ارسال به دیگران پرینت

رشد عجیب سهام تسلا

سهام تسلا در یک روز، ۱۸ درصد رشد کرد

رشد عجیب سهام تسلا

 

 

جدیدترین گزارش مالی از شرکت خودروسازی تسلا، افزایش سودآوردی در ماه‌های اخیر را نشان می‌دهد. طی ساعات اولیه از معاملات روز دوشنبه در بازار سهام نیویورک، ارزش سهام تسلا از ۶۵۰ دلار به ۷۶۰ دلار رسید.

 

 

تحلیلگران اقتصادی تسلا در هفته‌ی اخیر، شرایط مالی این شرکت طی سه‌ماه چهارم سال ۲۰۱۹ را بسیار امیدوارکننده نشان دادند. براین اساس، سود هر سهم تسلا حدود ۸ دلار است، درحالی‌که یک سال قبل نزدیک به ۶ دلار پیش‌بینی شده بود. همچنین، سودآوری تسلا برای سال ۲۰۲۱ به میزان ۲ برابر سال ۲۰۱۹، برآورد شده است. بعضی کارشناسان معتقدند، ارزش سهام تسلا تا سال ۲۰۲۴ می‌تواند ۱۰ برابر رشد کند.

دیگر دلیل افزایش قیمت سهام تسلا، مربوط به قرارداد تجاری این شرکت با پاناسونیک است. برندهای امریکایی و ژاپنی در صنعت باتری‌سازی همکاری دارند. چند روز پیش، مدیر مالی پاناسونیک اعلام کرد، مشکلات مربوط به تولید باتری‌های موردنیاز تسلا رفع شده است و این موضوع، در آینده منجر به تأخیر در تحویل خودروهای برقی نخواهد شد. همچنین، افزایش تیراژ تولید باتری‌ها به کاهش قیمت آن‌ها می‌انجامد که البته بهبود سودآوری تسلا را در پی خواهد داشت.

tesla stock market

در لحظه‌ی شروع معاملات بورس نیویورک، ارزش سهام تسلا از ۶۵۰ به ۶۷۴ دلار رسید و پس از چند ساعت، ۷۷۰ دلار را فتح کرد. سهام این شرکت طی یک سال اخیر، در ۷۰ درصد موارد با قیمتی بالاتر از روز قبل، معامله شده است و حالا در حدود ۱۳۰ میلیارد دلار ارزش دارد. در پایان معاملات روز دوشنبه، قیمت هر سهم تسلا با رشد ۲۰ درصدی نسبت به روز کاری قبل، ۷۸۰ دلار است.

Tesla Model 3

حدود ۸۰ درصد از کل فروش محصولات تسلا در سه‌ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۱۹ به مدل 3 اختصاص داشته است. غول خودروهای الکتریکی دنیا برای تحویل ۵۰۰ هزار دستگاه انواع مدل ایکس، S و 3 در سال ۲۰۲۰ آماده می‌شود. در آخرین فصل سال گذشته، تعداد ۱۱۲ هزار دستگاه از محصولات تسلا فروحته شدند؛ درحالی‌که پیش‌بینی مالی قبلی به ۱۰۶ هزار دستگاه اشاره کرده بود. علاوه‌بر ۹۲,۵۵۰ دستگاه مدل 3، تعداد ۱۹,۴۵۰ نمونه مدل ایکس و S تحویل مشتریان تسلا در سراسر دنیا شده‌اند.

Tesla Model Yتولید تسلا مدل Y در کلاس کراس‌اورهای کوچک هم به‌تازگی آغاز شده است. این محصول تا یک ماه آینده، در امریکا عرضه خواهد شد تا به مرور و مطابق نیاز بازار جهانی، افزایش تولید داشته باشد. اگر  مدل Y مشابه مدل 3 با تقاضای بالا رو‌به‌رو شود، طبیعتا رشد سهام تسلا در سال ۲۰۲۰ هم ادامه خواهد داشت.

منبع : زومیت
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه