خبر فوری
ارسال به دیگران پرینت

ریه | ریه آهنی

مردی که 78 سال در "ریه آهنی" زندگی کرد، درگذشت

پل الکساندر، مردی که پس از ابتلا به فلج اطفال در دهه 1950، 78 سال عمر خود را در دستگاهی به نام "ریه آهنی" گذراند، درگذشت.

مردی که 78 سال در "ریه آهنی" زندگی کرد، درگذشت

مردی که 78 سال در "ریه آهنی" زندگی کرد، درگذشت

پل الکساندر، مردی که پس از ابتلا به فلج اطفال در دهه 1950، 78 سال عمر خود را در دستگاهی به نام "ریه آهنی" گذراند، درگذشت. او که در شبکه‌های اجتماعی، به‌خصوص تیک تاک، به شهرت رسیده بود، به سوالات میلیون‌ها دنبال کننده خود درباره زندگی غیرمعمولش پاسخ می‌داد.

با وجود محدودیت‌های جسمی، الکساندر از آرزوی خود برای تبدیل شدن به یک وکیل دست نکشید و دفتر وکالت خود را افتتاح کرد. او همچنین کتابی درباره تجربیات زندگی خود به چاپ رساند.

ریه آهنی، دستگاه فلزی بزرگی که در دهه 1920 اختراع شد، با ایجاد فشار منفی، اکسیژن را به داخل محفظه بسته خود می‌کشد و ریه را به انبساط وادار می‌کند. این دستگاه به بیمارانی که به دلیل فلج اطفال یا سایر بیماری‌های ناتوان‌کننده قادر به نفس کشیدن نیستند، کمک می‌کند.

الکساندر در اوایل دهه 1950، در یکی از بدترین شیوع‌های فلج اطفال در کشورش، به این بیماری مبتلا شد. تراکستومی جان او را نجات داد، اما او را به زندگی در ریه آهنی وابسته کرد.

اختراع ریه آهنی برای بیماران کرونایی !

او با استفاده از یک میله، صفحات کتاب را ورق می‌زد و روی صفحه کلید تایپ می‌کرد و به این ترتیب توانست در دانشکده حقوق تحصیل کند.

طبق رکوردهای جهانی گینس، الکساندر طولانی‌ترین دوره زندگی در ریه آهنی را در بین تمام بیماران ثبت شده داشت.

فلج اطفال، ویروسی کشنده است که به نخاع حمله می‌کند و برخی از افراد مبتلا را فلج می‌کند. این ویروس ارتباط بین سیستم عصبی مرکزی و عضلات را مختل می‌کند و در نهایت عضلات را به حدی ضعیف می‌کند که بیمار بدون دستگاه تنفس مصنوعی قادر به نفس کشیدن نیست.

 

منبع : دیجیاتو
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه