ارسال به دیگران پرینت

یک فروند هواپیمای نظامی افغانستان مورد اصابت قرار گرفت

منابع خبری از شلیک پدافند ازبکستان به یک فروند هواپیمای نظامی افغانستان خبر دادند.

یک فروند هواپیمای نظامی افغانستان مورد اصابت قرار گرفت

شبکه‌ خبری  «راشاتودی» و خبرگزاری «اسپوتنیک»  به نقل از وزارت دفاع ازبکستان گزارش دادند که  یک فروند هواپیمای نظامی افغانستان بدون توجه به هشدارها و در حالی که سعی در نقض حریم هوایی این کشور را داشت، مورد اصابت یگان پدافندی ازبکستان قرار گرفت.

این هواپیما یکشنبه شب در ولایت «سرخان‌دریا» در ازبکستان با آتش پدافند این کشور سقوط کرد و دو خلبان آن از این سانحه جان سالم بدر برده و در بیمارستان بستری هستند. ظاهرا این هواپیما قصد فرار از افغانستان را داشته است.

پدافند ازبکستان هواپیمای نظامی افغانستان را هدف قرار داد/عکس

یکشنبه شب و صبح دوشنبه  نیز «فرودگاه بین‌المللی کرزی» بسیار ناآرام بود و تصاویر و فیلم‌های دلخراشی از سقوط دو شهروند افغانستانی از یک فروند هواپیمای لجستیکی ارتش آمریکا حین پرواز در ارتفاع پایین منتشر شد.

پس از فروپاشی شهرهای اصلی افغانستان در چند روز، نیروهای طالبان ساعات اولیه روز یکشنبه در کابل تجمع کردند. برخی تصاویر منتشر نشان می دهد که پس از سقوط کابل به دست طالبان، مردم افغانستان برای خروج از این کشور به «فرودگاه بین المللی حامد کرزی» حمله کردند.

برخی رسانه‌ها اعلام کردند که یکی از دلایل حمله مردم به فرودگاه کابل این شایعه است که هواپیما بدون ویزا و پاسپورت شهروندان افغان را به کانادا منتقل می‌کنند. نیروهای امنیتی و آمریکایی در حال تلاش برای کنترل اوضاع هستند، اما هر لحظه بر تعداد افراد اضافه می‌شود

 

منبع : خبر آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه