ارسال به دیگران پرینت

طالبان | اشرف غنی | افغانستان | رهبر طالبان | کابل

ملا برادر: برنامه کشتن اشرف‌غنی را نداشتیم

ملا عبدالغنی برادر، معاون اول نخست وزیر طالبان در واکنش به اظهارات اخیر اشرف‌غنی، رییس جمهوری پیشین که دلیل فرارش را حفظ جان خود خوانده، می‌گوید که طالبان برنامه کشتن او را نداشت.

ملا برادر: برنامه کشتن اشرف‌غنی را نداشتیم

 به نقل از خبرگزاری افق، غنی اخیرا در مصاحبه‌ای گفت که فرار او از کابل یک تصمیم ناگهانی بود و زمانی اتفاق افتاد که نیروهای امنیتی در ارگ به او گفتند که دیگر قادر به محافظت از او و پایتخت نیستند. با باور غنی اگر در کابل می‌ماند کشته می‌شد.

ملا برادر دوشنبه‌شب در گفتگو با تلویزیون ملی با رد ظهارات غنی گفت که تمام کارمندان دولت پیش شامل عفو عمومی رهبر طالبان می‌شوند.

او افزود که طالبان به فرمان پابند هستند و “پلان کشتن هیچ‌کس را نداریم”.

‌معاون اول رییس الوزرای طالبان در بخشی از گفتگوی خود بیان کرد که سربازان حکومت پیشین به گونه‌ آشکار شکنجه و یا به قتل نرسیده‌اند.

او گفت که اگر در بعضی موارد به گونه‌ پنهانی صورت گرفته، مرتکبان بازداشت شده‌اند.

با تسلط طالبان بر کابل، ملا هبت‌الله آخوندزاده، رهبر این گروه فرمان «عفو عمومی» صادر کرد که براساس آن نظامیان و مقام‌های دولتی پیشین مورد عفو قرار می‌گیرند اما بارها از قتل و شکنجه نظامیان پیشین گزارش شده‌ است.

اخیرا رهبر طالبان بار دیگر به نیروهای این گروه توصیه کرده که به عفو اعلام‌شده از طرف او احترام بگذارند و «به کارمندان نظام گذشته به دلیل جرم‌های قبلی‌شان جزا ندهند».

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه