رسول  توکلی

رسول توکلی

رسول توکلی بازیگر سینما، تلویزیون و فیلمنامه‌نویس سال 1339 در شهر اصفهان متولد شد.

 

بیوگرافی نویسنده

توضیحات

رسول توکلی بازیگر سینما و تلویزیون ایران است. وی سال 1339 چشم به جهان گشود. از مهم‌ترین آثار رسول توکلی می‌توان به بازیگری در سریال هوش سیاه 2، فیلم قاتل اهلی و سریال بازگشت پرستوها اشاره کرد.

رسول توکلی نخستین بار در سینما حضور یافته و سال 1359 در 20 سالگی در فیلم پنجمین سوارسرنوشت به کارگردانی سعید مطلبی بازی کرده است. گرچه موفقیت این اثر نسبت به آثار شاخص بعدیش مانند سریال هوش سیاه 2، بیشتر نبود اما تجربه خوبی برای رسول توکلی محسوب می‌شود و همکاری با هنرمندانی همچون فخری خوروش، ایرج قادری، فرهنگ حیدری و حسن کاظمیان را تجربه کرد.

رسول توکلی - 15 فروردین - هنرپیشه / صداپیشه / مجری

 

رسول توکلی در سال 1392 دوره‌ی پرتلاشی را در عرصه سینما و تلویزیون گذراند و در اثر مهمی بازی کرده است. اثر مهم رسول توکلی در این سال، بازیگری در سریال هوش سیاه 2 به کارگردانی مسعود آب‌پرور محسوب می‌شود.

شاید یکی از مهم‌ترین بخش‌های بیوگرافی رسول توکلی بازی در سریال هوش سیاه 2 بوده است. رسول توکلی سال 1392 در 53 سالگی در سریال هوش سیاه 2 نقش مهمی بازی کرده است که توانست با مهارت خود، آن نقش و همچنین خودش را میان مخاطبان تلویزیون مطرح کند. او در این سریال با مسعود آب‌پرور همکاری داشته است. رسول توکلی توانست با بازی در سریال هوش سیاه 2 تجربه بازیگری موفقی برای خود رقم بزند و همکاری در کنار بازیگرانی نظیر حسین یاری، یغما یارعلی، کیکاوس یاکیده و کیهان ملکی بر تجارب او افزود.

رسول توکلی علاوه‌بر سریال هوش سیاه 2، سال 1395 در 56 سالگی در فیلم قاتل اهلی نیز بازی کرده است. رسول توکلی این‌بار با مسعود کیمیایی یعنی کارگردان فیلم قاتل اهلی و هنرمندانی چون پرویز پرستویی، امیر جدیدی، پولاد کیمیایی و پگاه آهنگرانی همکاری داشت.

رسول توکلی - بیوگرافی رسول توکلی | مشخصات

 

در این سال‌ها رسول توکلی با هنرمندان بسیاری تجربه‌ی کار داشته است اما جالب است بدانید که در میان بازیگران جمشید مشایخی با 3 مرتبه، محمد ابهری با 2 مرتبه، حمید دلشکیب با 2 مرتبه، سیاوش طهمورث با 2 مرتبه و ملکه رنجبر با 2 مرتبه بیشترین همکاری را با رسول توکلی داشته‌اند.

یکی از ویژگی‌های حرفه‌ای بیوگرافی رسول توکلی آن هست که در مدت زمان بازیگری خود، هم در تلویزیون و هم در سینما بازی کرده است. رسول توکلی را باید بیشتر بازیگر سینما بدانیم چرا که 68% آثار وی سینمایی و 32% آثارش تلویزیونی است. در واقع رسول توکلی از مجموع 22 اثری که در کارنامه دارد، در 15 اثر در سینما با نام‌های فیلم قاتل اهلی، فیلم این زن حقش را می‌خواهد، فیلم قصه پریا، فیلم چشمان سیاه، فیلم بانوی کوچک، فیلم مجروح‌جنگی، فیلم معصوم، فیلم شاخ گاو، فیلم فردا روز دیگری است، فیلم پنجاه روز التهاب، فیلم شکوه بازگشت، فیلم مرگ گرگها، فیلم تاراج، فیلم عبور از میدان مین و فیلم پنجمین سوارسرنوشت به ایفای نقش پرداخته و در 7 اثر در تلویزیون با نام‌های سریال معمای شاه، سریال هوش سیاه 2، سریال بازگشت، سریال بازگشت پرستوها، سریال شیطان در خانه، سریال آقای گرفتار و سریال آینه عبرت بازی کرده است.

رسول توکلی - بیوگرافی، زندگی نامه و کارنامه هنری | منظوم

 

در مجموع در کارنامه 58 ساله و بیوگرافی رسول توکلی آثار مهمی وجود دارد. اگر می‌خواهید با بیوگرافی رسول توکلی و زندگی حرفه‌ای و آثار او بیشتر آشنا شوید، حتما به صفحه هر یک از آثار رسول توکلی در منظوم سر بزنید. همه 22 اثر مهم رسول توکلی در منظوم یک پروفایل اختصاصی دارند که اطلاعات کامل معرفی آنها تهیه شده است. امتیازی که هر یک از آثار رسول توکلی در منظوم دارند، نمره و امتیازی است که مردم از یک تا ده به آنها داده‌اند. در واقع هر چقدر رسول توکلی در آثار ارزشمندتری بازی کرده باشد، توانسته نمره‌ی بیشتری از سوی مردم بگیرد، در نتیجه سوابق کاری و بیوگرافی رسول توکلی درخشان‌تر خواهد شد. مثلا اثری که در بیوگرافی رسول توکلی بیشترین امتیاز را از مردم گرفته است، سریال هوش سیاه 2 محسوب می‌شود و اثری که در بیوگرافی رسول توکلی کمترین امتیاز را گرفته است، فیلم مرگ گرگها محسوب می‌شود.

منظوم