ناصر آقایی

ناصر آقایی

ناصر آقایی، بازیگر تلویزیون و سینما، سال ۱۳۲۵ در شهر قم متولد شد.

 

بیوگرافی نویسنده

توضیحات

ناصر آقایی بازیگر سینما و تلویزیون ایران است. وی سال 1325 چشم به جهان گشود. از مهم‌ترین آثار ناصر آقایی می‌توان به بازیگری در سریال تنهاترین سردار، فیلم 360 درجه و سریال شرکت اشاره کرد.

سینما حرفه بی‌رحمی است / من به بازی فکر می‌کنم و کارم تجارت نیست / با ناصر  آقایی از اجرای نمایشنامه‌ای نوشته شهید بهشتی تا "اشباح" و سفره هفت‌سین

 

ناصر آقایی نخستین بار در سینما حضور یافته و سال 1361 در 36 سالگی در فیلم اشباح به کارگردانی رضا میرلوحی بازی کرده است. گرچه موفقیت این اثر نسبت به آثار شاخص بعدیش مانند سریال تنهاترین سردار، بیشتر نبود اما تجربه خوبی برای ناصر آقایی محسوب می‌شود و همکاری با هنرمندانی همچون مهدی فخیم‌زاده را تجربه کرد.

ناصر آقایی در سال 1375 دوره‌ی پرتلاشی را در عرصه سینما و تلویزیون گذراند و در اثر مهمی بازی کرده است. اثر مهم ناصر آقایی در این سال، بازیگری در سریال تنهاترین سردار به کارگردانی مهدی فخیم‌زاده محسوب می‌شود.

شاید یکی از مهم‌ترین بخش‌های بیوگرافی ناصر آقایی بازی در سریال تنهاترین سردار بوده است. ناصر آقایی سال 1375 در 50 سالگی در سریال تنهاترین سردار نقش مهمی بازی کرده است که توانست با مهارت خود، آن نقش و همچنین خودش را میان مخاطبان تلویزیون مطرح کند. او در این سریال با مهدی فخیم‌زاده همکاری داشته است. ناصر آقایی توانست با بازی در سریال تنهاترین سردار تجربه بازیگری موفقی برای خود رقم بزند و همکاری در کنار بازیگرانی نظیر مهدی فخیم‌زاده، سید غلامرضا موسوی، ابوالفضل پورعرب و اکبر زنجان‌پور بر تجارب او افزود.

عکس > ناصر آقايي در فيلم پرواز پنجم ژوئن1368

 

ناصر آقایی علاوه‌بر سریال تنهاترین سردار، سال 1393 در 68 سالگی در فیلم 360 درجه نیز بازی کرده است. ناصر آقایی این‌بار با سام قریبیان یعنی کارگردان فیلم 360 درجه و هنرمندانی چون میلاد کی‌مرام، پریناز ایزدیار، بهاره رهنما و احسان کرمی همکاری داشت.

در این سال‌ها ناصر آقایی با هنرمندان بسیاری تجربه‌ی کار داشته است اما جالب است بدانید که در میان بازیگران مهدی فخیم‌زاده با 3 مرتبه، آتیلا پسیانی با 2 مرتبه، حمید دلشکیب با 2 مرتبه، حبیب اسماعیلی با 2 مرتبه و مریلا زارعی با 2 مرتبه بیشترین همکاری را با ناصر آقایی داشته‌اند.

سینما حرفه بی‌رحمی است / من به بازی فکر می‌کنم و کارم تجارت نیست / با ناصر  آقایی از اجرای نمایشنامه‌ای نوشته شهید بهشتی تا "اشباح" و سفره هفت‌سین

 

یکی از ویژگی‌های حرفه‌ای بیوگرافی ناصر آقایی آن هست که در مدت زمان بازیگری خود، هم در تلویزیون و هم در سینما بازی کرده است. ناصر آقایی را باید بیشتر بازیگر سینما بدانیم چرا که 66% آثار وی سینمایی و 34% آثارش تلویزیونی است. در واقع ناصر آقایی از مجموع 15 اثری که در کارنامه دارد، در 10 اثر در سینما با نام‌های فیلم حافظ و گوته، فیلم 360 درجه، فیلم خرس، فیلم فرود در غربت، فیلم نصف جهان، فیلم پرواز پنجم ژوئن، فیلم طپش، فیلم تصویر آخر، فیلم شبح کژدم و فیلم اشباح به ایفای نقش پرداخته و در 5 اثر در تلویزیون با نام‌های سریال هم نفس، سریال روزی عقابی، سریال شرکت، سریال تنهاترین سردار و سریال چراغ گاز بازی کرده است.

گفت‌گو با هنرمند پیشکسوت و مدرس تئاتر ناصر آقایی: همین‌که کمیت هست یعنی  تئاتر زنده است | ایران تئاتر

 

در مجموع در کارنامه 72 ساله و بیوگرافی ناصر آقایی آثار مهمی وجود دارد. اگر می‌خواهید با بیوگرافی ناصر آقایی و زندگی حرفه‌ای و آثار او بیشتر آشنا شوید، حتما به صفحه هر یک از آثار ناصر آقایی در منظوم سر بزنید. همه 15 اثر مهم ناصر آقایی در منظوم یک پروفایل اختصاصی دارند که اطلاعات کامل معرفی آنها تهیه شده است. امتیازی که هر یک از آثار ناصر آقایی در منظوم دارند، نمره و امتیازی است که مردم از یک تا ده به آنها داده‌اند. در واقع هر چقدر ناصر آقایی در آثار ارزشمندتری بازی کرده باشد، توانسته نمره‌ی بیشتری از سوی مردم بگیرد، در نتیجه سوابق کاری و بیوگرافی ناصر آقایی درخشان‌تر خواهد شد. مثلا اثری که در بیوگرافی ناصر آقایی بیشترین امتیاز را از مردم گرفته است، سریال تنهاترین سردار محسوب می‌شود و اثری که در بیوگرافی ناصر آقایی کمترین امتیاز را گرفته است، فیلم حافظ و گوته محسوب می‌شود.

منظوم