ارسال به دیگران پرینت

رئیس کمیسیون کشاورزی: علت شیوع تب کریمه کنگو کمبود واکسن نیست

رئیس کمیته دام و طیور کمیسیون کشاورزی مجلس با تاکید بر اینکه علل شیوع بیماری تب کریمه کنگو کمبود واکسن نیست، گفت: مشکل اصلی در شیوع و پیدایش این بیماری به سمپاشی و بهداشت محیط زندگی دام باز می‌گردد.

رئیس کمیسیون کشاورزی: علت شیوع تب کریمه کنگو کمبود واکسن نیست

۵۵آنلاین :

علی ابراهیمی با اشاره به اخبار منتشر شده در خصوص عدم تامین واکسن از سوی وزارت کشاورزی برای جلوگیری از گسترش بیماری تب کریمه کنگو بیان کرد: تب کریمه کنگو در اثر کنه‌ها و گزش حشرات انتقال پیدا می‌کند و با واکسن به طور کلی قابل پیشگیری نیست. در دام علائم این بیماری وجود ندارد و فقط در انسان این بیماری خود را نشان می‌دهد.

وی در ادامه اظهار کرد: به محض شناسایی کانون بیماری باید سمپاشی انجام شود و ترددها در آنجا کنترل گردد.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس در ادامه تصریح کرد: تب کریمه کنگو یک بیماری وارداتی است و بیماری بومی در کشور نبوده است. متاسفانه ما نتوانستیم آنطور که باید با آن مبارزه کنیم و اکنون در حال بومی شدن است که یک خطر بالقوه برای کشور محسوب می‌شود.

وی افزود: علت گسترش این بیماری در عدم وجود واکسن نیست بلکه به سم پاشی و بهداشت محیط زندگی دام باز می‌گردد. کمیته دام و طیور کمیسیون کشاورزی این موضوع را دنبال کرده و به دولت توصیه می‌کنیم اعتبارات لازم برای مبارزه و ریشه کن کردن این بیماری در نظر بگیرد.

وی در پایان گفت: باید به محض شناسایی این بیماری کانون آن سمپاشی شده تا بیماری ریشه کن شود.

منبع : ایسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه