ارسال به دیگران پرینت

پیتزا گوشت چرخ

خودت توی خونه پیتزا گوشت چرخ کرده درست کن | طرز تهیه پیتزا گوشت چرخ کرده به روش فست فودی ها

پیتزا گوشت چرخ کرده یکی از انواع پیتزاهای خوشمزه و لذیذ است که خیلی راحت به روش‌های مختلف با مواد اولیه در دسترسی آماده و تهیه می‌شود، این غذای خوش طعم که بسیار سالم تر از انواع دیگر است را می‌توانید مطابق با میل و ذائقه خودتان درست کنید. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله با طرز تهیه پیتزا گوشت چرخ کرده در ادامه با سایت 55آنلاین همراه باشید.

خودت توی خونه پیتزا گوشت چرخ کرده درست کن | طرز تهیه پیتزا گوشت چرخ کرده به روش فست فودی ها

طرز تهیه پیتزا گوشت چرخ کرده

پیتزا گوشت چرخ کرده یکی از انواع پیتزاهای خوشمزه و لذیذ است که خیلی راحت به روش‌های مختلف با مواد اولیه در دسترسی آماده و تهیه می‌شود، این غذای خوش طعم که بسیار سالم تر از انواع دیگر است را می‌توانید مطابق با میل و ذائقه خودتان درست کنید. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله با طرز تهیه پیتزا گوشت چرخ کرده در ادامه با سایت 55آنلاین همراه باشید.

با یک تخم مرغ کیک درست کن! | طرز تهیه کیک یک تخم مرغی به روش خاص قنادی ها

مواد لازم برای خمیر مقدار مواد
نمک ۱ قاشق چای خوری
خمیر مایه فوری ۱ قاشق غذا خوری
روغن زیتون ۲ قاشق غذا خوری
آب ولرم ۱ پیمانه
آرد ۳ تا ۴ پیمانه
مواد لازم برای تاپینگ پیتزا مقدار مواد
گوشت چرخ کرده ۳۰۰ گرم
پیاز ۱ عدد
پنیر پیتزا به مقدار لازم
نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم
پاپریکا و پودر سیر به مقدار لازم
آویشن به مقدار لازم
سس گوجه ( ۲ قاشق برای داخل مواد گوشتی و ۲ قاشق برای رومال خمیر) ۴ قاشق غذا خوری
فلفل دلمه رنگی خرد شده برای تزئین ۱ عدد
قارچ اسلایس شده برای تزئین ۳ عدد
ذرت پخته شده برای تزئین ۱ قاشق غذا خوری
فلفل شیرین برای تزئین ۲ عدد
گوجه گیلاسی برش داده شده برای تزئین ۳ عدد

طرز تهیه پیتزا گوشت چرخ کرده

مرحله ۱: ددست کردن خمیر مایه

ابتدا برای درست کردن خمیر مقداری آب ولرم را داخل یک ظرف بریزید، بعد خمیر مایه فوری را به آن اضافه کنید، با قاشق هم بزنید تا کاملاً با هم مخلوط شوند، سپس مقداری شکر به مخلوط اضافه کنید، هم بزنید تا با هم مخلوط و یک دست شوند.

مرحله ۲: استراحت کردن خمیر مایه و عمل آمدن آن

سپس روی ظرف را بپوشانید، به مدت ۱۰ دقیقه در دمای محیط قرار دهید تا خمیر مایه عمل بیاید وقتی در کناره‌های مخلوط حباب تشکیل شد یعنی خمیر مایه عمل آمده است، حتماً از خمیر مایه تازه استفاده کنید، وگرنه خمیر مایه عمل نمی‌آید و خمیر پف نمی‌کند.

مرحله ۳: اضافه کردن نمک و روغن مایع به خمیر مایه

بعد از این که خمیر مایه عمل آمد آن را داخل یک ظرف بریزید بعد کمی نمک به آن اضافه کنید، هم بزنید تا کاملا با هم ترکیب شوند سپس مقداری روغن مایع به مخلوط اضافه کنید، هم بزنید تا خوب با هم مخلوط شوند و بافت یکدستی تشکیل شود.

مرحله ۴: اضافه کردن آرد به مواد

سپس آرد را که از قبل الک کرده‌اید و بافت آن سبک و یکدست شده است، کم کم در چند مرحله به مخلوط مواد اضافه کنید، هم بزنید تا کاملاً با هم ترکیب شوند و آرد به شکل گلوله داخل مخلوط باقی نماند، حتما آرد را به طور کنترل شده اضافه کنید.

مرحله ۵: جمع شدن خمیر و رسیدن به بافت مناسب

بعد از این که خمیر جمع شد و بافت آن کاملاً صاف، یک دست، نرم و لطیف شد دیگر لازم نیست آرد اضافه کنید چون ممکن است که بافت خمیر سفت شود و در نتیجه کیفیت خمیر مطلوب نباشد، غلظت خمیر باید نه خیلی سفت و نه خیلی شل باشد.

مرحله ۶: ورز دادن خمیر با دست یا دستگاه خمیر زن

خمیر تشکیل شده را به مدت تقریباً ۱۰ دقیقه خوب ورز دهید تا کاملاً نرم، لطیف و یکدست شود خمیر نباید به دست بچسبد برای ورز دادن خمیر می‌توانید از دستگاه خمیرزن استفاده کنید تا در نهایت بافت خمیر یک دست و لطیف شود طوری که روی آن ترک نخورد.

مرحله ۷: پوشاندن روی خمیر و استراحت آن

بعد از آن داخل یک ظرف را با روغن کمی چرب کنید خمیر را داخل ظرف قرار دهید می‌توانید کمی هم سطح خمیر را چرب کنید سپس روی آن را با یک پارچه بپوشانید و ظرف را در یک محیط تاریک و تقریباً گرم قرار دهید تا خمیر عمل بیاید.

مرحله ۸: پوست کردن و خرد کردن پیاز

بعد از یک ساعت خمیر پف می‌کند و عمل می‌آید طوری که حجم آن تقریباً دو برابر می‌شود، در این فرصت که خمیر عمل می‌آید پیاز را پوست بگیرید، بشورید، به شکل نگینی و ریز خرد کنید سپس در یک تابه مقداری روغن بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید.

مرحله ۹: تفت دادن پیازها

وقتی که روغن داغ شد پیازها را در تابه بریزید و تفت دهید تا سبک و شیشه‌ای شوند سپس مقداری گوشت چرخ کرده را که از قبل آماده کرده‌اید به پیازها اضافه کنید، تفت دهید تا گوشت تغییر رنگ دهد و همه قسمت‌های آن کاملاً سرخ شود.

مرحله ۱۰: اضافه کردن ادویه‌ها و تفت دادن آن‌ها

سپس ادویه‌ها را که شامل نمک، فلفل سیاه، پودر سیر، پاپریکا و آویشن است را توجه به ذائقه و به مقدار دلخواه خودتان به مواد اضافه کنید، کمی تفت دهید تا عطر ادویه‌ها در مواد پخش شود، با سلیقه خودتان می‌توانید ادویه را تغییر دهید یا مقدار آن‌ها را کم و زیاد کنید.

مرحله ۱۱: اضافه کردن سس گوجه فرنگی

بعد از آن مقداری سس گوجه به مواد اضافه کنید کمی تفت دهید تا کاملا با بقیه مواد مخلوط شود، طوری که عطر و طعم آن به خورد گوشت‌ها برود، سس گوجه فرنگی در واقع همان رب گوجه فرنگی رقیق شده با آب است که از قبل آماده کرده‌اید تا به مواد اضافه کنید.

مرحله ۱۲: گرفتن پف خمیر

وقتی مواد داخل تابه خوب سرخ شدند و پختند، طوری که به روغن افتادند، تابه را از روی حرارت بردارید، کنار بگذارید تا در دمای محیط کمی از حرارت اولیه آن کم شود سپس روی خمیر را که خوب عمل آمده است، بردارید با فشار انگشت روی آن پف خمیر را بگیرید.

مرحله ۱۳: قرار دادن و پهن کردن خمیر در قالب

سپس داخل قالب پیتزا با اندازه مناسب را با روغن چرب کنید، باید کف و دیواره‌های قالب کاملا آغشته به روغن شود بعد از آن خمیر را داخل قالب یا سینی پیتزا قرار دهید، با فشار دست روی آن خمیر را در کف سینی پهن کنید تا کاملاً کف سینی را بپوشاند.

مرحله ۱۴: اضافه کردن سس گوجه فرنگی روی خمیر پیتزا

سعی کنید که ضخامت خمیر در همه قسمت‌ها یکسان باشد تا در هنگام پخت بعضی از قسمت‌های آن به خاطر نازک بودن خمیر خشک نشود بعد از آن روی خمیر مقداری سس گوجه بریزید به وسیله فرچه سس گوجه را روی خمیر کاملاً پخش کنید.

مرحله ۱۵: اضافه کردن پنیر پیتزا و پخش کردن روی خمیر

سپس روی سس گوجه مقداری پنیر پیتزا بریزید و کاملاً روی خمیر پخش کنید به طوری که تمام قسمت‌های خمیر با پنیر پیتزا پوشانده شود مقدار پنیر پیتزا بستگی به سلیقه و ذائقه خودتان دارد و هر چقدر مقدار آن بیشتر باشد در نهایت پیتزا کشدارتر می‌شود.

مرحله ۱۶: ریختن مواد گوشتی و پنیر پیتزا روی خمیر

بعد از آن مواد گوشتی را روی پنیر پیتزا بریزید و پخش کنید تا همه قسمت‌های خمیر با مواد گوشتی پر شود سعی کنید که ضخامت مواد گوشتی در همه قسمت‌ها یکسان باشد بعد از آن دوباره روی مواد گوشتی مقداری پنیر پیتزا بریزید، پنیر پیتزا را پخش کنید.

مرحله ۱۷: ریختن مواد گوشتی به طور پراکنده

سعی کنید مقدار پنیر پیتزا در این مرحله بیشتر از لایه قبلی باشد تا کاملاً روی گوشت‌ها را بپوشاند و در نهایت خمیر به خوبی کشدار و خوش طعم شود پس به دلخواه و با سلیقه خودتان می‌توانید روی پنیر پیتزا، کمی از مواد گوشتی به طور پراکنده بریزید و تزئین کنید.

مرحله ۱۸: تزئین سطح پیتزا

برای تزئین سطح پیتزا می‌توانید از چند برش نگینی فلفل دلمه رنگی، قارچ اسلایس شده، گوجه گیلاسی برش داده شده یا گوجه خرد شده، ذرت پخته شده یا فلفل شیرین حلقه شده استفاده کنید، بعد از آن قالب پیتزا را در فر که از ۱۰ دقیقه قبل گرم شده است قرار دهید.

مرحله ۱۹: تنظیم دمای فر و پختن پیتزا

سپس دمای فر را روی ۱۸۰ درجه سانتیگراد تنظیم کنید، اجازه دهید تا پیتزاها به مدت ۲۵ تا ۳۰ دقیقه در فر بپزند و آماده شوند با توجه به این که میزان حرارت و دمای فرهای مختلف با هم فرق می‌کند دقت کنید که پیتزا در طول زمان پخت نسوزد یا خشک نشود.

مرحله ۲۰: بیرون آوردن پیتزا از فر و برش دادن آن

بعد از این که پیتزاها خوب پختند و پنیر روی آن‌ها طلایی رنگ شد پیتزا را از فر بیرون بیاورید، در دمای محیط قرار دهید تا کمی از حرارت اولیه آن کم شود، سپس پیتزای گوشت چرخ کرده را در شکل و اندازه دلخواه برش بزنید.

مرحله ۲۱: سرو پیتزا گوشت چرخ کرده

بعد از آن چند برش از پیتزای گوشت چرخ کرده را داخل ظرف مناسب بچینید، سپس این فست فود خوش طعم و دلچسب را که طرفداران زیادی را به خود جذب کرده است، برای پذیرایی و مهمانی‌ها همراه با سس گوجه فرنگی، سالاد، انواع دورچین و مخلفات سرو کنید.

 

منبع : نکته چی
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه