ابراهیم اصغری

ابراهیم اصغری

ابراهیم اصغری، تهیه کننده، نویسنده و مجری طرح سینما و تلویزیون است

 

بیوگرافی نویسنده

سوابق کاری

اشنوگل

او خوب سنگ می‌زند

...

توضیحات

ابراهیم اصغری تهیه کننده سینما و تلویزیون ایران است. از مهم‌ترین آثار ابراهیم اصغری می‌توان به فعالیت در فیلم اشنوگل، فیلم شور شیرین و فیلم پنجشنبه آخر ماه اشاره کرد.

ابراهیم اصغری - بیوگرافی ابراهیم اصغری | مشخصات

 

ابراهیم اصغری کار حرفه‌ای خود را از سینما آغاز کرد و سال 1377 در فیلم مردی از جنس بلور به کارگردانی سعید سهیلی به عنوان تهیه کننده فعالیت داشته است. گرچه موفقیت این اثر نسبت به آثار شاخص بعدیش مانند فیلم اشنوگل، بیشتر نبود اما تجربه خوبی برای ابراهیم اصغری محسوب می‌شود و همکاری با هنرمندانی همچون ابوالفضل پورعرب، مهتاج نجومی، فخری خوروش و علی اوسیوند را تجربه کرد.

ابراهیم اصغری در سال 1395 دوره‌ی پرتلاشی را در عرصه سینما و تلویزیون گذراند و در تولید آثار مهمی حضور داشته است. او در این سال در 2 فیلم مهم سینما حضور داشت و خود را به جامعه هنرمندان معرفی کرد. آثار مهم ابراهیم اصغری در این سال، فعالیت در فیلم چهل مروارید به کارگردانی هادی حاجمتند و فعالیت در فیلم اشنوگل به عنوان تهیه کننده محسوب می‌شود.

شاید یکی از مهم‌ترین بخش‌های بیوگرافی ابراهیم اصغری فعالیت در فیلم اشنوگل بوده است. ابراهیم اصغری سال 1395 فیلم اشنوگل به عنوان تهیه کننده فعالیت داشته است که توانست با مهارتش، جای خود را میان اهالی فضای سینما مطرح کند. ابراهیم اصغری توانست با فعالیت در فیلم اشنوگل تجربه حرفه‌ای موفقی برای خود رقم بزند و همکاری در کنار بازیگران بزرگ و باتجربه‌ای نظیر برزو ارجمند، ماه‌چهره خلیلی، کاوه سماک‌باشی و رحیم نوروزی توانست سطح کاری او را متحول کند.

ابراهیم اصغری علاوه‌بر فیلم اشنوگل، سال 1388 در فیلم شور شیرین نیز فعالیت داشته است. ابراهیم اصغری این‌بار با جواد اردکانی یعنی کارگردان فیلم شور شیرین و هنرمندانی چون حمیدرضا عمارلو، رضا رویگری، جواد عزتی و علی کشوری همکاری داشت.

ابراهیم اصغری - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

 

با اینکه ابراهیم اصغری را بیشتر بعنوان تهیه کننده می‌شناسیم، اما در حرفه‌های دیگر نیز فعال بوده است. ابراهیم اصغری علاوه‌بر تهیه کننده به‌عنوان نویسنده، مجری طرح و مدیر فیلم برداری نیز در سینما و تلویزیون فعالیت داشته است. مهم‌ترین اثر ابراهیم اصغری در حرفه‌ی نویسنده، فیلم اشنوگل است. مهم‌ترین اثر ابراهیم اصغری در حرفه‌ی مجری طرح، فیلم مردی از جنس بلور است. مهم‌ترین اثر ابراهیم اصغری در حرفه‌ی مدیر فیلم برداری، فیلم آقای کیمیایی است.

ابراهیم اصغری:«اشنوگل» تابستان 96 اکران می شود/فرهادی افتخار سینمای ایران  است

 

در بیوگرافی ابراهیم اصغری آثار مهمی وجود دارد. اگر می‌خواهید با بیوگرافی ابراهیم اصغری و زندگی حرفه‌ای و آثار او بیشتر آشنا شوید، حتما به صفحه هر یک از آثار ابراهیم اصغری در منظوم سر بزنید. همه 8 اثر مهم ابراهیم اصغری در منظوم یک پروفایل اختصاصی دارند که اطلاعات کامل معرفی آنها تهیه شده است. امتیازی که هر یک از آثار ابراهیم اصغری در منظوم دارند، نمره و امتیازی است که مردم از یک تا ده به آنها داده‌اند. در واقع هر چقدر ابراهیم اصغری در آثار ارزشمندتری فعالیت کرده باشد، توانسته نمره‌ی بیشتری از سوی مردم بگیرد، در نتیجه سوابق کاری و بیوگرافی ابراهیم اصغری درخشان‌تر خواهد شد. مثلا اثری که در بیوگرافی ابراهیم اصغری بیشترین امتیاز را از مردم گرفته است، فیلم اشنوگل محسوب می‌شود و اثری که در بیوگرافی ابراهیم اصغری کمترین امتیاز را گرفته است، فیلم او خوب سنگ می‌زند محسوب می‌شود.

منظوم