خبر فوری
ارسال به دیگران پرینت

بهترین بروکر فارکس برای ایرانیان

بروکرهای فارکس همانند کارگزاری‌های بورس، واسطه بین تریدر و بازار هستند.

بهترین بروکر فارکس برای ایرانیان

بروکرهای فارکس همانند کارگزاری‌های بورس، واسطه بین تریدر و بازار هستند. برخلاف دیگر نقاط جهان انتخاب بهترین بروکر فارکس برای ایرانیان همیشه چالش برانگیز است. تریدرهای خارجی برای انتخاب بهترین بروکر روی چند فاکتور تمرکز می‌کنند و بر اساس شرایط خودشان تصمیم می‌گیرند. آنها بیشتر به دنبال این هستند که با توجه به سرمایه اولیه، استراتژی و سلیقه خودشان در معامله‌گری بروکر انتخاب کنند. برای تریدر ایرانی قبل از این پارامترها، اولویت بزرگ دیگری وجود دارد. او باید به دنبال پلتفرمی بگردد که خدمات خود را برای ایرانیان محدود یا ممنوع نکرده باشد. به همین خاطر دایره انتخاب یک معامله‌گر ایرانی به شدت محدود می‌شود. 

بهترین بروکر فارکس برای ایرانیان چه شرایطی دارد؟

اولین شرط در انتخاب بهترین بروکر فارکس برای ایرانیان امنیت است. تریدر ایرانی باید در فضایی امن، استاندارد و معتبر معاملات خود را انجام دهد. شما به عنوان یک تریدر باید برای سرمایه خودتان ارزش زیادی قائل باشید و به راحتی با آن شوخی نکنید. معامله در یک صرافی بی‌اعتبار و ناامن چیزی جز نابودی سرمایه شما را به همراه ندارد. در میان بروکرهای فارکس فقط چند گزینه هستند که برای ایرانیان شرایط ایده‌آلی فراهم کرده‌اند. برای فعالیت در فارکس بهتر است شرایط خودتان را با یکی از گزینه‌های معتبری که در ادامه معرفی می‌کنیم تطبیق دهید.

آلپاری، بروکری قدیمی و پرطرفدار در ایران

یکی از قدیمی و پرطرفدارترین بروکرهای فارکس برای ایرانیان آلپاری است. بسیاری از کارشناسان عقیده دارند که آلپاری بهترین بروکر فارکس برای ایرانیان محسوب می‌شود. در میان بروکرهای بین‌المللی، بروکر آلپاری موفق شده امتیاز ۸.۳ از ۱۰ را کسب کند. تاریخچه ۲۶ ساله این کارگزاری نشان دهنده اعتبار آن می‌باشد. البته در چند سال اخیر برخی از شعب آلپاری در کشورهای انگلیس و آمریکا تعطیل شده‌اند. طبیعتاً نمی‌توان این موضوع را بی‌ارتباط با رخدادهای سیاسی اخیر دانست. با این حال شعبه اصلی آلپاری در روسیه کماکان فعال است. با توجه به شهرت و محبوبیت آلپاری در ایران، بسیاری از تریدرهای فارکس این بروکر را برای فعالیت خود انتخاب کرده‌اند. البته باید منصفانه بگوییم آلپاری امکانات خوبی هم در اختیار معامله‌گران خود قرار می‌دهد. این بروکر امکان معامله روی ۲۵۰ دارایی CFD را فراهم کرده و حساب‌های معاملاتی متنوعی را به کاربران ارائه می‌کند. آلپاری از پلتفرم‌های متاتریدر ۴ و ۵ هم پشتیبانی می‌کند. ضمناً آلپاری برای معامله‌گران ایرانی پشتیبانی فارسی هم تدارک دیده است.

آمارکتس، بهترین کارگزاری اروپایی برای ایرانیان

مهمترین ایرادی که می‌توانیم به آلپاری وارد کنیم، تعطیلی نمایندگی‌های آن در کشورهای معتبری مثل انگلیس و آمریکا بود. شاید برای برخی این پارامتر در انتخاب بهترین بروکر فارکس برای ایرانیان مهم باشد. آنها می‌توانند به جای آلپاری سراغ آمارکتس بروند. شعبه اصلی بروکر آمارکتس در مونته‌ نگرو واقع شده و نمایندگی‌های آن در کشورهایی مثل ترکیه، روسیه، اوکراین، انگلستان و ارمنستان وجود دارند. آمارکتس از ۱۷ سال پیش فعالیت خود را آغاز کرده و بین تریدرهای بین‌المللی اعتبار نسبتاً خوبی پیدا کرده است. این کارگزاری برای ایرانیان هیچگونه محدودیتی اعمال نکرده و حتی امکان افتتاح حساب اسلامی را برای آنها فراهم نموده است. در آمارکتس امکان واریز و برداشت ریالی هم خواهید داشت. یکی از ویژگی‌های خاص آمارکتس نحوه حفاظت آن از سرمایه مشتریان می‌باشد. این بروکر ثروت معامله‌گران خود را جدا از حساب‌های عملیاتی ذخیره سازی می‌کند. به این شکل احتمال سرقت آنها کمتر می‌شود. البته برای فعالیت در آمارکتس نیاز به حداقل ۱۰۰ دلار سرمایه اولیه دارید که چالش سختی خواهد بود.

آشنایی با اوتت مارکتس

برخی از معامله‌گران عقیده دارند اوتت مارکتس بهترین بروکر فارکس برای ایرانیان است. این بروکر علاوه بر فارکس در بازارهای CFD و ارزهای دیجیتال هم فعالیت دارد. شاید بزرگترین مشکل اوتت مارکتس عمر یک سالِ آن باشد که اعتبارش را زیر سوال می‌برد. البته این کارگزاری برای معامله‌گران ایرانی هیچ مزاحمتی ایجاد نمی‌کند و با آنها مانند سایر تریدرها برخورد می‌نماید. این بروکر به وسیله رگولاتوری جزایر مارشال تایید شده است. اوتت مارکتس برای معامله‌گران خود پلتفرم‌های متنوعی را پیشنهاد می‌کند. معامله‌گران در این کارگزاری می‌توانند از حساب‌های گوناگونی هم بهره ببرند. واریز و برداشت‌ها در آن سریع انجام می‌شود و در ۵ روز کاری هفته به صورت شبانه روزی از معامله‌گران خود پشتیبانی می‌کند. با این حال رگولاتوری سطح ۳ در کنار سابقه کوتاه مدت نقاط ضعف اوتت مارکتس هستند. این کارگزاری هیچگونه حساب اسلامی هم در اختیار معامله‌گران قرار نمی‌دهد.

بررسی بروکر ارانته

 بروکر ارانته هم شاید بهترین بروکر فارکس برای ایرانیان باشد. این کارگزاری پشتیبانی قدرتمندی دارد و برای کاربران ایرانی سایت فارسی طراحی کرده است. با وجود آنکه فقط ۶ سال از زمان تاسیس این بروکر می‌گذرد اما توانسته بیش از ۳۰ هزار کاربر ایرانی را به سمت خود جذب کند. این بروکر از لحاظ رگولاتوری هم شرایط خوبی دارد و به وسیله  CySec  و FSA  مورد تایید قرار گرفته است. وجود اسپردهای رقابتی و البته مناسب روی جفت ارزها یکی از ویژگی‌های مثبت و مهم ارانته محسوب می‌شود. دیگر ویژگی جالب این کارگزاری حمایت کامل آن از جفت ارزها، بازارهای سرمایه، کریپتوکارنسی، نفت و طلا است. در این بروکر امکان استفاده از حساب اسلامی را خواهید داشت و واریز و برداشت به صورت ریالی هم انجام می‌شود. معامله‌گران این بروکر می‌توانند از پلتفرم cTrader هم بهره ببرند. 

کدام کارگزاری را به عنوان بهترین بروکر فارکس برای ایرانیان انتخاب کنیم؟

چهار بروکر فارکس را از میان کارگزاری‌هایی که به ایرانیان خدمات می‌دهند معرفی کردیم. شاید الان شما هم این سوال را داشته باشید که بالاخره بهترین بروکر فارکس برای ایرانیان کدام کارگزاری است. در پاسخ خیلی صریح و کوتاه باید بگوییم اصلاً چیزی تحت عنوان بهترین بروکر در دنیا تعریف نشده است. هر تریدر بر اساس پارامترهایی که در ادامه می‌گوییم می‌تواند بهترین بروکر را برای خود پیدا کند:

  • سبک معاملاتی: هر کدام از معامله‌گران فارکس سبک خاص خود را دارند. برخی با تجربه‌تر و برخی سرمایه بیشتری دارند. برای برخی از آنها اعتبار بروکر و برای برخی دیگر تنوع دارایی‌ها جذاب هستند. بعضی از معامله‌گران هم به خاطر شرایط اقتصادی ترجیح می‌دهند در بروکری ثبت نام کنند که سرمایه اولیه زیادی نیاز نداشته باشد.
  • ویژگی‌های بروکر: همانطور که با هم بررسی کردیم هر کدام از بروکرها ویژگی‌های متفاوتی دارند. هیچ کدام از آنها بدون مزیت یا عیب نیستند. آلپاری سابقه بسیار خوبی دارد و آمارکتس نمایندگی‌های متعددی در نقاط مختلف جهان دارا می‌باشد. با این حال آلپاری در بسیاری از نقاط جهان دیگر نمایندگی ندارد و برای معامله در آمارکتس سرمایه اولیه خوبی باید داشته باشید.
  • شرایط بازار: شرایط بازارهای بین‌المللی مثل فارکس هیچ وقت ثبات ندارد. آنها مدام در حال تغییر هستند و قوانین جدیدی را برای معاملات تنظیم می‌کنند. در این شرایط بروکرها هم ممکن است قوانین خود را تغییر دهند و شرایط را برای معامله‌گران ایرانی پیچیده سازند.

 

به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه