ارسال به دیگران پرینت

استاندار خوزستان:

خسارت 100درصدی زلزله به برخی روستاهای خوزستان

استاندار خوزستان گفت: برخی روستا‌های شهرستان اندیکا بر اثر زلزله دچار آسیب صد در صدی شدند. وی تاکید کرد: باید اقدامات لازم انجام گیرد و بافت‌ها براساس استاندار‌های مناسب و مقاوم در برابر زلزله در این مناطق ساخته شوند که در مواقع وقوع زمین لرزه اینگونه دچار خسارت نشوند.

خسارت 100درصدی زلزله به برخی روستاهای خوزستان

استاندار خوزستان گفت: برخی روستاهای شهرستان اندیکا بر اثر زلزله دچار آسیب صد در صدی شدند.

صادق خلیلیان سه شنبه در حاشیه بازدید از مناطق روستایی آسیب دیده از زمین‌لرزه دیروز درشهرستان اندیکا بیان کرد: برای آواربرداری در مناطق روستایی آسیب‌دیده از زمین لرزه نیاز به یکسری ماشین آلات است.

وی گفت: از فردا ماشین آلات مورد نیاز به منطقه اعزام می‌شوند و در عین حال اکیپ‌هایی مشغول ارزیابی هستند تا خسارتهای وارده را ارزیابی و کمک‌های مورد نیاز انجام شود.

خلیلیان با اشاره به اینکه به منظور بررسی و ارزیابی وضعیت روستاییان ساکن در مناطق آسیب دیده از زمین لرزه در این مناطق حضور پیدا کردم افزود: در روستاهایی که بافت ساختمانی آن‌ها سنگی و مصالح قدیمی بود آسیب بیشتری وارد شده است .

استاندار خوزستان تاکید کرد: باید اقدامات لازم انجام گیرد و بافت‌ها براساس استاندارهای مناسب و مقاوم در برابر زلزله در این مناطق ساخته شوند که در مواقع وقوع زمین لرزه اینگونه دچار خسارت نشوند.

وی گفت: در حال حاضر خانه‌ها روستایی این مناطق به گونه ای هستند که اگر کمترین خسارتی به آنها وارد شود امکان زندگی در زمستان را نخواهند داشت.

خلیلیان با اشاره به نحوه کمک رسانی به مناطق آسیب دیده از زمین لرزه بیان کرد: روز گذشته کمکهایی به این مناطق ارسال شد، اکیپ‌های امداد رسانی و ارزیابی نیز به منطقه آمدند و کمک‌های بیشتری نیز در راه است.

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه