ارسال به دیگران پرینت

وزیر بهداشت:

تزریق دوز سوم، افراد را تا ۹۰ درصد در مقابل اومیکرون مقاوم می‌کند

وزیر بهداشت، درمان وآموزش پزشکی با بیان اینکه عادی‌انگاری مهمترین مساله‌ای است که ما را به خطر خواهد انداخت گفت: افرادی که دُز سوم واکسن را تزریق می‌کنند ۸۰ تا ۹۰ درصد در مقابل اومیکرون مقاوم خواهند بود.

تزریق دوز سوم، افراد را تا ۹۰ درصد در مقابل اومیکرون مقاوم می‌کند

وزیر بهداشت، درمان وآموزش پزشکی گفت: افرادی که دُز سوم واکسن را تزریق می‌کنند ۸۰ تا ۹۰ درصد در مقابل اومیکرون مقاوم خواهند بود.

 وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صبح امروز جمعه در بازدید سر زده از یکی از مراکز واکسیاسیون سیار در بهشت زهرا با بیان اینکه عادی‌انگاری مهمترین مساله‌ای است که ما را به خطر خواهد انداخت بر تکمیل واکسیناسیون کووید ۱۹ تاکید کرد.

وی در ادامه افزود: افرادی که دُز سوم را تزریق می کنند ۸۰ تا ۹۰ درصد در مقابل اومیکرون مقاوم خواهند بود.

 تا روز جمعه ( ۳دی ماه ۱۴۰۰) تا کنون ۵۹ میلیون و ۴۱۸ هزار و ۵۷۱ نفر دُز اول، ۵۰ میلیون و ۹۸۵ هزار و ۳۹۷ نفر دُز دوم و ۵ میلیون و ۱۸۸ هزار و ۸۳۶ نفر، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۱۵ میلیون و ۵۹۲ هزار و ۸۰۴ دُز رسید.

در شبانه روز گذشته ۳۴۳ هزار و ۵۷۳ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.

از دیروز تا امروز ۳ دی ماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، یک هزار و ۹۶۷ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۳۲۱ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۶ میلیون و ۱۸۱ هزار و ۷۸۴ نفر رسید.

متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۴۴ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۳۱ هزار و ۳۰۶ نفر رسید.

در حال حاضر ۰ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۰ شهر در وضعیت نارنجی، ۵۳ شهر در وضعیت زرد و ۳۹۵ شهر در وضعیت آبی قرار دارند.

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه