ارسال به دیگران پرینت

جدیدترین خبر از مبلغ واریزی سود سهام عدالت

بالاخره موعد واریز باقی مانده سود سهام عدالت فرارسید. گفته شده که امشب و فردا سود سهام عدالت واریز خواهد شد اما نکته مورد توجه این است که بعد از گذشت حدود 4 ماه از مرحله واریز سود سهام عدالت، قرار نیست 50 درصد باقی مانده در یک قسط پرداخت شود و باقیمانده سود سهام عدالت در دو قسط انجام می‌شود.

جدیدترین خبر از مبلغ واریزی سود سهام عدالت

 بالاخره موعد واریز باقی مانده سود سهام عدالت فرارسید. گفته شده که امشب و فردا سود سهام عدالت واریز خواهد شد اما نکته مورد توجه این است که بعد از گذشت حدود 4 ماه از مرحله واریز سود سهام عدالت، قرار نیست 50 درصد باقی مانده در یک قسط پرداخت شود و باقیمانده سود سهام عدالت در دو قسط انجام می‌شود.

حالا سوال این است که چقدر سود به حساب مشمولین سهام عدالت واریز خواهد شد؟

سود سهام عدالت دوشنبه واریز می‌شود

امروز صبح رئیس سازمان بورس به ایسنا گفته بود که باقی‌مانده سود سهام عدالت تا آخر هفته پرداخت می‌شود. در عرض چند ساعت خبرگزاری دولت مدعی شد که اطلاعاتی کسب کرده که نشان می‌دهد فردا سود سهام عدالت واریز خواهد شد.

آنطور که ایرنا نوشته است، اطلاعات به دست آمده حاکی از آن است که زمینه های لازم برای واریز باقیمانده سود سهام عدالت فراهم شده است و براساس اقدامات انجام شده، فردا (دوشنبه) ۴۰ درصد از باقیمانده سود سهام عدالت به حساب مشمولان این سهام واریز خواهد شد.

جدول جدید قطعی برق تهران

سود سهام عدالت واریز شد

با این حال واریز سود سهام عدالت از امشب آغاز شده است. دهقان دهنوی رئیس سازمان بورس به ایسنا با بیان اینکه از امشب پرداخت مرحله دوم سود انجام می‌شود، گفته است: مایل بودیم همه ۵۰ درصد باقی مانده سود را پرداخت کنیم، ولی دو اتفاق مانع شد که این سود واریزی از ۵۰ درصد کمتر باشد. یکی اینکه دو مورد از شرکت‌های سرمایه پذیر افزایش سرمایه داشتند و این افزایش سرمایه می توانست از محل سود سهامداران انجام شود؛ البته به نفع سهامدار بود که در افزایش سرمایه شرکت کنند و از مزایای دریافت سهم جدید بهره مند شده و ارزش بیشتری برایشان ایجاد شود. براین اساس، تصمیم گرفتیم تا سود را از این دو شرکت نگیریم تا سهامداران در افزایش سرمایه شرکت کنند.

وی ادامه داد: در نظر داشته باشید که این دو شرکت متاسفانه سود خود را پرداخت نکردند. شرکت مخابرات ایران یکی از این دو شرکت است که با وجود به پایان رسیدن موعد ۸ ماهه خود هیچ بخشی از سود خود را پرداخت نکرده است؛ دومین شرکت نیز شرکت مپنا است که تاکنون تنها تقریبا یک سوم سود خود را پرداخت کرده اما هنوز دو سوم آن را پرداخت نکرده است.

رییس سازمان بورس ادامه داد: خلف وعده این شرکتها و برخی شرکتهای دیگر که سود را با تاخیر پرداخت کردند، که البته طبق ضوابط انضباطی سازمان بورس برخورد لازم با آنها صورت خواهد گرفت، باعث شد که تا امروز پرداخت سود سهامداران عدالت به تاخیر بیافتد و ما نهایتا تصمیم گرفتیم که بدون دریافت سود از این دو شرکت آنچه که تاکنون تجمیع شده است از سود که حدود ۴۰ درصد سود است را به سهامداران عدالت پرداخت کنیم.

همسان سازی حقوق‌ها شامل بازنشستگان تامین اجتماعی شد؟

مبلغ سود سهام عدالت در مرحله دوم و سوم

مبلغ سود سهام عدالت در مرحله دوم

در مرحله اول واریز سود سهام عدالت که 28 اسفند 99 انجام شد، به حساب دارندگان سهام عدالت یک میلیون تومانی حدود 189 هزار تومان، سهام عدالت 532 هزار تومانی 99 هزار تومان، سهام عدالت 492 هزار تومانی 91 هزار تومان و به حساب دارندگان سهام عدالت 452 هزار تومانی 84 هزار تومان واریز شد.

این مبالغ درست نصف کل سود سهام عدالت در سال 98 است و درست همین مبالغ از سود سهام باقی مانده است.

اگر قرار بر این باشد که 40 درصد سود سهام عدالت واریز شود به این سهامدارن مبلغ کمتری پول پرداخت خواهد شد. به طور مثال برای مشمولین سهام عدالت 532 هزار تومانی حدود 20 هزار تومان کمتر و 79 هزار تومان واریز خواهد شد و در مرحله سوم نیز حدود 19 هزار تومان به حساب مشمولین واریز خواهد شد. مبلغ دریافتی دیگر مشمولین سهام عدالت در جدول آمده است.

با این حال رئیس سازمان بورس مبلغ واریزی را به این ترتیب اعلام می‌کند برای کسانی که برگه سهام عدالت یک میلیون تومانی یا ارزش سهام آنها یک میلیون تومان بوده کمی بیش از ۱۴۴ هزار تومان خواهد بود و برای کسانی که ارزش سهام آنها ۵۳2 هزار تومان بوده است اندکی بیش از ۷۶ هزار تومان خواهد بود. اگر این مبالغ درست باشد یعنی مبلغ واریزی کمتر از 40 درصد است.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • بازنشسته بدبخت ایرانی ارسالی در

      دزدی توروز روشن

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه