ارسال به دیگران پرینت

مسجد | افغانستان | نمازگزاران

بیانیه مهم آیت الله سیستانی در پی فاجعه انفجار مسجد قندوز

دفتر آیت الله سیستانی در بیانیه ای تاکید کرد: با کمال تأسف و ناباوری مشاهده می شود که کشورهای مسلمان و جامعه جهانی ملت بی‌پناه افغانستان را تنها گذاشته و عملاً اجازه داده اند شمار بیشتری از مؤمنین بی‌گناه این کشور هدف حملات جنایتکارانه گروه های افراطی و بی رحم قرار گیرند.در این شرایط دشوار از شما عزیزان دعوت می کنیم اتحاد و همبستگی ملی را بیش از پیش رعایت نموده ودر جهت حمایت از غیر نظامیان در مقابل ظلم وجنایت گروه‌های تروریستی چاره‌ای بیندیشید.

 بیانیه مهم آیت الله سیستانی در پی فاجعه انفجار مسجد قندوز

در پی فاجعه انفجار مسجد قندوز و به شهادت رسیدن و مجروح شدن جمع کثیری از شیعیان، دفتر  آیت الله سیستانی بیانیه مهمی صادر کرد.

متن بیانیه به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

(إنا لله وإنا الیه راجعون)

مردم شریف ومظلوم افغانستان

السلام علیکم ورحمه الله وبرکاته

با دلی آکنده از درد و اندوه ضمن محکوم نمودن جنایت دیروز مسجد مؤمنین قندوز، شهادت و زخمی شدن ده ها تن از نمازگزاران بی گناه این مسجد را به شما عزیزان تسلیت عرض می کنیم, و از خداوند متعال برای خانواده های داغدار صبر و أجر و برای مصدومان شفای عاجل را مسألت داریم.

با کمال تأسف و ناباوری مشاهده می شود که کشورهای مسلمان و جامعه جهانی ملت بی‌پناه افغانستان را تنها گذاشته و عملاً اجازه داده اند شمار بیشتری از مؤمنین بی‌گناه این کشور هدف حملات جنایتکارانه گروه های افراطی و بی رحم قرار گیرند.

در این شرایط دشوار از شما عزیزان دعوت می کنیم اتحاد و همبستگی ملی را بیش از پیش رعایت نموده ودر جهت حمایت از غیر نظامیان در مقابل ظلم وجنایت گروه‌های تروریستی چاره‌ای بیندیشید و برای جلو گیری از تکرار اینچنین فاجعه ای در مساجد واجتماعات عمومی اقدامات مناسبی را در نظر بگیرید.

دوام عزت و سربلندی ملت بزرگ افغانستان را از خداوند متعال خواستاریم.

۲ / ربیع الأول/ ۱۴۴۳ هـ. ق.

دفتر آیت الله سیستانی ــ نجف اشرف

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه