ارسال به دیگران پرینت

چرا حامیان قالیباف، دستکاری در بودجه را عادی می دانند؟

هرچند حامیان قالیباف دست‌کاری بودجه را امری عادی جلوه می‌دهند اما بهرام پارسایی نماینده پیشین مجلس گفته است: متأسفانه در یک رفتار غیرمرسوم، بودجه‌ای که در سال ۹۹ مراحل تصویب و تأیید نهایی شورای نگهبان را گذرانده، تغییر کرده و در این میان عده‌ای به‌جای عذرخواهی و پاسخ‌گویی، به بدترین شکل از این کار دفاع هم می‌کنند.

چرا حامیان قالیباف، دستکاری در بودجه را عادی می دانند؟

پارسایی خاطرنشان کرد: دست‌بردن به بودجه‌ای که مراحل تصویب و تأیید خود را طی کرده و برای اجرا به دولت ابلاغ شده، پدیده‌ای است که تا حالا اتفاق نیفتاده است. در مجلسی که خودش قانون‌گذار است و باید بر قانون اساسی نظارت کند، طبق میل و نظر اشخاصی مجلس را دور می‌زنند و با این کار به وجهه و جایگاه مجلس آسیب می‌زنند. وی با بیان اینکه سابقه‌ نداشته است که به این شکل چند نفر در بودجه دست ببرند، تأکید کرد: ممکن بود افرادی پیشنهاد بدهند و در کمیسیون تلفیق تصویب شود و به صحن مجلس بیاید ولی بعد از طی مراحل قانونی، نخستین بار چنین اتفاقی درباره بودجه رخ داده است.

محمدجواد حق‌شناس، فعال سیاسی اصلاح‌طلب نیز در این رابطه گفته است: اولین نهادی که باید به این بی‌قانونی رسیدگی کند، خود مجلس است. متولی مجلس و قانون، نمایندگان فعلی مجلس و هیئت‌رئیسه و در صدر آنها رئیس مجلس است.

جلال میرزایی، نماینده سابق مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی نیز در این زمینه خاطرنشان کرد: در جامعه وقتی مسئله‌ای مطرح می‌شود، جاروجنجال رسانه‌ای، اصل قضیه را به حاشیه می‌برد، باید مسئولیت این اقدام مشخص شود، مصوبات کمیسیون تلفیق و صحن علنی مجلس مشخص است با استخراج اطلاعات به‌راحتی این مسئله شفاف‌سازی می‌شود.

میرزایی تصریح کرد: اضافه‌نمودن اعتبارات برخی از دستگاه‌ها نوعی بدعت در قانون‌گذاری است و جایگاه مجلس و شأن نمایندگان را زیر سؤال می‌برد. دست‌کاری جداول بودجه با هر قصد و نیتی که انجام شده باشد، عدم ارائه توضیح و پاسخی دقیق راهکاری برای اقناع افکار عمومی نخواهد بود. درست است جو انتخابات ریاست‌جمهوری و دغدغه فتح پاستور خواب را از چشم برخی نمایندگان مجلس از جمله هیئت‌رئیسه ربوده و هرآنچه می‌گویند و انجام می‌دهند در راستای پیروزی در انتخابات است اما همین تخلف (هرچند از دید آنها ناچیز) به‌راحتی آن روی سکه مدیریت این قشر را نشان داده و در یک زمین سوخته درحال بازی سیاسی هستند. حمله به معترضین به دست‌کاری جداول بیش از آنکه معنای دفاع داشته باشد، نشان از خالی‌بودن دست آنهاست؛ مگر اینکه بتوانند ادله و اسناد قابل‌دفاعی ارائه کنند که تاکنون چنین اتفاقی نیفتاده است.

 

منبع : شرق
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • ناشناس ارسالی در

      از مجلس به قوه قضائیه شکایت کنید تا سریعا آنها را تبرئه نموده و مقصر اصلی که دولت است ، را معرفی کنند
      وای به روزی که دولت هم در دستان اصول گرایان قرار گیرد ، همه‌ی مردم بدبخت میشوند

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه