ارسال به دیگران پرینت

طالبان وارد ارگ ریاست‌جمهوری افغانستان شدند

خبرگزاری رویترز به نقل از دو فرمانده گروه طالبان نوشت که جنجگویان این گروه وارد ارگ ریاست‌جمهوری افغانستان شده‌اند.طالبان در بیانیه‌ای اعلام کرد بود که با توجه به فرار رئیس‌جمهور و مقامات افغانستان و تخلیه نیروهای امنیتی این کشور، به اعضای خود دستور داده وارد کابل شوند.


طالبان وارد ارگ ریاست‌جمهوری افغانستان شدند

خبرگزاری رویترز دقایقی پیش نوشت که جنجگویان طالبان وارد ارگ ریاست‌جمهوری افغانستان شده‌اند.

خبرگزاری رویترز به نقل از دو فرمانده گروه طالبان نوشت که جنجگویان این گروه وارد ارگ ریاست‌جمهوری افغانستان شده‌اند.

طالبان در بیانیه‌ای اعلام کرد بود که با توجه به فرار رئیس‌جمهور و مقامات افغانستان و تخلیه نیروهای امنیتی این کشور، به اعضای خود دستور داده وارد کابل شوند.

اشرف غنی و برخی از چهره‌های سیاسی بعد از ورود طالبان به این شهر،‌ کشور را ترک کرده‌اند. ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان، گفته است با توجه به اینکه نیروهای امنیتی بخش‌هایی از کابل و پاسگاه‌هایی از آن را ترک کرده‌اند، نیروهای طالبان برای جلوگیری از هرج و مرج وارد این بخش‌ها می‌شوند.

حامد کرزی، رئیس جمهور پیشین افغانستان اعلام کرد که برای جلوگیری از هرج و مرج و کاهش درد و رنج مردم برای اداره بهتر امور مربوط به صلح و انتقال مسالمت آمیز قدرت شورای هماهنگی تشکیل داده است. این شورا شامل خود او، عبدالله عبدالله و گلبدین حکمتیار است.این شورا از نیروهای امنیتی حکومت و نیروهای امنیتی طالبان خواست تا جلوی درگیری‌ها و هرج و مرج و تحریکات افراد غیرمسئول را قاطعانه بگیرند.

رویترز به نقل از دو منبع در طالبان نوشت: هیچ دولت انتقالی در افغانستان وجود نخواهد داشت و ما منتظر واگذاری کامل قدرت هستیم.

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه