ارسال به دیگران پرینت

سفر بیشترین اثر را می‌تواند در انتشار بیماری کرونا داشته باشد

مدیرسلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در طول سفر با وسایل نقلیه‌ای همچون هواپیما، قطار و اتومبیل با توجه به تراکم جمعیت، حتی کسانی که علایم ظاهری کرونا را نداشته باشند و صرفا ناقل این بیماری باشند نیز می‌توانند دیگر افراد همسفر خود را دچار بیماری کنند.

سفر بیشترین اثر را می‌تواند در انتشار بیماری کرونا داشته باشد

علی حسنی اظهار کرد: در مدت زمان سفر، تراکم جمعیت و محدودیت تهویه هوا بیشترین اثر را می‌تواند در انتشار بیماری کرونا داشته باشد، علاوه بر این مسافران در طول راه ممکن است از مکان‌های مشترک از قبیل رستوران و سرویس‌های بهداشتی استفاده کنند که این مکان‌ها نیز می‌توانند خود عامل انتشار باشند.

وی افزود: سفر یک شخص با استفاده از هر وسیله نقلیه از یک شهر با وضعیت قرمز یا بالعکس می‌تواند خطرناک باشد و باعت ایجاد یک کانون انتشار در شهر‌های مبداء و مقصد شود و عموم مردم باید توجه داشته باشند اگر بدون در نظر گرفتن محدودیت‌های اعلام شده به سفر بروند، از محدودیت‌هایی که با هدف قطع زنجیره کرونا اعمال می‌شود، نتیجه مطلوبی به دست نمی‌آید.

حسنی تصریح کرد: اگر زنجیره کرونا به‌وسیله این محدودیت‌ها در یک شهر قطع شود، دوباره به وسیله افرادی که وارد این شهر شده‌اند یا رفت و آمد داشته‌اند، برقرار می‌شود.

مدیر سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: بر اساس اعلام ستاد ملی مبارزه با کرونا، محدودیت‌هایی شامل تعطیلی مدارس و واحد‌های آموزشی، باشگاه‌های ورزشی، آرایشگاه‌های زنانه، تجمع ها، همایش‌ها، کافی شاپ‌ها و رستوران‌ها، سفره‌خانه‌ها و مراسم عروسی و عزا اعمال می‌شود، اما در مورد محدودیت سفر خود مردم باید عاقلانه تصمیم بگیرند و در این راه مسوولان کشور به‌ویژه کادر بهداشت و درمان را حمایت کنند تا همه‌باهم بتوانیم زنجیره گسترش این بیماری کشنده را قطع کنیم.

 

منبع : عصر ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه