ارسال به دیگران پرینت

داروهای کرونایی در داروخانه‌

داروخانه‌ها تمایلی به توزیع داروهای کرونا ندارند

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت:‌ سود پایین داروهایی کرونا، باعث شده است داروخانه‌ها رغبتی به تهیه و توزیع این داروها نداشته باشند.

 داروخانه‌ها  تمایلی به توزیع داروهای کرونا ندارند

یحیی رضایی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سهمیه‌بندی داروی رمدسیویر به‌طور سراسری در کل صورت کشور برای کنترل بازار دارو صورت گرفته است، و اکنون این دارو به اندازه کافی در استان داریم و داروخانه‌های داوطلب می‌توانند رمدسیویر را دریافت کنند.

وی اضافه کرد: دیگر داروهای کرونایی نیز موجود است و مشکلی در تامین داروهای کرونایی که بیشتر تزریقی و گاهی داروهای تقویت سیستم ایمنی بدن است، نداریم.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تصریح کرد: برای توزیع داروهای کرونایی، اولویت با داروخانه‌های شبانه‌روزی بود، تعدادی از داروخانه‌ها با توجه به نداشتن توانایی مالی برای خرید داروهای کرونا از خرید و توزیع داروهای این بیماری امتناع کردند.

 رضایی یادآور شد: اگر چه بنده نیز توانایی تامین هزینه‌ها را نداشتم اما به واسطه یکی از دوستان خیّر هزینه را تامین و در داروخانه خود داروهایی کرونا را عرضه کردم.

وی ادامه داد: اکنون هم آماده ارائه سهمیه این دارو به داروخانه‌ها هستیم و هر داروخانه‌ای رمدسیویر بخواهد این دارو را در اختیارش می‌گذاریم.

رضایی گفت: به جزء داروهای تزریقی که نیازمند سرم برای تزریق هستند برخی بیماران کرونایی به دلیل ضعف و بی‌حالی از سرم استفاده می‌کنند همین موضوع سبب شده در موج پنجم کرونا با کمبود سرم مواجه شود.

وی عنوان کرد: اکنون در داروخانه‌های منتخب استان بوشهر سرم موجود است و کمبودی در استان نداریم اما همچنان با سهمیه‌بندی سعی در کنترل وضعیت دارویی داریم.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بیان کرد: تا کنون گزارش‌ تخلف از داروخانه‌های استان دریافت نشده است و هر همه تتخلفات مربوط به خارج از داروخانه‌ها بوده است مردم نیز می‌توانند فاکتور خرید را از داروخانه بگیرند.

وی گفت: قیمت یک سرم نیم لیتری بیش از ۱۲ هزار تومان و یک لیتری ۲۳ هزار تومان است، با توجه کمبود مقطعی واردات سرم از کشور ترکیه را داشته‌ایم که قیمتش حدود دو برابر سرم ایرانی است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اظهار کرد: بیش از ۱۲۰ داروخانه در این استان فعال هستند که البته این ظرفیت وجود دارد تا افرادی که امتیاز لازم را در یک شهر داشته باشند بتوانند داروخانه جدید راه اندازی کنند.

رضایی تصریح کرد: طبق قانون باید به ازای هر ۶۰ هزار نفر جمعیت یک داروخانه شبانه روزی فعالیت کند، بر همین اساس اکنون ۴ داروخانه شبانه روزی در شهر بوشهر فعال هستند، اما  داروخانه‌های متقاضی در این استان می‌‎تواند طبق شاخص‌ها گواهی موقت شبانه روزی برای یک سال بگیرد.

وی گفت: در حال حاضر همه داروخانه‌ها می‌توانند به شرط حضور دکتر داروساز تا ساعت ۲۴ فعالیت کنند و در صورت نیاز حتی بعد از این ساعت هم فعالیت کنند.

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه