ارسال به دیگران پرینت

سلامتی | سبک زندگی

4 عادت در خوردن صبحانه که باعث پیر شدن سریع پوست می شود

همه ما می دانیم که صبحانه مهم ترین وعده غذایی است اما اگر با غذا های نامناسب پر شود می تواند مشکلات سلامتی مختلفی را ایجاد کند.

4 عادت در خوردن صبحانه که باعث پیر شدن سریع پوست می شود

چیزی که همه ما صبح ها در وعده صبحانه مصرف می کنیم می تواند تاثیرات مختلفی را بر روی سلامتی ما بگذارد. برای مثال داشتن برخی عادت غذایی در وعده صبحانه باعث پیری پوست می شود.

متخصصان تغذیه 4 عادت غذایی نامناسب برای صبحانه را نام برده اند که در صورتی که این عادت ها را دارید بهتر است هرچه سریع تر به تغییر آنها اقدام کنید تا پوستتان برای همیشه جوان و زیبا باقی بماند.

1. مصرف بیش از حد شکر در وعده صبحانه: بسیاری از ما برای صبحانه یک عدد دونات یا پیراشکی می خوریم اما مصرف مقادیر زیاد شکر می تواند منجر به آزادسازی گلیکوزیشن پیشرفته (یا AGEs) شود که به عنوان تسریع کننده پیری پوست شناخته می شود.

 

دونات
دونات

 

2. خوردن نان سفید به جای نان های تهیه شده از گندم کامل: مصرف نان سفید عملا تفاوت چندانی با مصرف قند نداشته و می تواند فرایند پیری پوست را سرعت ببخشد. همچنین نان تهیه شده از گندم کامل سرشار از ویتامین بی است که می تواند مانع از التهاب شود.

3. در صبحانه سبزیجات نمی خورید: تخم مرغ یک صبحانه کامل است و خواص بسیاری دارد اما اگر به طور مداوم این غذا ها را بدون سبزیجات مصرف کنید می تواند باعث تسریع در روند پیری پوست شما شود. سبزیجات سرشار از انواع انتی اکسیدان ها هستند که برای جوان ماندن پوست ضروری است.

 

4. اضافه کردن شکر به چای یا قهوه صبحانه: قهوه یا چای که همراه با صبحانه می نوشید می تواند برای سلامتی بسیار مفید باشد اما زمانی که به آن شکر اضافه می کنید نه تنها خواص آنها از بین رفته بلکه باعث می شوید تا سلامتی تان در خطر بیافتد. شکر باعث می شود تا بدن شما دچار التهاب شده و باکتری های مفید روده از بین برود که همگی با پیری پوست در ارتباط هستند.

صبحانه:

تاثیر صبحانه بر تعادل هورمون های زنان

خوردن منظم صبحانه می تواند روی تعادل هورمون های بانوان تاثیر به سزایی بگذارد.

تاثیر صبحانه بر تعادل هورمون های زنان
 

تصور این‌که نوع صحیح صبحانه می‌تواند در تعادل  هورمون ها موثر باشد، کمی قابل باور نیست اما باید بگویم نوع صبحانه شما بسیار در به تعادل رسیدن هورمون‌هایتان تاثیرگذار است.

بسیاری از افراد  فکر می کنند سالم غذا می‌خورند، اما در واقع، صبحانه‌هایی که می‌خورند آن‌قدر پر از قند است که ممکن است به آن «دسر صبحگاهی» هم گفته شود.

 
 

تاثیر صبحانه بر تعادل هورمون های زنان

 

ما با این باور بزرگ شدیم که یک صبحانه خوب باید حاوی مقادیر زیادی میوه، غلات و بلغور جو دوسر باشد اما مشکل این جاست که آن‌ها پر از کربوهیدرات و قند هستند.

 

اعتیاد پیدا کردن به قند و به هم ریختگی هورمونی

اعتیاد به قند و افت آن باعث ایجاد استرس در بدن می شود که نیاز به ترشح کورتیزول توسط غدد فوق کلیوی برای متعادل کردن مجدد سطح قند ما دارد. علاوه بر ایجاد استرس و به هم ریختن تعادل هورمونی با مصرف قند در وعده صبحانه،خواب شما هم دچار اختلال خواهد شد و شما نمی‌توانید شب‌ها خوب بخوابید. بنابراین تا می‌توانید قند را از صبحانه حذف کنید.

 

 پروتئین، چربی و فیبر

پروتئین، چربی و فیبر سطح قند ما را حفظ می‌کند تا غدد فوق کلیوی خود را خسته نکنیم و به ما کمک می‌کند عادت به خوردن شکر را ترک کنیم.پروتئین ها همچنین مملو از اسیدهای آمینه هستند که بلوک های سازنده هورمون های ما را تشکیل می دهند.منابع پروتئین، فیبر و چربی در صبحانه شما می تواند لبنیات ،آجیل،تخم‌مرغ و نان‌های چندغله باشد.سعی کنید ترکیب این سه ماده را حتما در صبحانه خود داشته باشید و از پروتئین‌های فراوری شده مثل پودر‌های پروتئین استفاده نکنید و هر چیزی را به صورت طبیعی مصرف کنید.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه