ارسال به دیگران پرینت

افزایش نگرانی در تولید مرغ با رشد نجومی قیمت جوجه یکروزه | جوجه یکروزه هم گران شد

قیمت جوجه یکروزه به بیش از ۱۰ هزار تومان رسید

مشاور اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی از افزایش قیمت جوجه یکروزه در بازار خبر داد.

قیمت جوجه یکروزه به بیش از ۱۰ هزار تومان رسید

مشاور اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی از افزایش قیمت جوجه یکروزه در بازار خبر داد.

محمدعلی کمالی در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه چند روزی می شود قیمت جوجه یکروزه به بیش از ۱۰ هزار تومان رسیده  ولی دستگاه های نظارتی به این موضوع هیچ توجهی ندارند، اظهار کرد: همه فشارها بر مرغداران گوشتی است و به نوعی واحدهای مرغ مادر رها شده اند؛ به طوری که این واحدها با هر قیمتی که بخواهند اقدام به فروش جوجه یکروزه می کنند.

وی ادامه داد: دستگاه های نظارتی معتقدند مرغداران باید خودشان نسبت به گرانفروشی شکایت کنند ولی می دانند این موضوع امکان پذیر نیست، زیرا در صورت شکایت، واحدهای مرغ مادر دیگر به آنها جوجه نمی دهند و به عبارتی فرد شاکی در لیست سیاه جوجه فروش ها قرار می گیرد.

مشاور اتحادیه مرغداران گوشتی اضافه کرد: برخی از این واحدهای مرغ مادر جوجه های یکروزه خود را به دفاتری می دهند که این دفاتر فاکتورسازی می کنند. یعنی یک فاکتور رسمی صادر می کنند ولی واریز غیر رسمی می گیرند. حتی برخی از این دفاتر به صورت علنی جوجه را با قیمت های بیش از ۴۲۰۰ تومان می فروشند ولی کسی با آنها برخوردی نمی کند.

 وی با اشاره به اینکه با جوجه ۱۰ هزارتومانی مرغ زنده کیلویی ۲۲ تا ۲۳ هزار تومان برای تولیدکننده تمام می شود، گفت: این مرغ بایستی دست مصرف کننده حدود ۳۲ هزار تومان برسد ولی در بازار اینگونه نیست. واقعیت این است در این مسیر هر کس بتواند بر سر تولیدکننده و مصرف کننده کلاه می گذارد.

کمالی در پایان با تاکید بر افزایش فشارها بر مرغداران گوشتی عنوان کرد: نهاده مورد نیاز تولیدکننده ها با تاخیر، کسری و کیفیت بد به دستشان می رسد. راننده ها برای حمل نهاده ها کرایه های پشت بارنامه زیادی دریافت می کنند. قیمت نهاده ها نیز از ابتدای سال بالا رفته است که همه این موارد مشکلات بسیاری را برای تولیدکنندگان ایجاد کرده است.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه