رضا  اکبرپور

رضا اکبرپور

متولد : 1365-09-11

رضا اکبرپور بازیگر جوان و مطرح سینما و تلویزیون است که در سریالهای «حوالی پاییز » و « گیلدخت» بازی کرده است

 

بیوگرافی نویسنده

مدرک تحصیلی

فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد علوم سیاسی

 

سوابق کاری

فیلم های رضا اکبر پور

  • فیلم تلویزیونی زمانی برای ایستادن (بازیگر)
  • فیلم سینمایی کاکا (نویسنده و بازیگر )
  • فیلم سینمایی آپاندیس (بازیگر)
  • سریال حوالی پاییز (بازیگر)
  • سریال گیلدخت (بازیگر)

 

توضیحات

بیوگرافی رضا اکبر پور و زندگی شخصی

رضا اکبرپور از بازیگران جوان و توانمند سینما و تلویزیون است که در تاریخ 12 آذر ماه 1365 در شهر تهران متولد شده است.رضا اکبرپور در یک خانواده تقریبا پر جمعیت متولد شده او دارای یک برادر و سه خواهر است. این بازیگر جوان علی رغم زمینه فعالیت خود یعنی بازیگری فارغ التحصیل رشته علوم سیاسی در مقطع کارشناسی ارشد است. رضا اکبرپور در سال 1379 یعنی زمانی که 14 سال داشت در کلاس های بازیگری کانون حر شرکت کرد و این دوره ها را زیر نظر زنده یاد علی سلیمانی گذراند و توانست یک سال بعد در سن 15 سالگی در صحنه تئاتر به اجرا بپردازد.

اما چند سال بعد از شروع فعالیت هایش در تئاتر به دلیل مشکلات مالی نتوانست در این حرفه بماند و مجبور شد از بازیگری فاصله بگیرد. اما آشنایی رضا اکبرپور با علی سراهنگ کارگردان و فیلمنامه نویس در سال 1390 باعث شد که او دوباره به این عرصه بازگردد.جالب است بدانید که رضا اکبرپور علاوه بر فعالیت در عرصه بازیگری در زمینه نویسندگی هم فعال است

همسر رضا اکبر پور

رضا اکبرپور متاهل است و یک فرزند دارد اما اطلاعات دقیقی درباره همسر و فرزند او در دسترس نیست.

تحصیلات رضا اکبر پور

رضا اکبرپور فارغ التحصیل رشته علوم سیاسی در مقطع کارشناسی ارشد است.

شروع فعالیت هنری رضا اکبرپور (زندگی هنری)

همانطور که در قسمت بالاتر هم اشاره شد رضا اکبرپور زمانی که 14 سال داشت در سال 1379 زیر نظر زنده یاد علی سلیمانی در کلاس های بازیگری کانون حر شرکت کرد.او در این سال های در عرصه تئاتر فعال بود اما به علت مشکلات مالی از عرصه بازیگری فاصله گرفت. اما با گذشت یک دهه وقفه ای که در فعالیت هنری او ایجاد شد او مجددا در سال 1390 برای تله فیلم زمانی برای ایستادن به نقش افرینی پرداخت، این فیلم به عنوان سه فیلم برگزیده جشنواره جام جم سال 1392 هم انتخاب شد.

در ادامه این بازیگر جوان با بازی در فیلم آپاندیس ساخته حسین نمازی در عرصه سینما هم حضور پیدا کرد که اولین حضور او در سینما هم محسوب می شود.نقش آفرینی در فیلم سینمایی آپاندیس موجب شد تا رضا اکبرپور در سریال حوالی پائیز نیز مجددا با حسین نمازی همکاری کند.این سریال که فاجعه منا را به تصویر می کشد باعث درخشش و آشنایی مخاطبان با این بازیگر جوان شد. در ادامه رضا اکبرپور با بازی در سریال گیلدخت به عنوان نقش اصلی به شهرت زیادی دست پیدا کرد.

ماجرای بازیگر شدن رضا اکبر پور

رضا اکبرپور بعد از از اینکه به دلیل مشکلات مالی از بازیگری فاصله گرفت در ادامه با علی سراهنگ کارگردان و فیلمنامه نویس آشنا شد و همین آشنایی باعث بازگشت او به این عرصه شد. رضا اکبرپور عنوان می کند که دوستی بنام مهرداد حسنی بعد از مشاهده بازیم، من را به حسین نمازی برای بازی در فیلم جدید او بنام حرف های درگوشی معرفی کرد، اما این فیلم پروانه ساخت نگرفت.این آشنایی باعث شد که حسین نمازی برای بازی در فیلم سینمایی آپاندیس من را انتخاب کند.

ماجرای بازیگر شدن رضا اکبر پور

پیچ اینستاگرام رضا اکبر پور

رضا اکبرپورد با نام rezaakbarpour20@ در اینستاگرام فعالیت دارد.او در حال حاضر 9.076 نفر فالوور دارد و 35 عکس از خود منتشر کرده است.

گفتگو با رضا اکبر پور

پیگیری ورزش و کتابفروشی

در برنامه روزانه ام ورزش دو و آمادگی جسمانی را قرار داده ام و نمیتونم آنها را کنار بگذارم، به تماشای فیلم خیلی علاقه مند هستم و اکثر اوقاتم را در کتابفروشی که سالهاست داریم سپری می کنم.

اهداف هنری

به دلیل بی انتها و گسترده بودن این رشته بعد از اینکه آرزویی میکنم با گذشت زمان کوتاهی حس می کنم داشتن آرزو و هدف بزرگتر هم امکان پذیر است، خب پس چرا این آرزو را داشتم.

گفتگو با رضا اکبر پور