داریوش یاری

داریوش یاری

داریوش یاری کارگردان سینما و تلویزیون ایران است.

 

بیوگرافی نویسنده

سوابق کاری

کوک نغمه گمشده (۱۳۹۷)

یونس (۱۳۹۵)

حرف مردم (۱۳۹۳)

حس تماس (۱۳۹۳)

مسافر باران (۱۳۹۲)

حبیب (۱۳۹۱)

سریال

خانه‌ای روی تپه

مدرسه ما

هاتف

پناه آخر

در کنار پروانه ها

 

توضیحات

داریوش یاری کارگردان سینما و تلویزیون ایران است. از مهم‌ترین آثار داریوش یاری می‌توان به کارگردانی سریال شاید برای شما هم اتفاق بیفتد، سریال مدرسه ما و سریال هاتف اشاره کرد.

داریوش یاری کار حرفه‌ای خود را از سینما آغاز کرد و سال 1378 در فیلم آیه های زمینی به عنوان کارگردان فعالیت داشته است. گرچه موفقیت این اثر نسبت به آثار شاخص بعدیش مانند سریال شاید برای شما هم اتفاق بیفتد، بیشتر نبود اما تجربه خوبی برای داریوش یاری محسوب می‌شود.

بیوگرافی داریوش یاری | فیلسین

 

داریوش یاری در سال 1389 دوره‌ی پرتلاشی را در عرصه سینما و تلویزیون گذراند و در تولید اثر مهمی حضور داشته است. اثر مهم داریوش یاری در این سال، فعالیت در سریال شاید برای شما هم اتفاق بیفتد به عنوان کارگردان محسوب می‌شود.

شاید یکی از مهم‌ترین بخش‌های بیوگرافی داریوش یاری فعالیت در سریال شاید برای شما هم اتفاق بیفتد بوده است. داریوش یاری سال 1389 سریال شاید برای شما هم اتفاق بیفتد را کارگردانی کرد که توانست خود را میان اهالی فضای تلویزیون مطرح کند. از داریوش یاری نقل قول شده است که برای کارگردانی در سریال شاید برای شما هم اتفاق بیفتد و همکاریش با عوامل و بازیگران اعلام رضایت کرده است. داریوش یاری توانست با فعالیت در سریال شاید برای شما هم اتفاق بیفتد تجربه حرفه‌ای موفقی برای خود رقم بزند و همکاری در کنار بازیگرانی نظیر ایرج نوذری، میترا حجار، پریناز ایزدیار و شهرام عبدلی توانست سطح کاری او را متحول کند.

داریوش یاری: ساخت فیلم درباره اربعین به اطلاعات زیاد تاریخی نیاز دارد

 

داریوش یاری علاوه‌بر سریال شاید برای شما هم اتفاق بیفتد، سال 1388 سریال مدرسه ما را کارگردانی کرده است. داریوش یاری این‌بار با هنرمندانی چون علیرضا اوسیوند، اصغر نقی‌زاده، بهزاد خداویسی و کیومرث ملک‌مطیعی همکاری داشت.

با اینکه داریوش یاری را بیشتر بعنوان کارگردان می‌شناسیم، اما در حرفه‌های دیگر نیز فعال بوده است. داریوش یاری علاوه‌بر کارگردان به‌عنوان نویسنده و بازیگر نیز در سینما و تلویزیون فعالیت داشته است. مهم‌ترین آثار داریوش یاری در حرفه‌ی نویسنده، فیلم فصل شکار، فیلم کربلا جغرافیای یک تاریخ، سریال دست عشق و فیلم آیه های زمینی است. مهم‌ترین آثار داریوش یاری در حرفه‌ی بازیگر، سریال بهترین تابستان من و فیلم فرمان آتش است.

یکی از ویژگی‌های حرفه‌ای بیوگرافی داریوش یاری آن هست که در مدت زمان فعالیت خود، هم در تلویزیون و هم در سینما حضور داشته است. داریوش یاری را باید هم کارگردان سینما و هم کارگردان تلویزیون بدانیم چرا که 50% آثار وی سینمایی و 50% آثارش تلویزیونی است. در واقع داریوش یاری از مجموع 8 اثری که در کارنامه دارد، در 4 اثر در سینما با نام‌های فیلم فصل شکار، فیلم کربلا جغرافیای یک تاریخ، فیلم دخیل و فیلم آیه های زمینی فعالیت داشته و در 4 اثر در تلویزیون با نام‌های سریال هاتف، سریال خانه‌ای روی تپه، سریال شاید برای شما هم اتفاق بیفتد و سریال مدرسه ما فعالیت داشته است.

تکذیب امضای بیانیه منسوب به سینماگران/ نیروی مسلح مقابل مردم نیست - انجمن  سینمای جوانان ایران

 

در بیوگرافی داریوش یاری آثار مهمی وجود دارد. اگر می‌خواهید با بیوگرافی داریوش یاری و زندگی حرفه‌ای و آثار او بیشتر آشنا شوید، حتما به صفحه هر یک از آثار داریوش یاری در منظوم سر بزنید. همه 8 اثر مهم داریوش یاری در منظوم یک پروفایل اختصاصی دارند که اطلاعات کامل معرفی آنها تهیه شده است. امتیازی که هر یک از آثار داریوش یاری در منظوم دارند، نمره و امتیازی است که مردم از یک تا ده به آنها داده‌اند. در واقع هر چقدر داریوش یاری در آثار ارزشمندتری فعالیت کرده باشد، توانسته نمره‌ی بیشتری از سوی مردم بگیرد، در نتیجه سوابق کاری و بیوگرافی داریوش یاری درخشان‌تر خواهد شد. مثلا اثری که در بیوگرافی داریوش یاری بیشترین امتیاز را از مردم گرفته است، سریال شاید برای شما هم اتفاق بیفتد محسوب می‌شود و اثری که در بیوگرافی داریوش یاری کمترین امتیاز را گرفته است، فیلم فصل شکار محسوب می‌شود.

منطوم ، ویکی پدیا