ارسال به دیگران پرینت

خدمت سربازی | خرید خدمت سربازی

دیدی پدر! پول خوشبختی میاره | به بهانه خرید خدمت سربازی

مجلس انقلابی و دولت سیزدهم در حرف، تمام شعارهایش به نفع کسانی است که در طبقه متوسط یا پایین‌تر از آن زندگی می‌کنند اما وقت تصمیم که می‌رسد، برای از ما بهتران است.

دیدی پدر! پول خوشبختی میاره | به بهانه خرید خدمت سربازی

اعضای کمیسیون تلفیق با خرید سربازی برای سربازان غایب موافقت کردند. همین خبر کوتاه خیلی‌ها را خوشحال کرد و تصور کردند می‌توانند با پرداخت مبلغی، خدمت خود را بخرند و زندگی خود ادامه دهند. اما وقتی جزئیات خبر منتشر شد، دودی بود که از سرها بیرون می‌زد.

جزئیات مصوبه این‌چنین بود:« دارندگان مدرک تحصیلی کاردانی و کمتر از آن با پرداخت ۲۵۰ میلیون تومان، دارندگان مدرک تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد با پرداخت مبلغ ۴۰۰ میلیون تومان و دارندگان مدرک پزشکی عمومی و دکترای تخصصی و بالاتر از آن در تمامی رشته ها با پرداخت مبلغ ۶۰۰ میلیون تومان به حساب خزانه کل کشور قادر به خرید سربازی خود خواهند بود.»

کم کم لبخند از صورت‌ها محو شد و دوباره فکر گرفتن دفترچه خدمت سربازی و یا رسیدن به راهی برای گرفتن معافی کلید خورد. البته آدم‌ پولدارهای سرزمین مثل هراتفاق دیگری که در کشور می‌افتد و به نفع آنهاست، لبخند را محکم روی صورت خود نگه داشتند. حتی از همین الان پول خرید سربازی را کنار گذاشتند تا زندگی جذاب‌شان جذاب‌تر شود.

مجلس انقلابی و دولت سیزدهم در حرف، تمام شعارهایش به نفع کسانی است که در طبقه متوسط یا پایین‌تر از آن زندگی می‌کنند اما وقت تصمیم که می‌رسد، برای از ما بهتران است.

خود نمایندگان مجلس، فکر نمی‌کنند که همین یک تصمیم آنها، چه حس سرخوردگی به جامعه منتقل می‌کند. شاید جوانی سر سفره شام، به پدر پیر خود گفته است، دیدی پدرم؛ پول خوشبختی میاره! دیدی دنیا به کام اون‌هایی که پول دارند. من با این همه سال تحصیل باید برم خدمت و اون‌یکی با پول باباش، کارت پایان خدمتش رو می‌گیره!

 

ال فرزندان کارگر، کارمند، معلم و ... در حالت عادی با دیدن این همه تبعیض، خراب بود. حالا ببین در خلوت خود چقدر پدرش را سرزنش کرده که در تمام این سال‌ها سعی کرده است، سالم زندگی کند و به داشته خود قانع باشد.

آدم پولدارها که نه نگران تورم هستند و نه دغدغه گرانی را دارند. هر اتفاقی در کشور بیفتد آنها پولدارتر می‌شوند و زندگی هر روز بیشتر از دیروز به کام آنها می‌شود. حالا با این تصمیم مجلس دیگر به صورت رسمی به همگان ثابت شد که ای کسانی که بی‌پول هستید، همیشه باید در این زندگی سختی بکشید و تظاهر کنید که از در حال لذت بردن از این زندگی هستید.

البته شاید ما اشتباه می‌کنیم، مجلس و دولت که خود را نماینده مستضعفین در کشور می‌دانند، به دنبال این است که سربازی را از طبقه مرفه خالی کند و آن را به صورت اختصاصی در اختیار کسانی قرار بدهد که فکر می‌کند نماینده آنها هستند.

 

خدمت سربازی

سربازان به خرید خدمت امیدوار باشند؟

خرید خدمت سربازی پیشنهادی بود که برخی نمایندگان در جریان بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۱ پیشنهاد دادند که البته این پیشنهاد رد شد.

سربازان به خرید خدمت امیدوار باشند؟
 

اما رحیم زارع سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۱ در گفت و گو با اکوایران، در خصوص استعلام از نیروهای مسلح  برای احتمال ارائه مجدد این پیشنهاد می‌گوید.

در کمیسیون تلفیق پیشنهاد شده بود، مشمولان غایب دارای مدرک دیپلم با پرداخت ۲۰۰ میلیون تومان،  کارشناسی ۲۵۰ میلیون تومان، کارشناسی ارشد ۳۰۰ میلیون تومان، دکترای عمومی ۴۰۰ میلیون تومان و دکترای تخصصی ۵۰۰ میلیون تومان می‌توانند نسبت به خرید خدمت خود اقدام کنند.

 
 

سربازی | مجلس | خدمت | نظام وظیفه | ایران

موافقت کمیسیون تلفیق با خرید سربازی | جزئیات مبالغ

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ گفت که در جلسه امروز، کمیسیون تلفیق با خرید سربازی برای سربازان غایب موافقت کردند.

 
موافقت کمیسیون تلفیق با خرید سربازی | جزئیات مبالغ
 

 رحیم زارع در توضیح جلسه امروز کمیسیون تلفیق گفت: نمایندگان کیمسیون تلفیق در نشست امروز با خرید سربازی برای سربازان غایب موافقت کردند. 

وی توضیح داد: خرید سربازی با رعایت اصل ۱۱۰ قانون اساسی و در راستای توجه به امر مقدس استحکام خانواده و فرزندآوری و تعیین تکلیف مشمولین غایب بیش از ۵ سال با اولویت افراد متأهل و بالاتر از ۳۵ سال سن که ضریب انجام وظایف مقدس سربازی تحت تاثیر تحلیل قوای جسمانی برای آنها امکانپذیر نیست، امکانپذیر خواهد بود. بر این اساس افراد با پرداخت مبالغ مشخص شده، کارت معافیت از خدمت در زمان صلح را دریافت می‌کنند. 

 
 

 زارع افزود: به موجب این مصوبه، دارندگان مدرک تحصیلی کاردانی و کمتر از آن با پرداخت ۲۵۰ میلیون تومان، دارندگان مدرک تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد با پرداخت مبلغ ۴۰۰ میلیون تومان و دارندگان مدرک پزشکی عمومی و دکترای تخصصی و بالاتر از آن در تمامی رشته ها با پرداخت مبلغ ۶۰۰ میلیون تومان به حساب خزانه کل کشور قادر به خرید سربازی خود خواهند بود. 

 

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ مجلس بیان کرد: همچنین مشمولان متاهل به ازای هر فرزند از ۲۰ درصد تخفیف تا سقف حداکثر ۶۰ درصد برخوردار خواهند بود و افراد متاهل تحت پوشش کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی از تخفیف ۵۰ درصدی برخوردار شدند.

منبع : عصر ایران- مصطفی داننده
به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • ناشناس ارسالی در

      درست حرف دل ما مستضعفا را زدی . خوشی و زندگی کردن مال قناعتگرها نیست .

    • ناشناس ارسالی در

      سربازی ودفاع از وطن وظیفه هر ایرانی اعم از غنی وفقیر است.پس با فروش این خدمت مقدس حال جوانان ایرانی ندار را خراب نکنید .مدت سربازی را کم کنید .کمبود بودجه را هم طور دیگه رفع کنید .نکنید این کار را شاخه از بن بریدن است

    • ناشناس ارسالی در

      کاش معدل تحصیلات، ازدواج و فرزندان و سن پدر و مادر و حتی نوع مدرک و اشتغال ومعنویات هم در این قانون و تصمیم گیری دخیل بود. متاسفانه قانون گذاران ما قانون را فصلی و نسبی به نفع خود به جریان می اندازند و تصویب می‌کنند. خواهید دید خرشان که از گل بگذرد چه بلایی بر سر همین قانون خواهند آورد.

    • ایرانی اصیل ارسالی در

      بعدشم اگه جنگ بشه ما به خاطر ناموس و خاک وطن جونمونم میدیم چون ما همه عجم هستیم یک ایرانی اصیل .

    • بیطرف ارسالی در

      من یه بازنشسته تامین اجتماعی چطور باید ۴۰۰ میلیون بدم تا پسرم سربازی نره و کمک خرج من باشه ؟؟؟

    • ناشناس ارسالی در

      وقتی که حاکمان مملکتی خود درو از هر سواد انبار قدیم هستند وبا رانت به نام انقلاب وبه کام خود سر کار می ایند وضع عدالت از این بهتر نمی شود

    • رهبر علی سلطانی ارسالی در

      دراین کشور ثابت شده که هر مجلس و دولت آقایان جدیدی وارد عرصه قدرت میشوند که همه اینها هم آقازاده هایی دارند واین آقازاده ها باید به صفوف آقازاده های قبلی بپیوندن ،قدم اول پرواز خرید خدمت. به مبلغی که شاید ده درصد افراد جامعه ( آقایان ) بتوانند وجه آنرا پرداخت کنند ونورچشمان خود را جهت دیدن مدینه فاضله ( کشورهای غربی) گسیل دارند . پس میشود چنین نتیجه گرفت که نه مجلس ونه دولت فقط اسمشان مرررردمی است .وقتی از مردم رای گرفتن می‌شوند دولتمردان وراهشان را از مردم کج میکنند وهمین میشود که کشوری که ۹ درصد منابع دنیا را دارد وکمترازیک درصد جمعیت جهان را. باید با چه کنم چه کنم زندگی خفت باری را داشته باشندو........

    • ناشناس ارسالی در

      بله پولدارهای امروز معافی میگرند بی پولها جای آنها میرند سربازی میرند لب مرز در درگیری با اشرار کشته می‌شوند جنگ بشه اونیکه معافی داره توخونه میشینه به بقیه میخنده بچه بی پول میره میمره بعد مجلسی و دولتی ما میان به بهانه مستضعفین سر همین جماعت مستضعف رو کلاه میزارند بسه دیگر بیشتر از این داغ دل مارو بیشتر نکنید با نداری دسته و پنجه نرم میکنیم بگذارید با درد خودمان بمیریم .

    • س ارسالی در

      واقعا این دنیا صاحب نداره هرچیز خوب واسه پولداراس لاقل دستمونو نمیگیرین زیر پا له نکنین بزارین تو حال خودمون بمونیم

    • مرتضی ارسالی در


      دنیا به کام پولدارهاست ط پول دوای هر دردی هست.. با این کار پدر را در مقابل فرزند قرار دادن...

    • ناشناس ارسالی در

      خدا یا وقت رای گیری رای زن مرد براره وقت رای گیری هیچ بی مدرکی مهم نیست قیمت ندارد حلا خرید خدمت پسرم که نان اور خونواده است شرایط معافی ندارد ما برای اجاره خومون پول نداریم قبضامون مدام قطع می کنن پول کمیسون پزکشکی نداریم همون کرونا گرفتم خوددرمانی کردیم که توان هزینه درمان نداشتیم من ندار از کجا پول خرید خدمت پسرم دارم پسرم با بیست نه سال سن مجرده چون هزینه ازدواجشو نداریم همه خوشی همه چیزا فقط پول ارها کیف کنن سرمایه دارن که دولت فقط به فکر پولدارهاست

    • ناشناس ارسالی در

      تمام کارمندان به خصوص بانکی ها شهرداری ومخابرات و اداره مالیات وثبت اسناد تمام در پول دارن خفه میشن تمام شرایط خرید سربازی برای فرزندانشان دارن وطلا فروشان بساز بفروشان ساختمان کارخانه دارها شرکت دارها ولاستیک فروشان بلبرینگ فروشها در کل اکثر کاسبان فقط کارگر بدبخت و فقرا وکسانی که در روستا زندگی میکنن باید بمیرند مجلس ودولت و خود وزیران که دیگه از لحاظ پول دیگه فکر میکنم شام با پول میخورن

    • ناشناس ارسالی در

      لطفا میشه فرمول محاسبات خریدخدمتوبنویسید
      کسانیکه دراین خصوص تصمیم گرفتن خودشون اصلا سربازی رفتن؟این قانون ومحسباتتون برای بچه پولدارها وآقازاده هاست کدومتون فرزندت تون درحال حاضرتوخدمته ویاخدمت رفته و۲۴ساعته تومحل خدمتش بوده ۲سال سربازی باحقوق ۲۴ماه هم حساب کنیم آیااین مبلغ میشه ؟ بقول معروف طرف گفت میخوام باباموتوبازاربفروشم ...!کمی بفکرطبقه مستضعف هم باشید همینطورلنگ زندگیمون هستیم......کاررابه کاردان بسپاریدبفکربچه پولدارهانباشی شما که همش شعارتون مستضعفینه

    • نننن ارسالی در

      انشالا خدا حال دلشون خراب کنه انقدگرونش کردن که چی بشه شوهر من پایان خدمت نداره بیمه نداره هردفعه دکترمیرم باید میلیون میلیون خرج کنم نه اگه پایان خدمت رو آسون میکردن خریدشو سرکار بیمه دارمیرفت الان شغلش آزاده کمرش شکست زیر بار خرج خونه و دکترا و بی پولی بخدا شب روز نفرین میکنم که زندگی رو تلخ کردیدبرا مردم کی باعثش شده چقدمنتظربودم پایان خدمت بگیره بره سرکار تو یه شرکت ازبیکاری دربیاد بازم هیچ خوب مردم شرایط سربازی رفتن رو نداشتن ک نرفتن بایدکمک حال باشید نه بدبخت کننده لعنت به این زندگی که توش هستیم بودجه کشور خوردن و مردم بدبخت.

    • بنده خدا ارسالی در

      چرا همیشه دنیا برای پولدار هست
      این دنیا چه فایدع ای داره وقتی پولدار میتونن سربازی رو بخرن ولی اونایی که ندارن باید دوسال برن جون بکَنَن.

    • بنده خدا ارسالی در

      چرا نمیزارن همه در یه سطح باشن
      چرا هیچوقت همچین چیزی نمیشه
      مگه ادم با ادم چه فرقی میکنه
      چرا پول همیشه خوشبختی میاره

    • ناشناس ارسالی در

      همون بهتره بچه پولدارهانروندسربازی چون بخاطربی نیازی که نتیجه آن سلب مسئولیت است ضررشان بیشتراز نفعشان برای مملکت است

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه