا حقوق شما 3700تا 4200 الان یک بسیجی حقوقش 13 میلیون تومان

      • ناشناس ارسالی در

        سلام اگه بگیم بی خیال عیدی وافزایش راحت میشین ازما بگیرین بدین بالا دستی ها کم می خورن این هم روش نوش جان.

      • ناشناس ارسالی در

        فقط من متاسفم از اینکه مردمان یک کشور که دم از اسلام عدالت گستر میزنند با آنهمه نعمت چون نفت گاز مس طلا سنگهای صادراتی باید اینگونه از وضع بد معیشتی ناله سر هند اشکال کجای کار است؟

    • عبداله ارسالی در

      هرجه دولت و نظام به فکر قشر ضعیف باشند به نفع خودشان می باشد و اگر.کمتر توجه داشته باشند به ضرر خودشان خواهد بود این اقشار بازنشستگان و کارگران و کارکنان دولت میباشند

      • ناشناس ارسالی در

        چرا از حقوق بهمن ماه متناسب سازی رو کم کردن

    • ناشناس ارسالی در

      سلام عیدی کسانی که ده سال بیمه دارند کامل بدین حقوق ما که ناچيزتر لا اقل عیدی کامل باشه که حداقل برای یکنفر لباس بخریم بقیمونم لباس نیمدار ديگرون میپوشیم،

    • ناشناس ارسالی در

      سلام میخواهم بدانم ما بازنشسته ها که حقوق وعیدی ماراتامین اجتماعی می‌دهد به دولت چه ارتباطی دارد که مبلغ حقوق وعیدی ما دولت تعین کند دولت اگرمیتواند بدهی‌ رابه تامین اجتماعی بدهد نخوادبرامااحضار نظر کنه اگر می‌تواند جلوی اختلاس گران رابگیرد وازقدیم گفتن چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است وقتی 70 درصد مردم به سختی زندگی می‌کنند چرا باید به کشورهای دیگر کمک کنیم مگر دولتی دردوران سختی به ما کمک می‌کند نه والا

    • ناشناس ارسالی در

      سلام بنده مادر سرپرست خانواده هستم هم فرزند مجرد دارم هم عروس و نوه خواهشا به فکر باشین هرچند چه فایده شماها که مشکل ندارین فقط متاسفم برای دولت مردان با این حقوق میشه زندگی کرد

    • حسین ارسالی در

      با سلام ، خدمت مدیران رده بالای سازمان تامین اجتماعی عارضم که سعی کنند طلب سازمان تامین اجتماعی از دولت را با ارزش روز مطالبه کنند . بدهی های سالهای قبل با توجه به نرخ تورم واقعا بی ارزش شده است .
      وقتی سازمان تامین اجتماعی جهت پرداخت حقوق از بانک ها وام می گیره و با سود ۱۸ درصد بر می گردونه حداقل کار اینه که طلبه‌ای خودش از دولت رو هم با همین سود مطالبه کنه .
      با این وضعیت و این کسری بودجه که عامل اصلی آن دولت است در سالهای آتی سازمان تامین اجتماعی به مشکل می خورد.

    • ناشناس ارسالی در

      میخواهید تک به تک مستمری بگیران وبازنشستگان بکشید همه چیز مال خودتون بشه،شرف دارید حقشون بدهید،مگر ازجیب شمابیرون میاد

    • رضا ارسالی در

      سلام یک بازنشته ام درزمان شاغل بودنم بخاطرنداشتن نیرو مجبوربودم کارحداقل ۴ نیروی نسانی را انجام بدم یک بخش محروم که ۶سال ازداشتن آب شرب محروم بودآب مصرفی را ازقنوات اطراف تهیه میکردیم حتی آب کولرهای آبی پشت بام را باپیت های ۲۰ لیتری ازنردبان به پشت بام میبردم اصلا فکرامروز نمیکردم پادرد،دسک کمرو،،،،،،،حقوقم فقدهزینه درمانم نمیشودعالیجنابان شماخودتان که همیشه کرکری میخوانیدبااین پول توجیبی که به بازنشسته ،شاغل ویا هرقشری خودتان میتوانید زندگی کنید

    • سلما ارسالی در

      همیشه همین طوربوده بایدیک وزارتخانه و سیستم فدای وزارتخانه های دیگر شود.تامین اجتماعی چون بستانکاراست ودولت توان پرداخت بدهیهایش به آن راندارد، تحت پوشش هایش مثل حقوق بگیران درجه سه وچهار نگریسته می شوند،همچون زمانی که آموزش وپرورش نسبت به آموزش عالی کمترین حقوق راداشت. بماند دانشگاه آزادکه به بهانه خصوصی بودن چه بلاهایی برسر پرسنا ومخصوصا استادانش آمدو می آید.

      • ناشناس ارسالی در

        من

    • زرگانی ارسالی در

      واقعابااین گرونی پنج تومان فقط براده روزمیشه

    • علی ارسالی در

      به جای این جنگولک بازیا جلوی گرون شدن جنسها رو بگیرید با این چیزا مشکل حل نمیشه داداش

    • ناشناس ارسالی در

      مبلغ عیدی بازنشستگان تامین اجتمایی را دولت اعلام میکند ولی ازجیب دولت نیست . این یعنی چی چرا دولت دست
      از سر فقیر بیچاره بر نمیداره . صندوق خالی میکنند. . و
      ......

      • ناشناس ارسالی در

        تامین اشتباهی !نه اجتماعی.

    • بازنشسته تامین اجتماعی کارگری ارسالی در

      خدایاچنان کن سرانجام کار توخوشنودباشی ومارستگار
      اگه میدونستیم عاقبت بازنشستگی اینه که سرشان چانه زنی وشخصیت اونارو بخاطرشندرغاز به اینجا میکشند میرفتیم کاسب میشدم یک بازنشسته کشورهای دیگه رونگاه کنیدباتمام رفاه وخودتون قضاوت کنید نه آسایش نه تفریح ونه استراحت هرروزچشم انتظار ...!

    • بهروز ارسالی در

      ظلم تا کی بی عدالتی تا کی تا چه زمانی باید این بی عدالتی رو تو این مملکت به ظاهر عدالت علی تحمل کرد ای دوستان و ای همکاران عزیز تاکی باید منتظر این همه بی لطفی از دزدان سر گردنه این دولت مردان بی انصاف بود چرا ساکت نشستید و هیچ اقدامی نمی کنید

    • ناشناس ارسالی در

      چرا در این اوضاع خوب بیست و پنج درصدی های حکومتی و اوضاع بد هشتادو پنج درصدی ها چرا مرتب از فرزند آوری می گویند در صورتیکه علم و دانش را پولی کرده اند و زندگی را برایمان تلخ و ناگوار چون تا زیردستان ب تعداد بالا رود تا کارگر مفت و دست ب سینه در کنار بیست و پنج درصدی ها باشد و از خواری و ذلت آنها کمال لذت را با تفریح چهار فصل برده باشندشکارخخخخخخخخخخخهاهااا

    • ناشناس ارسالی در

      سلام بجان هرکسی که می‌پرسید کذشتیم از عیدی، افزایش حقوقتان جلوی افزایش قیمت را بگیرید، هر دقیقه اجناس اضافه می‌شود ما که از این دولت چیزی ندیدیم این سندر شاهی که میگیریم پولی که خودمان به بیمه ریختیم

      • ناشناس ارسالی در

        سلام نخواستیم. به حقوق اضافه کنید.
        از یک طرف. هم. تمام اجناس. قیمتش. نجومی بشه. شما خودتان. را مسخره. کرده اید
        گوشت. نجومی. کیسه. برنج. ناقابل. که بهترین برنج. دنیا. ایران. داره. ولی. مردم خودشون. نتونن بخورن. ظلمتون. بسوزه

    • ناشناس ارسالی در

      واقعا این دولت مردم را مسخره کرده حقوق یکماه خودشون به اندازه ۱۰ سال حقوق منه حقوقعای پایین را وقتی درصدی افزایش میدن هرگز یک بازنسته یک زندگی ارامی نخواهد داشت
      چون همینطور تورم اگر ۵۰ درصد بالا بره حقوقشان ۲ درصد اصوفه میه
      مردم از فقز و فشار زندگی دارند بیمار میشند و میمیرند نه از مرگ طبیعی
      خدا نجاتم ن بده
      یا زندگی درست یا مرگ با عزت


    • بازنشسته ارسالی در

      چرا باید بین بازنشسته های کشوری ولشکری وتآمیین اجتماعی فرق گذاشته بشه لطفآ عیدی واضافه حقوق رو بین همه یکسان انجام بدهید در ضمن ما که بازنشسته 10 ساله هستیم که باید بیشتر اضافه شود چه آنهایی که 30 ساله هستندتو رو خدا از مسئولین خواهش میکنم بفکر ما بازنشسته های 10 ساله باشید حقوق ما رو به 20 ساله ها برسونید تا بتونیم کمی نفس بکشیم ممنون

    • بازنشسته تامین اجتماعی ارسالی در

      آقایدهقان کیا چی شدکه نظرتوعوض کردی قبلاکه می گفتی عیدی بازنشسته باعیدی شاغلان برابرباشد الان بهانه بیمه جورکردی چه امتیازی گرفتی.... بازنشسته ها درزمان خودش هم بیمه داده هم مالیات آنم چند برابرکارمندان حالاعیدی کا رمندی اعلام می کنیدبازنشسته هاهیچوقت راضی نیست ازحق کارگران کسرشود به بازنشسته ها داده شوداگرلیطف کنید یک چهارم اختلاسهارابه بازنشسته ها اختصاص داده شود

    • مهدی ارسالی در

      این برنامه و بودجه کشور چرا بدهیهای دولت (400هزار میلیارد تومان) به تأمین اجتماعی نمیدهد ولی برای کشوریها ولشکریها اینهمه دست ودلبازی بعمل میآورد. بازنشستگان تأمین اجتماعی چه هیزم تری به یکعده و نهادها فروخته اند که آنها حاضرنیستند حق و حساب خودرا بپردازند و درعوض هرچه لازم دارند از صندوق وجیب بازنشستگان تأمین اجتماعی برمی دارند. انجام متناسب سازی و همسانسازی ناقص وغیرواقعی ، افزایش حقوق بدون رعایت کردن قوانین کاراسلامی، عدم واگذاری سهام شستا، عدم پرداخت 2ماه حقوق ثابت بعنوان عیدی همانند دوران اشتغال به بازنشستگان تأمین اجتماعی، عدم ارائه بیمه تکمیلی بطور کامل و جامع، عدم دائمی کردن همسانسازی، وغیره. 30سال زحمت مشقتبار کشیده اند با حقوق ناچیز و بخورونمیر، بعدازبازنشستگی و کسر حق بیمه معین، حالا حق قانونی این تلاشگران دوران مختلف کشور را،مدیران و مسئولین ذیربط نمیخواهند پرداخت نمایند و هزاران معضل و ایراد و مانع مطرح میکنند. و اصلأ به قوانین مصوب در اجرا و اعمال و احقاق حقوق این بازنشستگان، بالاخص بازنشستگان تأمین اجتماعی امساک میورزند و تمکین نمیکنند. کلأ تأمین معیشت این قشر مدنظرنیست.ازجیب کسی پرداخت نکنند، 30سال از حقوق خودبازنشستگان کسرکرده اند که در مواقع لزوم بپردازند که حالا، پرداخت عیدی رسیده که میبلیستی 2ماه حقوق ثابت همانند دوران اشتغال این تلاشگران بعنوان عیدی بپردازند و هیچگونه بهانه ای هم گذیرفته نیست. نمایندگان بازنشستگان وظیفه دارند پیگیری کنندتاحل شود نمیتوانند، کناره گیری کنند حای را برای سایرین بازکنند و لازم نیست موافقت نامه امضا کنند. پیگیری، پیگیری، پیگیری. از قدرت تمامی نهادهای ذیربط و مؤثر برای احقاق 2ماه حقوق بعنوان عیدی استفاده کنند.

    • جعفرابراهیمی ارسالی در

      فقط میتوانم بگویم کمک

    • خودم ارسالی در

      بابا مسخره کردین بعداز هزار سال اخرش تصمیم شد ۵میلیونم اونم نمیدن چون همش دروغ چطور زیر ۱۰میلیون خط فقر میگین بعداز طرف میگین 5میلیون واقعا ملت رو خوب گذاشتین سرکار دروغگو ها

    • ناشناس ارسالی در

      خیلی خیلی خیلی کمه

    • اسمعیل ارسالی در

      آخه نماینده ای که شارژ ماهانه خونش یک میلیونه چطوری با چه طرز فکری به خودش اجازه میده به یک میلیون و نیم بگه عیدی باز نشسته ای پس قبول کنیم مملکت شده مملکت کفار و یک عده غریبه دارن حکومت می کنن

    • آتش ارسالی در

      نمیخوااااااد تلاش کنی زحمت نکش.خودشون عیدی رو طر وقت می ریزن تو برو کشکت رو بساااااب.

    • ناشناس ارسالی در

      این روند را میخوان ادامه بدن تا کم کم حقوق بازنشسته ها را قطع کنن .میگه به درخت خشک اب نمیدیم. ببین الان اینو میگم چن سال بعد میبینید این حقوق هم نمیدن.

    • عمل گرا ارسالی در

      از این همه حرف صد من یک غاز . به کارمند وکارگر که می رسه بودجه نیست. تا حقوقشون همپای تورمی که خودشون درست کردن اضافه کنن.

    • امیرجان ارسالی در

      از دولت محترم خواهش میکنیم دست از تامین اجتماعی بردارد خود کارگران میتوانند حاصل زحمات خودشان را مدیریت کنند،نه اضافه حقوق میخواهیم ونه همسان سازی فقط د

    • ناشناس ارسالی در

      لطفا دولت محترم دست از سر تامین اجتماعی بردارد فقط لطفا بدهی خودش را پرداخت نماید خود کارگران میتوانند حاصل زحمات خودشان را مدیریت کنند

    • علی ارسالی در

      من کارمند رسمی وزات تعاون کار و رفاه هستم حقوق من کمتر از حقوق یک کشوری هم رده خودم توی اداره خودم هست این بی عدالتی برای چی هست چرا باید یه کشوری ۲ میلیون بیشتر از من بگیره خدا شکایت به کی کنیم

    • افروزخدابنده لو ارسالی در

      حقوق من خیلی پایین من یک مستمری بگیر هستم

    • امیر ارسالی در

      مگه ندیدیم آقای رییسی از کارگر حقوقش وپرسید،،شک نکنین امسال حقوق کارگران و بازنشسته های تامین اجتماعی رو از روی عدالت علی میبره بالا،،حالا کی گفتم،،مگه نمی‌بینین همش از برابری و عدالت حقوق حرف میزنم..

      • ناشناس ارسالی در

        شما ناهار خوردید

    • اسلام خان کابلی. ارسالی در

      حقوق بازنشسته نبایدزیادشودچون هار میشوند.

      • هموطن ارسالی در

        تو اگه حرف نزنی و نظر ندی نمیگن لالی کابلی از اسمت معلومه چه عجایب الخلقه ای هستی....

    • رشید ارسالی در

      سلام به استحضار مسئولین ناشنوا و مردم زود باور و بیچاره و ساده لوح و نظارت کنندگان بی درد و به استحضار خدا و پیامبر و ائمه (ع) حقوق های مدیران سازمان تامین اجتماعی بسیار بالاست مگر اینها موشک هوا می کنند از همه دستگاهها ، بیشتر حقوق می گیرند در حالیکه هیچ یک از ما بازنشستگان کارگر راضی نیستیم و بسیار هم بد رفتار می کنند ولی هیچ احدی نیست در این مملکت به این وضع برسد .

    • ناشناس ارسالی در

      اقای موسوی شما حقوق حداقل بازنشسته ها را مانند حداقل بگیران لشگری نمایید دعای میلیونها پشت سرتان خواهد بود

    • مردم عوام ارسالی در

      این دولت دچار خود شیفتگی است در این مدت که مشغول شده اجناس وقیمت ها همینطور بالا می رود و افزایش سرسام آور قیمتها در شرائطی است که هیچ کسی هم توجهی ندارد انگار مملکت کاملا" بی صاحب است .
      دولت فقط دروغ گفته است گوشت ، وسائل خانگی ، میوه ، لباس و...هر روز افزایش دارد نان در محل ما منطقه 22 سهمیه بگیران دولتی بربری را 5 تومان وسنگگ را 5 تومان و کنجدی را 10 تومان فروختند و آزاد پز هم لواش را 1000 تومان و سنگک را 5 و 10 تومان و نان خراسانی لواش را5000 تومان می فروشند.

    • نا شناس ارسالی در

      بس است این همه چپاول از تامین اجتما یی

    • ناشناس ارسالی در

      بس است این همه چپاول از تامین اجتماعی حق بازنشستگان خوردن ندارد . اه انان شما را خواهد گرفت و در زباله دان تاریخ خواهد انداخت

    • ناشناس ارسالی در

      نمیدونم چرا مردم فقط تماشاگر و سکوت کردن را برای زندگی قرار دادند واقعا بمیرید خیلی بهتره مایه ننگ هست این روش زندگی

    • یه بدبخت ارسالی در

      ولله به دیدگاه مردم توجه نمیشه ،فقط بهمون میخندن،چون خودشون طعم نداریو نچشیدن،خدا اذتون نگذره

    • ناشناس ارسالی در

      خنده دار است واقعا از بس به حال زار خودمون گریه کرده ایم دیگر اشکی از چشمانمان سرازیر نمیشود
      تورم صد در صد ولی برای افزایش حقوق و یا عیدی یک بازنشسته که ۳۵ سال زحمت کشیده و به امید دوران بازنشستگی دلخوش کرده باید همه اش دلنگرانی و اشک خون ببارد آخه دو میلیون هم شد عیدی با این وضعیت گرانی های بازار مخصوصا کالاهای اساسی خوراکی آیا قبل از اینکه بخواهند عیدی و یا افزایش حقوقی را تصویب کنند به گرانی ها هم اندیشه و سپس تصویبیه را لازم الاجرا می کنند ... آیا واقعا حق به حقدار داده میشه

    • محمود زینلی مقدم ارسالی در

      ما همینکه زنده ایم باید خدا رو شکر کنیم

    • علی ارسالی در

      تاکی التماس برای حق انشاالله به حق امام زمان عج تمامی مسببین این امر به سال دیگه نکشه خدا جوابشونو بده

    • ناشناس ارسالی در

      با سلام واقعا از نوشتن مطلب و انتقاد هم خسته شدم چون کو گوش شنوا وعمل نمایندگان حالا همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری و سایر بازنشستگان را سال ۱۴۰۱ وعده می‌دهند این ماده ۲ در لایحه سال ۱۴۰۰ هم بود چرا نمایندگان اجرا نکردند حتما انتخابات مجلس نزدیک است که نمایندگان دارای حقوقهای نجومی و از حال ما بازنشستگان برای رای بازهم وعده و عید می‌دهند اميدوارم خداوند جواب این بی عدالتی ها را بدهد

    • ناشناس ارسالی در

      سلام این همه ظلم و ستم به مستمری بگیران تامین اجتماعی بس نیست ما هرکدام دارای چندسرائله نوه.داماد.عروس.باعیدی 1500 چکارمیشه کرد بااین پول عیدی بدیم شیرینی ومیوه بخریم.واقعا خجالت داره

    • فرح ازملایر ارسالی در

      واقعا بااین مبلغ عیدی چه کار می شه کرد اگه راست می گن جلو گرونیها را بگیرند

    • قاسم ارسالی در

      امام خمینی فرمودند هی نگویید اسلام برای ما چه کرده است....ببینید شما برای اسلام چه کرده‌اید...لاکن

    • ناشناس ارسالی در

      سلام. چقدر ما ملک بیچاره و گدا زاده‌ و زیر خط فقر به توان بینهایت هستیم.بنده با ۳۶ماه سابقه حضور در جنگ جنوب و غرب( کردستان) و۳۰ سال هم کار الان بازنشسته ام.دو داماد . چند نوه و ......۲۰ هر ماه حقوق میگیرم خیلی طاقت بیارم تا آخر همون ماه. بعدش باید خجالت زنم بکشم. اون شخصی که واسه من و امثال من قانون تصویب میکنه. یا دستور میده همسان‌سازی سال آینده عیدی منتظرند.بهشون اعلام کنند .آقایی همه تصمیم میگره با مدرک تحصیلی سن ۳۰ الی ۴۰ ساله اند.
      خبر از اجازه خونه و نوه سایر هزینه‌ها ندارند.
      جالب اینجاست ما واسه مردم لبنان و فلسطین تو سرمون میزنیم. یارانه اینها نفری ۲۴۵هزار تومن ماست. یارانه خودمون دیگه همه خبر داری.
      اگه جناب حاج‌آقا دکتر رئیسی رئیس‌جمهور عزیز و دلسوز مردم یه کاری واسه ما قشر ضعیف و اکثریت اجازه نشین بازنشسته یه کاری انجام بدند. خداوند متعال نگهدار مسئولان زحمت کش بی ادا باشد.

      • ناشناس ارسالی در

        ازکسانی که چراغ راازکور میگیرند واورابه طرف چاه هل میدند انتظار نداشته باشیم دست تمام روباهها راازپشت بستند تمام اموال ومنابع راخارج کردند وخرج گروههای جنگ طلب وموشک پرانی کرده اناظار عیدی وحقوق خوب نداشته باشیم باید اعتراض ها گسترده وحق خودرابگیریم

    • ناشناس ارسالی در

      از خدا بترسین سی سال زحمت میکشیم بعد بازنشسته بشیم راحت باشیم بعد میخواین صدقه بدین اخه چه فرقی بین ما و بازنشسته های کشوری و لشکری هست اگه زحمت بوده مال ما بیشتر بوده نکنین خدا رو خوش نمیاد مارو شرمنده خانواده هامون میکنین

    • ناشناس ارسالی در

      اینقدر با احساسات کارگران بازنشستگی بازی نکنید افزایش حقوق کارگری است ولی عیدی کارمندی حساب می شود صبر بازنشستگان هم صبری دارد!!اگر عیدی کارگران بازنشسته سازمان اجتماعی افزایش پیدا نکند در اسفند کسی نمی تونه اعتراض سراسری را جمع کند؟؟!! :-) :-)!!

    • بنده خدا ارسالی در

      الملک یبقی مع الکفر ولایبقی مع الضلم

    • ناشناس ارسالی در

      چه فایده ما نظر خود را بنویسیم ولی سردبیر محترم سایت از انتشار آن خودداری کندبقول معروف میگن دیگی که برای ما نجوشه همان بهتر که سر کفتار توش بجوشه ! ! !

    • زهره ارسالی در

      مقصر خودمونیم از ماست که بر ماست

    • ناشناس ارسالی در

      خدا را که قبول ندارید .!!
      ولی مردونه با ۵ ملیون تومن تو این مملکت میشه زندگی کرد؟؟؟؟؟؟؟

    • غلامعلی ارسالی در

      شمافکرمیکنیدبه مردم صدقه میدهیدهرشیخ حداقل ی بالای بیست میلیون میگیردجهت چرت پرتش ومازحمت کشیدیم حالابامنت حقمان رامیخواهیدبدهیداقاتو مجلس خوابه ماهی خداتومان میگیره

    • ناشناس ارسالی در

      سال۹۹یک میلیون پانصدتومان دادی
      چطورمگوید۱۲۰۰دادیم.

    • ناشناس ارسالی در

      سلام من شوهرم سی سال کار کر وبیمه کارگری پرداخت کرد الان فوت کرده ومن با سه تا بچه مستاجرم ودر امد زندگی من همین پول بازنشستگی هست خداوکیلی من چیکار کنم با این مبلغ پول که به ما میدین چقدر سختی چقدر گشنگی چندی اه وناله با این همه گرونی امسالم که برنج کیسه ای یک میلیون شده

    • حسن ساعی ارسالی در

      کاش مسولیت نظام قدراین مردم رامیدانستند همین

    • ناشناس ارسالی در

      آقایان نمایند گام و دولتی های محترم مرد و قولش از اول سال این قانون که داشت اجرا میشد با یه وصول طرح از مجلس همینطور معطل مونده و ۹۰درصد این طرح زمان دولت قبلی اجرا شد مونده ۱۰درصد و تصویب مجلس که بشه قانون چرا انجام نمیدید ممنون از همکاری و قانون مداری شما پیشاپیش

    • مسلم ارسالی در

      به گدادارن کمک میکنن خون هم گریه کنی به ریشت میخندن

    • اسماعیل ارسالی در

      فقط حرف زدن بلدند، ولی موقع عمل، بودجه ای برای این کار وجود خارجی نداره. البته حرف مفت زدن هم مالیات نداره، و واقعا رایگانه.

    • حمید ارسالی در

      خاک برسر دولت نالایق همین

    • اسماعیل ارسالی در

      سلام واقعا با این وضعیت گرانی و تورم خودتونو بزارید جای ما واقعا میشه با 5ونیم میلیون زندگی کرد؟؟؟ خدا رو در نظر بگیرید

    • ناشناس ارسالی در

      مردم عصبی اند بازنشستگان تامین اجتماعی و حداقل بگیر حدود چهار میلیون ان که خانواده دارن نزدیک بیست میلیون تا پانزده میلیون جمعیت این کشو رو پوشش میده و حساب سر خورده و ناراحتن از سیاست های سرکوب گرانه اتون و هر لحظه ممکنه که منفجر بشن و ترکشش همه تون رو بگیره بخاطر خدتون هم شده فکری کنید و حقوق های سی چهل میلیونی رو نصف کنید و حقوق ای قشر ضعیف رو سه برابر کنید با همین کار بی عدالتی رو کم میکنید

    • شهروند نگران ارسالی در

      حقوق سی چهل میلیونی رو نصف کنید و از همین منابع به حداقل بگیران اضافه کنید و سه برابرش کنید جامعه در حال انفجاره فقط حداقل بگیران تامین اجتماعی چهار میلیون اند که با خانواده اشون پانزده تا بیست میلیون از این جمعیت هشتاد میلیونی اند .. بخاطر بقاء خودتون هم شده اینکار رو بکنین و بی عدالتی رو کم کنید

    • رمضانعلی اخوتیان اردکانی ارسالی در

      باسلام بازم ‌‌فداکارترین دنبال کننده ای که همیشه با احترام نظر بازنشتگان را مفرستد اما امشب خواهش میکنم که ‌خودتان کمی فکر کنید و ببینید آیا میشود با یک ونیم میلیون عیدی چه چیز خرید اگر شماها واقعا توانستید ما هم‌قبول میکنیم اما شماها را بخدا نکنید با این قشر بازنشیته تامین اجتماعی بازی چون منه حقیر این ماه بهمن تازه ۲۰۰ هزار تومن هم کم کردند نمیدانم چرا از ۳میلیون ۸۰۰ ۳ میلیون ۶۰۰ دادخ اند این چه عدالتی هست نمیدانم من که راضی نیستم مگر اینکه دلایل باشد که قبول کنم اما بیایید امسال عیدی را به بازنشستگان تامین اجتماعی لاافل یک ماه حقوق بدهید تا خدا را خشنود کنید وسلام اجرتان با خدا التماس دعا تشکد

    • علیرضا ارسالی در

      عیدی امسال ۵میلیون است.

    • مصطفی ارسالی در

      اگه قراره یک ونیم عیدی بدن زودتر بگن که وقت داشته باشیم تا عید بریم گدایی البته اگر جرم نباشد.ما بیشتر از این نمی‌توانیم شرمنده خانواده باشیم .بریم گدایی ببینیم مسولین خجالت می‌کشند.در ضمن عیدی که بخوان شب عید بدن .ندهند بهتر است .این از وضع مستمری .این هم از عیدی .والله خود کشی گناه است والله خودم را میکشتم تا از این زندگی راحت بشم.

    • قدرت اله لدنی ارسالی در

      صلح و سازش با آمریکاه هیچ چیز را درست نخواهد کرد عیدی هم اگر چند برابر حقوق بدهند بازم‌هم بی اثر خواهد بود ما داریم غرق میشویم و در این لجن زار همین جوری هم خواهیم مرد زیرا فریاد رسی نیست

    • علی ارسالی در

      باباشماخیلی....

    • رضا ارسالی در

      این حق مستمری بگیران و کارگران بازنشسته تامین اجتماعی نیست

    • ناشناس ارسالی در

      سلام چون یک بازنشسته پیر و ناتوان میشود نباید دیگه غصه کم بودن حقوق را داشته باشدو حالا از دولت انتظاردارد که برایش رفاه و حقوق خوب بدهد که استرس نداشته باشد لطفا بازنشسته ها را در یابید لطفا

    • ناشناس ارسالی در

      واقعا خیلی متاسفم برای آینده یه دولت که خداوند متعال مراقب همه چیز هست و جای حق نشسته به وقتش حق مظلوم را میدهد شک نکنید وبا ظالمان هم میداند چه کند هویاعلی مددی کن

    • عباسعلی مهر ارسالی در

      من فقط یک حرف دارم ومرتب تکرا ر کرده ام وآن این که:
      مگرقانون نمی گویدکارمندان باید هرسال دونوبت معادل حقوق یک ماه خودیکی به عنوان پاداش ودیگری به عنوان عیدی دریافت کنند؟ اگراین ماده قانون لغوشده اعلام نمایید واگر لغو نشده لازم الاجراست.پس به چه مجوز قانونی،هردولتی ازهرطیفی شانه اززیربار مسؤوليت خود خالي مي كند؟ چرا؟ من جواب منطقی می خواهم.هداکم الله تعالی الی الصراط المستقیم.

    • ناشناس ارسالی در

      واقعا کشوری که 10 درصد ثروت دنیا را داره ویک درصد جمعیت جهان را را داره ومیزان ساعت کار ش ازبقیه دنیا بیشتر است به دوعلت فقیر ترین ملت را در ایران هستند اول بذل وبخشش ثروت مسولان به کشورهایی که هیچ فایده ای برای ملت ما مانند فلسطین ولبنان وعراق ویمن وافغانستان و... نداشته اند و دوم اختلاس مسولان ازبیت المال وعدم مجازات دزدان واختلاسگران مانند فریدون برادرحسن روحانی وبابک زنجانی وپسر هاشمی و..... کسانی که کالاهای اساسی مردم را در انحصار خودشان وتحت حمایت دولت میباشند وهرچه میخواهند گران میفروشند مانند سلطان شکر ایران در یکسال بر روی هرکیلو شکر 9500 تومان قیمتش را افزایش داده

    • ناشناس ارسالی در

      خدایش خیلی بی انصافیه
      حقوق بازنشستگان باید ۱۵۰۰باشه دولت خودش خجالت نمیکشه با این تورم این عیدی رو بده
      ........
      ما خانواده های راننده تاکسی ها که هیچ‌وقت جز ادمیزاد حساب نشدیم ما که خودمون پول بیمه رو میدیم
      ایا دولت نباید برای ماها هم‌ عیدی در نظر بگیرد
      فکر میکنن زن و بچه های راننده تاکسی دهان ندارن لباس و کفش نمیخوان
      واقعا متاسف برای همچین کشوری
      کاش صدای ما را به گوش مسولین میرسوندید

    • ناشناس ارسالی در

      سلام تورابخدابه دادمامستمربگیران ده ساله برسیدواقعاخسته شدیم ازاین زندگی دیکس کمردارم دستام میلرزد بچه عقب افتاده قلب دردی همسرم داماددخترنوه وقتی میاندجلوشون خجالت می کشیم خداوکیلی به دادمابرسیدبااین گرونی

    • ناشناس ارسالی در

      توآنی که از یک مگس رنجه ای ، که امروز سالار وسر پنجه ای میازار موری که دانه کش است ، که جان وارد و جان شیرین خوش است

    • ناشناس ارسالی در

      سلام مادرم حقوی مستمری می گیرد با دو سال سابقه بیمه ماهی ۴۵۰تومان برای این افراد با این معیشت و گرونی چه باید کرد

    • ناشناس ارسالی در

      این قسمت که یارانه ومعشعیتی بقولخودشون یارانه بنزین و همین رقم چهارصد تومن که میخوان بدن من یکی هنوز هیچ کدام راه نگرفتم جزیارانه که هرماه چهل و پنج هزار تومان ودیگر خبری نبوده واریزی از طرف دولت به من ندادن چراجوابش میخوام وگر نه تواینستا و تلگرام همش و تبلیغ میکنم که تامین اجتماعی سرمایه تمام مستمری بگیران هست وازجیبب خودمان در آمده زمان شاغلی من ماهی پانصدهزار تومان حق بیمه دادم برای انیجورمواقع ودولت دست گذاشته روش میگه که مبلغ ما تعیین میکنیم و مگر تامین اجتماعی مدیر عامل ندارد که درددل مستمری بگیران را به دولت بگوئید حق کارگر هرکسی بخورد تا هفت پشتشع فقطبخاکسترسیاه تبدیل میشودگرچه دولت باشد وقتی دولتی که مردمی باشد برای همه هست پس دولت ما مارا دور میزند و پشت کارگر نیست کارگران بدانید دودستگی توی جمهوری اسلامی وجود دارد که معنایش میشه پارتی بازی قدیم حالا پارتی بازی هم هی داریم باید برای یکی بریزندویکی نریزندچون مردم ما همبستگی ظاهری دارن نه باطنی اونی یکی که میگیره پوزشه برای اونهایی که نریختن میدن پس ترا به هرکس که مپرستین یا به هیچکس ندین واگر هم میدین مبلغش کمتر کنین تادل بقیه یعنی همه مثل هم شادباشندوگرنه دودستگی ایجاد بشه خداهم درستش نمیکنه اشتباه باعث همه چیز میشود حتی راهپیمایی درگیری و وای باحال مدیرعامل تامین اجتماعی ازما گفتن

    • وحیدبجنوردی ارسالی در

      باسلام.بازنشسته آموزش پرورش سال63عستم.من یادمیاددردهه60که حقوقم5هزارتومان بود.عیدی یک سکه کامل بهار آزادی عنایت کردند که بلافاصله با اون بازارپرازسکه فروختیم به 7هزغرواندی..یعنی مبلغ عیدی بایدازحقوق بیشتر باشه وگرنه با یکی دومیلیون برای یک‌ فرزندمون هم نصف خریدمایحتاجش نمیشه..پس همین راهم قطع کنید بهتر از این که بین پدر پیر پیچه ها دلخوری وناراحتی بوجود بیاد.حداقل میگیم ببین فرزندم کف دستم مو‌نداره وخلاص....وای اگرازپی امروز بود فردایی....

    • فریبرز ارسالی در

      مگه قرار نبود حقوق بازنشسته ها۹۰٪حقوق کارکنان باشه؟؟؟؟؟
      ۱/۵هم شد عیدی!!!؟؟؟
      چه عیدی باید عزاداری کرد

    • رزمنده ارسالی در

      با سلام ما باز نشسته ها همون جوانان زمان هشت سال دفاع مقدس بودیم خودم تو حلبجه عراق سال اسفند ۶۶ شیمیابی شدم خجالتم میاد برم دنبال جانبازی..الان بر خلاف یه کارمند جوان دیگر حتی قدرتی برای کارکردن در بیرون نمونده..ما موندیم با شرمندگی بچه ها و نوه ها و عروس و داماد..اگر دولت نخواهد به ما رحم کند دیگر امیدی برای زیستن نیست..بخدا ما هیچ گناهی مرتکب نشدیم فقط جونی مونو گذاشتیم‌ در جبهه ها جنگ و استانهای منطقه جنگی مانند کردستان..ورودی به جهاد کردستان سال ۶۱وبرگشت به موطن خود شهریور سال ۸۰..کی می تونست دوام بیاره؟؟!!

    • منّ ارسالی در

      واقعا دارید مملکت داری میکنید.خیلی سخته و خنده دار که یه بازنشسته بعد یه عمر کار هنوز دغدغه حقوقش رو داره .شما که قیمت اجناس رو کنترل نمیکنید اصلا چرا انقد رو حقوق ها نظارت میکنید شب بخوابید بیدار شید ببینید حقوقها چند برابر شدن بعدم بگین من که خواب بودم کار کی بود .اونوقت ما میفهمیم شما واقعا دارید مملکت رو اداره میکنید مثل حسن کلید .جای کتاب تو دست مردم قرص امپول دفترچه قسط دادین جای ارامش به مردم فشار خون و سکته .....جای خنده به مردم خون و دل ....جای ما بودن ،به مردم تافته جدا بافته دادین ......

    • علی زارعی ارسالی در

      پرداخت حقوق کارمندان و بازنشستگان عادلانه شود.و این کار برای دولت بسیار ساده است.اگربخواهد.اخه چرا باید یک لیسانس در ادارات مختلف حقوق های متفاوت باشد.لیسانس شرکت نفت ویا گازویا مخابرات و بانک و آموزش و پرورش و... باید یکسان باشد.مگر مثلاً کارمند شرکت نفت.یا مخابرات و...مال شخصی آنها است که حقوق و مزایا بالای می گیرند.من دبیر به بچه آنها درس می‌دهم.آنهاهم کارشان را انجام میدهند.پس یک کارشناس به عنوان مثال در هر اداره کارمی‌کند باید.به طور مساوی حقوق بگیرند.بایدفقط،مدرک و سنوات ملاک عمل قرار گیرد .و لاغیر.گرچه در اکثر کشورهای پیشرفته احترام و حقوق معلمان بیشتر از بقیه کارمندان است.بعضی ها میگن معلمان تعطیلات زیادی دارند.باید بگم که تعطیلات برای دانش آموزان است نه معلمان.دولت بگه معلمان تابستان هم کار کنند.هیچ ایرادی ندارد.

    • ناشناس ارسالی در

      سلام خسته نباشید من یک مستمرگیرم سازمان برق به علت ولتاژ بالای برق یخچال سوخت الان سه ماه هست یخچال ندارم بانگ رفاه هم می گوید پول ندارد تکلیف من چیه ۴۰ سال پیش هم مسلمان شدم پول تعمییر یخچال زیاده من باید چکار کنم این شب عیدی ایا برای خودتان هم همین کار را می کردید
      ,

    • ناشناس ارسالی در

      سلام خسته نباشید بانگ رفاه وام کالا نمی دهد چون پول ندارد یخچال سه ماه سوخت پول تعمییرش را ندارم و من ۴۰ سال مسلمان شدم و کسی نیست کمک کند آخه شب عید بدون یخچال من چکار کنم و من مستمر تامین اجتماعی هستم شما بگوید باید چکار کنم

    • امید مستمری بگیر ارسالی در

      سلام بازنشسته ومستمری بگیر عزیز :فکر میکنی این سوزنامه هایی بيان میکنید وما گرفتار آن هستیم ؛رابغیر از خودمان کسی که آن بالا نشسته حتی نگاه هم نمی‌کند، چه برسد به اینکه کاری انجام دهد واگر هم احیانا نگاهی بی اندازد، به گرفتاری ما می‌خندد می‌گویند: نفرین نکنید،من نفرین نمیکنم ولی از خدا می خواهم همانطور که ما شرمنده زن و بچه ها هستیم اینها هم شرمنده این ملت باشند پس عزیزان بهتراست نه چیزی بنويسيد و نه‌ به این اراجیف بالادستی ها گوش کنید که اعصاب خودتان راخردنکنید ان شاالله خدا اين بی عدالتی رابدون جواب نگذارد

    • بازنشسته لشگری ارسالی در

      اینکه وظیفه ذاتی هر دولتی هر ساله باید حقوق ها رو نسبت به تورم افزایش بده ؛ منت سر بازنشسته نزارید ؛ وظیفه دولته ؛ بعدش همین الان خط فقر در بهمن به ۱۲ میلیون تومن رسیده ؛ سال آینده که به بالای ۱۵ میلیون تومن میرسه ؛ اون این دولت بی مصرف میگه تازه سال آینده حداقل حقوق به ۵ میلیون تومن میرسه !!! کمی خجالت بکشید ؛ کمی شرم کنید ؛ فقر و فلاکت و بدبختی زندگی همه ما رو فرا گرفته ؛ کمرمون زیر بار گروهی هم شده ؛ الان به زور ۵ الی ۶ تومن حقوق میگیریم ؛ ۱۰ برج که میشه حقوقمون تموم میشه ؛ همش داریم قرض روی قرض میکنیم ! آخه این چه وضع مملکته ؟؟!! حقوق رو به ریال میدید ؛ اجناس رو به قیمت دلار میخریم ؛ تا دیر نشده کاری بکنید ؛ به خدا شرمنده زن و بچه هستیم

    • جعفری ارسالی در

      خداکنه به این درد دلها رسیدگی بشه
      فقط مردم مرور نکنن

    • شیشپری شیشگوشه ششزادگان شیشه ای ارسالی در

      به مرگ میگرن که به تب راضی کنن ، میگن یک و نیم یکم غرغر کنیم بدن ۱.۷۰۰بدن بگیم آها این شد دویست بیشتر دادن خداروشکر...حق کارگر توی جیب بقیه ست ، کارگرا اگه نبودن چی داشتین واسه همین بخور و نمیر و تولیدتون اخه !!! یکم انصاف داشته باشین ، حقوق ۳.۴تومنی عیدی دوتومنی به هیچ جای این تورم نمیرسه یزیدا

    • حسین برزکار خدارحم ارسالی در

      سلام، من بازنشسته تامین اجتماعی ومستمری بگیر این سازمان هستم حقوق کفاف زندگی نمی دهد،تکلیف ما چیست این آخر عمری تحت فشار زندگی قرار گرفتیم، مسئولین فقط همسان سازی حقوق واجب است ،،،،،، ممنون

    • ناشناس ارسالی در

      واقعا که،،،،اجناس هر لحظه داره گرونتر میشه،،یک بسته کبریت ده هزار تومن،،یک قوطی ماست ،سی هزار تومان وبی کیفیت،،،بعد مسوولین از ما بهتروون،زورشوون میاد حتی جوابگو باشن،بعد میگن چرا دزدی،فحشا،فسادزیاده،،فقر که باشه،شکم گرسنه فشار بیاد،جامعه به قهقرا میره

    • سیداحمدنبوی یزدی ارسالی در

      با سلام من۶۷ساله دیابتی و سوابق موجود ۳۰واندی بیمه داده که فقط ۱۴سال میگویند بازخرید و شکایت کن اصلا شرکتی وجود ندارد یا منحل یا بنام دیگر یافوت نمودند و۶سال مغازه چینی مهدی خانم ادیب زاده همسر بهادری و وو ۸سالی دکوراسیون داخلی اسمان حسینی و بیمه رد ننموده عیال وار و۶نوه و هزینه ها و دارو وو اقای رعیس تجدید نظر و پیگیری با همسان سازی ۱۸۰۰که هزینه دارو بیشتر است و باتشکر

    • رحمانی ارسالی در

      به دیدگاههای مااگه کسی جواب میدادگرسنگی بیداد نمیکرد.تاکی ماباید گرسنگی راتحمل کنیم.

    • ا.م ارسالی در

      پس عیدی چه شد.

      • ناشناس ارسالی در

        این همه جون کندن که عیدی رو زیاد کنن برا بازنشسته ها و مستمری بگیر ها اما از حقوق بهمن ماه کم کردن و صدتومن به عیدی سال گذشته اضافه کردن اگر خدایی وجود داره جوابتون رو بده که این همه پست فطرت و نامردید

    • بازنشسته ارسالی در

      سلام خودتون قاضی با این مبلغ چکار میشه بکنی ؟؟ خودتون قاضی برای مسافرت که اصلا نمیشه فکرش هم کرد بچه ها میگن لباس کامل میخوایم سه تا بچه و زن خدایی هرنفر چند پوشاک میخوان ؟؟ اصلا امکان خرید نیست من ۴سال بایک کفش وشلوار وپیراهن اطو میزنم ومیگذرونم الهی شکر

    • ناشناس ارسالی در

      بس تکلیف ماها ک کار ازاد داریم چی.بازنشسته ها مگ چ ... خوردن لایق۵ملیونن اونوقت ما باید با۴۵تومن سر کنیم....توف توش....توف تو روحتون

    • ننننن ارسالی در

      میگ برنج ی ملیون.....مگ ماها ک برنج تایلندی ۱۲۰تومنی میخریم ادم نیسیم.توبازنشسته مگ کی هسی ک برنج ی ملیونی بگیری

    • ف ز ارسالی در

      با حقوق ۳۶۰۰۰۰۰ خودت بگو چکار کنم ای دولت رئیسی و مسئولان......‌.....واقعا متاسفم

    • ناشناس ارسالی در

      عزیزان تمام این اعتراض ها بیفایده است گوش نمیدن

    • ناشناس ارسالی در

      بااین گرانی ۵!۱ را بهتر برای خود تون نگهدارید فکر کنم خود تون بیشتر نیاز دارید ماکه دیگه زدگی نداریم آه از دل کنمون میکشیم

    • ح ن ارسالی در

      این همه نوشتبم هموطنان عزیز که جی ...که چی بشه ...فقط من میگویم خاک بر سرم که کارگر شدم وبارنشیته خاک بر سر من که دلال نشدم خاک بر سر من که درس خواندم ولیسانس گرفتم که با ماهی ۷ تومان بارنشبته بشم با ۳ تا فرزند و دوتا عروس و ۵ تا نوه خاک بر سر من که مفسد نشدم خجالت خانواده ه ام هستم

    • ناشناس ارسالی در

      پس پوله نفت که انشالا اضافه پس چرا حقوقها وعیدیهار زیاد نمی کنید بازنشتها حقوق بگیران وضع چندانی ندارن پس پوله به این بدبختا نمیدهید پس جریان این پولها چه میشه کجا میره وبه چی میدهین حتما ان چندغازم میدین با عربهای خارج ازکشور انهم عبربها بی غیرتو بی تعصب

    • ناشناس ارسالی در

      چشم تون کور

    • مری ارسالی در

      خیر نبینید با عیدی دادنتون

    • ایرانی بیچاره ارسالی در

      با سلام چرا شما فقط میگویید بازنشسته کشوری ولشکری بابا والله به خدا من بازنشسته لشکری هستم با مدرک کاردانی بخدا دریافتی من ۴۵۰۰هست ماه ی ۱۵۰۰ فقط کرایه خونه میدم با دوتا بچه محصل الان هم آژانس کار میکنم اگر هرروز نرم و دنده نزنم بخدا توی نون شب می مونم بخدا مردم عزیز ایران همه ی بازنشستگان چه کشوری چه لشکری چه تامین اجتماعی داریم زجر میکشیم مملکت از پای بست ویران است برادر واینهم مطمئن باشین اینها فقط دروغ میگن وگرنه اینقد منابع داریم که اگر بخوان ما بازنشسته ها همه در رفاه زندگی میکنیم ولی اینا نمیخوان ما راحت باشیم.

    • شهرام ارسالی در

      یکی از شغل های خیلی سخت که اگه یک هفته کار نکنند همه چیز به هم می ریزه ، راننده سنگین هستند اما نصف کت و شلواری های همیشه در رفاه حقوق نمی گیرند . بعد از ۴۰ سال زحمت ۱۹۰۰ بهت بدهند .... همیشه هم کت و شلواری ها اعتراض کردن
      این عدالته؟؟؟

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه