ارسال به دیگران پرینت

بیماران کرونایی به قارچ سیاه مبتلا می شوند؟

۲۰ بیمار مبتلا به قارچ سیاه در مشهد مشاهده شد

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد از مشاهده بیماری قارچ سیاه در بین مبتلایان به کرونا در بیمارستان‌های مشهد خبر داد. وی افزود: تاکنون ۲۰ بیمار مبتلا به قارچ سیاه در بیمارستان‌های امام رضا (ع) و قائم (عج) مشهد مشاهده شده است.

۲۰ بیمار مبتلا به قارچ سیاه در مشهد مشاهده شد

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد از مشاهده بیماری قارچ سیاه در بین مبتلایان به کرونا در بیمارستان‌های مشهد خبر داد.

دکتر شاپور بدیعی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: تاکنون ۲۰ بیمار مبتلا به قارچ سیاه در بیمارستان‌های امام رضا (ع) و قائم (عج) مشهد مشاهده شده است.

وی بیان کرد: ویروس دلتا زمینه‌ ضعف سیستم ایمنی را فراهم می کند و بیماری قارچ سیاه نیز در پی ضعف سیستم ایمنی ایجاد می شود.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون بیماران مبتلا به قارچ سیاه در ۲ بیمارستان مذکور تحت درمان هستند.

وی ادامه داد: فقط یک دهم درصد از بیماران کرونایی به قارچ سیاه مبتلا می شوند و طبق گزارشهای دریافتی تمام بیماران مبتلا به قارچ سیاه در مشهد از بیماران کرونایی بوده اند.

بیماری قارچ سیاه توسط گروهی از کپک‌ها به نام «موکورمیستس» ایجاد می‌شود که در سراسر محیط از جمله در خاک و گیاهان زندگی می‌کنند. «موکورمیستس» در بسیاری از کشورها، از جمله آمریکا، استرالیا و هند دیده شده است.

قارچ سیاه یک بیماری خطرناک است که با گسترش بیماری کووید ۱۹ در جهان، در حال شیوع یافتن است. این بیماری در بعضی شهرهای هندوستان، باعث مرگ تعداد زیادی از مردم شده است. از آنجا که بیماری قارچ سیاه از نوع تهاجمی است، باید سریع تشخیص داده شده و درمان شود و در صورتی که این کار دیر انجام شود می‌تواند باعث نقص عضو و یا حتی مرگ افراد شود.

قارچ سیاه با علائم تورم چشم و افتادگی پلک، ترشحات تیره رنگ در داخل بینی و علایم مغزی بروز می‌کند. قارچ سیاه در افرادی که دارای نقص ایمنی بدن، دیابت و فشارخون بالا هستند، بیشتر بروز می یابد و با توجه به اینکه کرونا سیستم ایمنی بدن را ضعیف می کند، زمینه بروز این بیماری نیز افزایش می یابد.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ۲۴ ساعت گذشته ۶۶۵ نفر در کشور بر اثر کرونا جان باختند.

در این مدت ۳۹ هزار و ۹۸۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ نیز شناسایی و چهار هزار و ۸۷۱ نفر از آنها بستری شدند.

اکنون مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به چهار میلیون و ۷۹۶ هزار و ۳۷۷ نفر رسیده و مجموع جان باختگان کرونا نیز به ۱۰۴ هزار و ۲۲ نفر رسیده است.

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه