ارسال به دیگران پرینت

فصل لیگ برتر پرتغال | قهرمانی ازآن کیست ؟ اسپورتینگ یا پورتو

تنها 4 هفته به پایان این فصل لیگ برتر پرتغال باقی مانده است و طبیعتا شانس قهرمانی اسپورتینگ بیشتر از پورتو است به این خاطر که 6 امتیاز پیش است.

 فصل لیگ برتر پرتغال  | قهرمانی ازآن کیست ؟ اسپورتینگ یا  پورتو

پای 4 بازی و 12 امتیاز در پیش است و به روی کاغذ پورتو با امید قهرمانی بازی ها را دنبال می کند. با نگاهی به بازی های دو تیم در چهار هفته پایانی متوجه می شویم که اسپورتینگ و پورتو تنها یک بازی سخت پیش رو دارند. دیدار با بنفیکا. اسپورتینگ در هفته سی و سوم یعنی یک هفته مانده به پایان بازی ها با این تیم رویارو خواهد شد اما پورتو در بازی پیش رو که هفته سی و یکم است. 

 

بنفیکا با 66 امتیاز یعنی 4 امتیاز کمتر نسبت به تیم پورتو در رده سوم جدول قرار دارد و طبیعتا در بازی با پورتو همه تلاش خود را بکار می گیرد که برنده از میدان خارج شود. در این صورت اختلاف دو تیم به یک امتیاز می رسد و آنوقت بنفیکا می تواند برای سکوی دوم جدول دورخیز کند. هر چند بنفیکا در هفته های پایانی یک بازی سخت دیگر با صدرنشین یعنی اسپورتینگ پیش رو دارد و همین کمی امیدها را برای پورتو دست کم برای تثبیت جایگاهش در رده  دوم جدول بیشتر کرده است. 

 

 اسپورتینگ به جز بنفیکا با تیم های ریوآوه تیم فصل گذشته مهدی طارمی، بوآویستا و ماریتیمو تیمی که امیر عابدزاده و علی علیپور را در اختیار دارد، بازی می کند. پورتو هم جز جدالی که در هفته پیش رو با بنفیکا خواهد داشت در سه هفته پایانی با تیم های فارنسه، ریوآوه و بلننسس بازی خواهد کرد. البته این بازی ها شاید به روی کاغذ برای دو تیم آسان باشد اما در عمل بازی های سختی از آب در خواهد آمد به خصوص که برخی از این تیم ها برای بقاء در جدول بازی ها تلاش خواهند کرد. یکی از آنها تیم سابق مهدی طارمی یعنی ریوآوه است. تیمی که هم اکنون در رده پانزدهم جدول قرار دارد و نزدیک ترین تیم به منطقه خطر است. تیمی که در چهار هفته پایانی هم باید با اسپورتینگ بازی کند و هم پورتو و این یعنی اینکه کار سختی برای بقاء پیش رو دارد. ریوآوه فصل گذشته با گلزنی های متعدد مهدی طارمی به عنوان پنجمی دست یافت اما هم اکنون در رده پانزدهم جدول قرار دارد و برای بقاء در جدول بازی ها تلاش می کند. در لیگ برتر پرتغال 18 تیم حضور دارند که در پایان تیم ها 18 و 17 به دسته پایین تر سقوط می کنند و تیم 16 هم در مرحله پلی آف حاضر می شود. به هر صورت این از اتفاقات فوتبال حرفه ای است که مهدی طارمی در جدال با تیم سابقش اگر گلزنی کند شاید موجب سقوط آن به دسته پایین تر شود.

 

هر چند در فوتبال وقوع هر اتفاقی محتمل به نظر می رسد اما در بهترین حالت شاید اسپورتینگ در بازی با تیم قدرتمند بنفیکا سه امتیاز را از دست بدهد. در این صورت پورتو می تواند اختلاف 6 امتیازی را به سه امتیاز کاهش دهد. بر همین اساس بسیاری از کارشناسان فوتبال معتقدند در هفته های پایانی اتفاق محتمل، قهرمانی اسپورتینگ خواهد بود. برنامه اسپورتینگ و پورتو در چهار هفته پایانی لیگ برتر پرتغال از این قرار است: 

 

هفته 31 

*ریوآوه – اسپورتینگ 

*بنفیکا – پورتو 

هفته 32 

پورتو – فارنسه 

اسپورتینگ – بوآویستا 

هفته 33 

*بنفیکا – اسپورتینگ 

*ریوآوه – پورتو 

هفته 34

اسپورتینگ – ماریتیمو 

پورتو - بلننسس

 

 

منبع : ورزش3
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه