ارسال به دیگران پرینت

سازمان جهانی بهداشت:

اومیکرون آخرین سویه کرونا نیست

سازمان جهانی بهداشت هشدار داد اومیکرون آخرین سویه ویروس کرونا در جهان نخواهد بود.

 اومیکرون آخرین سویه کرونا نیست

سازمان جهانی بهداشت هشدار داد اومیکرون آخرین سویه ویروس کرونا در جهان نخواهد بود.

"ماریا ون کرکوف" رئیس تیم فنی مبارزه با همه‌گیری کرونا در سازمان جهانی بهداشت در مصاحبه با شبکه خبری بی بی سی تاکید کرد: اومیکرون آخرین سویه کرونا نیست؛ این یک مشکل جهانی است و نیاز به راه حل جهانی دارد.

این مقام ارشد سازمان جهانی بهداشت با ابراز نارضایتی از وضعیت واکسیناسیون کرونا در سطح جهان به این شبکه خبری گفت: توسعه‌ یافته‌ترین کشورهای جهان نمی‌توانند برای خلاص شدن از همه‌گیری ویروس کرونا تنها خود را تقویت کنند؛ کشورهای توسعه‌ یافته باید واکسن‌های کافی را در اختیار کشورهای فقیرتر قرار دهند تا بتوان به هدف سازمان بهداشت جهانی برای واکسیناسیون جهانی دست پیدا کرد.

سازمان جهانی بهداشت: اومیکرون آخریه سویه کرونا نیست

ون کرکوف گفت: ما وارد سومین سال همه‌گیری کرونا شدیم و مواضع فعلی کشورها "خطرناک" است.

بنابراین گزارش، سازمان جهانی بهداشت هدف خود را واکسیناسیون هفتادی درصدی جمعیت کشورهای جهان تا ماه هفتم سال ۲۰۲۲ قرار داده است.

ون کرکوف هشدار داد که انواع جدید ویروس کرونا دائما در حال ظهور هستند؛ بنابراین غلبه بر این بیماری همه گیر نه تنها به واکسیناسیون در مقیاس جهانی نیاز دارد، بلکه نیاز است تا برای کاهش انتقال از ابزارهای ساده و موثر بهداشت عمومی استفاده شود از جمله، پوشیدن ماسک صورت، فاصله گذاری اجتماعی و تهویه مناسب در فضاهای عمومی.

شکاف واکسیناسیون در میان کشورهای جهان

خبرگزاری رسمی آلمان د پ آ  ۸ دی ماه در  گزارشی اعلام کرد: بنابر داده های سازمان جهانی بهداشت، درحالی که در  آلمان  در ازای ۱۰۰ نفر حدود ۱۷۱ دُز واکسن کرونا تزریق شده، اما در جمهوری «ماداگاسکار» (کشور جزیره ای واقع در شرق قاره آفریقا) این رقم تنها ۲.۷ و در جمهوری دموکراتیک کنگو ۰.۳۲ درصد بوده است.

سازمان جهانی بهداشت: اومیکرون آخریه سویه کرونا نیست

این گزارش حاکی است بنا بر اعلام «فدراسیون بین‌المللی تولیدکنندگان و انجمن‌های دارویی» تا ماه دسامبر یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون دُز واکسن کرونا ساخته شده است.

 توزیع و ارسال محموله های واکسن کرونا اغلب با تاخیر مواجه می شوند که این موضوع برای واکسن هایی که تاریخ آنها رو به انقضا است برای کشورهای فقیری که در انتظار دریافت آن هستند، وضعیت را  پیچیده تر می کند.

 

 

سویه جدید ویروس کرونا

کشف و شناسایی یک سویه جدید دیگر ویروس کرونا

دانشمندان و متخصصان فرانسوی از کشف و شناسایی یک سویه جدید ویروس کرونا خبر داده‌اند و اسم آن را به طور موقت، «IHU» گذاشته‌اند.

 کشف و شناسایی یک سویه جدید دیگر ویروس کرونا
 

دانشمندان و متخصصان فرانسوی از کشف و شناسایی یک سویه جدید ویروس کرونا خبر داده‌اند و اسم آن را به طور موقت، «IHU» گذاشته‌اند.

 این سویه جدید که از ویروس اُمیکرون جهش یافته است تا کنون 12 نفر را در اطراف شهر مارسی مبتلا کرده است. براساس این گزارش، طبق تحقیقات متخصصان فرانسوی، ریشه این سویه فرانسوی کرونا به کشور آفریقایی کامرون مربوط است.

 

B.۱.۶۴۰.۲ یا IHU برای اولین بار توسط محققان در انستیتوی مدیترانه‌ای IHU شناسایی شده است و دارای ۴۶ جهش است که بیشتر از جهشهای ویروس اُمیکرون است.

 

این گزارش افزود: سویه IHU میتواند تهدیدی برای دیگر کشورها نیز باشد هرچند که تا کنون غیر از فرانسه در هیچ جای دیگر مشاهده نشده است و تحقیقات از سوی سازمان بهداشت جهانی در این زمینه ادامه دارد.

 

طبق مقاله‌ای که در پایگاه «medRxiv» منتشر شده است این سویه حامل جهش E484K است که میتواند آن را در برابر واکسن‌ها مقاوم کند. همچنین گفته شده است که این ویروس دارای جهش دیگری به نام N501Y است که قابلیت انتقال آن را میتواند بیشتر کند.

منبع : ایرنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • ناشناس ارسالی در

      تا یک میکروب یا ویروس یا باکتری غیر مفید در دنیا
      وجود دارد باید ماسک داشت .

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه