جهانگیر الماسی

جهانگیر الماسی

جهانگیر الماسی، کارگردان، نویسنده و بازیگر تلویزیون و سینما، سال 1334 در شهر تهران متولد شد.

 

بیوگرافی نویسنده

سوابق کاری

فیلم دایناسور، فیلم پشت پرده ی مه، فیلم صنوبر، فیلم سهراب، فیلم کمیته مجازات، فیلم ساغر، فیلم عشق گمشده، فیلم تابلویی برای عشق، فیلم بانی چاو، فیلم عاشق فقیر، فیلم کودک قهرمان، فیلم هبوط، فیلم آذرخش، فیلم آهوی وحشی، فیلم جدال بزرگ، فیلم دیگه چه خبر!، فیلم افسانه‌ی آه، فیلم نقش عشق، فیلم باد سرخ، فیلم تفنگهای سحرگاه، فیلم لنگر گاه، فیلم نارونی، فیلم آشیانه‌ی مهر، فیلم سرزمین آرزوها، فیلم محموله، فیلم ویزا، فیلم شبح کژدم، فیلم آوار، فیلم پدربزرگ، فیلم تنوره دیو و فیلم ریشه در خون به ایفای نقش پرداخته و در 16 اثر در تلویزیون با نام‌های سریال حکم‌جلب، سریال نشانه‌ها، سریال در چشم باد، سریال طفلان مسلم، سریال سال‌های برف و بنفشه، سریال صنوبر، سریال مسافر سحر، سریال جوانی، سریال پس از باران، سریال چشمه زندگی، سریال کوچک جنگلی، سریال ایستادن در باد، سریال با سلسله حکمت، سریال بخش چهار جراحی، سریال سردار جنگل و سریال هزار دستان بازی کرده است.

 

توضیحات

جهانگیر الماسی بازیگر سینما و تلویزیون ایران است. وی سال 1334 چشم به جهان گشود. از مهم‌ترین آثار جهانگیر الماسی می‌توان به بازیگری در سریال در چشم باد، سریال پس از باران و سریال هزار دستان اشاره کرد.

جهانگیر الماسی نخستین بار در سینما حضور یافته و سال 1363 در 29 سالگی در فیلم ریشه در خون به کارگردانی سیروس الوند بازی کرده است. گرچه موفقیت این اثر نسبت به آثار شاخص بعدیش مانند سریال در چشم باد، بیشتر نبود اما تجربه خوبی برای جهانگیر الماسی محسوب می‌شود و همکاری با هنرمندانی همچون فرامرز قریبیان، اکبر زنجان‌پور، حمید طاعتی و نعمت‌الله گرجی را تجربه کرد.

جهانگیر الماسی | بیوگرافی و عکس های جهانگیر الماسی و همسرش و زندگی شخصی

 

جهانگیر الماسی در سال 1387 دوره‌ی پرتلاشی را در عرصه سینما و تلویزیون گذراند و در آثار مهمی بازی کرده است. او در این سال با بازی در 4 سریال مهم تلویزیون خود را به مردم معرفی کرد. آثار مهم جهانگیر الماسی در این سال، بازیگری در سریال حکم‌جلب به کارگردانی احمد کاوری، سریال نشانه‌ها به کارگردانی حمید بهمنی، سریال در چشم باد به کارگردانی مسعود جعفری‌جوزانی و سریال طفلان مسلم به کارگردانی مجتبی یاسینی محسوب می‌شود.

شاید یکی از مهم‌ترین بخش‌های بیوگرافی جهانگیر الماسی بازی در سریال در چشم باد بوده است. جهانگیر الماسی سال 1387 در 53 سالگی در سریال در چشم باد نقش مهمی بازی کرده است که توانست با مهارت خود، آن نقش و همچنین خودش را میان مخاطبان تلویزیون مطرح کند. او در این سریال با مسعود جعفری‌جوزانی همکاری داشته است. جهانگیر الماسی توانست با بازی در سریال در چشم باد تجربه بازیگری موفقی برای خود رقم بزند و همکاری در کنار بازیگرانی نظیر پارسا پیروزفر، شیرین صفری، ارسلان قاسمی و مصطفی زمانی بر تجارب او افزود.

جهانگیر الماسی کجاست؟ | موج باز

جهانگیر الماسی علاوه‌بر سریال در چشم باد، سال 1379 در 45 سالگی در سریال پس از باران نیز بازی کرده است. جهانگیر الماسی این‌بار با سعید سلطانی یعنی کارگردان سریال پس از باران و هنرمندانی چون محمود‌ پاک‌نیت، کتایون ریاحی، مرجان محتشم و بهزاد فراهانی همکاری داشت.

با اینکه جهانگیر الماسی را بیشتر بعنوان بازیگر می‌شناسیم، اما در حرفه‌های دیگر نیز فعال بوده است. جهانگیر الماسی علاوه‌بر بازیگر به‌عنوان نویسنده و کارگردان نیز در سینما و تلویزیون فعالیت داشته است. مهم‌ترین اثر جهانگیر الماسی در حرفه‌ی نویسنده، فیلم رنج و سرمستی است. مهم‌ترین اثر جهانگیر الماسی در حرفه‌ی کارگردان، فیلم رنج و سرمستی است.

وی تاکنون موفقیت‌های بسیاری در جشنواره‌ها کسب کرده است. جهانگیر الماسی سال 1383 در 49 سالگی برای فیلم پشت پرده ی مه به کارگردانی پرویز شیخ‌طادی و علی‌اصغر محمدی توانست در 23مین دوره جشنواره فیلم فجر در بخش سودای سیمرغ برای جایزه سیمرغ بلورین نقش اول مرد نامزد شود. همچنین جهانگیر الماسی سال 1376 در 42 سالگی برای فیلم عشق گمشده به کارگردانی سعید اسدی توانست در 16مین دوره جشنواره فیلم فجر در بخش سودای سیمرغ برای جایزه سیمرغ بلورین نقش دوم مرد نامزد شود. همچنین جهانگیر الماسی سال 1374 در 40 سالگی برای فیلم بانی چاو به کارگردانی احمدرضا گرشاسبی توانست در 14مین دوره جشنواره فیلم فجر در بخش سودای سیمرغ برای جایزه سیمرغ بلورین نقش اول مرد نامزد شود. همچنین جهانگیر الماسی سال 1367 در 33 سالگی برای فیلم نارونی به کارگردانی سعید ابراهیمی‌فر توانست در 7مین دوره جشنواره فیلم فجر در بخش سودای سیمرغ برای جایزه سیمرغ بلورین نقش اول مرد نامزد شود. همچنین جهانگیر الماسی سال 1366 در 32 سالگی برای فیلم ویزا به کارگردانی بهرام ری‌‌پور توانست در 6مین دوره جشنواره فیلم فجر در بخش سودای سیمرغ برای جایزه سیمرغ بلورین نقش دوم مرد نامزد شود.

جهانگیر الماسی بازیگر | جهانگیر الماسی بازیگر پیشکسوت کشورمان از زندگی  شخصیش میگوید

 

در این سال‌ها جهانگیر الماسی با هنرمندان بسیاری تجربه‌ی کار داشته است اما جالب است بدانید که در میان بازیگران حسین خانی‌بیک با 6 مرتبه، حسین محجوب با 5 مرتبه، نعمت‌الله گرجی با 5 مرتبه، جمشید مشایخی با 5 مرتبه و محمدعلی کشاورز با 4 مرتبه بیشترین همکاری را با جهانگیر الماسی داشته‌اند.

یکی از ویژگی‌های حرفه‌ای بیوگرافی جهانگیر الماسی آن هست که در مدت زمان بازیگری خود، هم در تلویزیون و هم در سینما بازی کرده است. جهانگیر الماسی را باید بیشتر بازیگر سینما بدانیم چرا که 65% آثار وی سینمایی و 35% آثارش تلویزیونی است. در واقع جهانگیر الماسی از مجموع 47 اثری که در کارنامه دارد، در 31 اثر در سینما با نام‌های فیلم دایناسور، فیلم پشت پرده ی مه، فیلم صنوبر، فیلم سهراب، فیلم کمیته مجازات، فیلم ساغر، فیلم عشق گمشده، فیلم تابلویی برای عشق، فیلم بانی چاو، فیلم عاشق فقیر، فیلم کودک قهرمان، فیلم هبوط، فیلم آذرخش، فیلم آهوی وحشی، فیلم جدال بزرگ، فیلم دیگه چه خبر!، فیلم افسانه‌ی آه، فیلم نقش عشق، فیلم باد سرخ، فیلم تفنگهای سحرگاه، فیلم لنگر گاه، فیلم نارونی، فیلم آشیانه‌ی مهر، فیلم سرزمین آرزوها، فیلم محموله، فیلم ویزا، فیلم شبح کژدم، فیلم آوار، فیلم پدربزرگ، فیلم تنوره دیو و فیلم ریشه در خون به ایفای نقش پرداخته و در 16 اثر در تلویزیون با نام‌های سریال حکم‌جلب، سریال نشانه‌ها، سریال در چشم باد، سریال طفلان مسلم، سریال سال‌های برف و بنفشه، سریال صنوبر، سریال مسافر سحر، سریال جوانی، سریال پس از باران، سریال چشمه زندگی، سریال کوچک جنگلی، سریال ایستادن در باد، سریال با سلسله حکمت، سریال بخش چهار جراحی، سریال سردار جنگل و سریال هزار دستان بازی کرده است.

در مجموع در کارنامه 63 ساله و بیوگرافی جهانگیر الماسی آثار مهمی وجود دارد. اگر می‌خواهید با بیوگرافی جهانگیر الماسی و زندگی حرفه‌ای و آثار او بیشتر آشنا شوید، حتما به صفحه هر یک از آثار جهانگیر الماسی در منظوم سر بزنید. همه 47 اثر مهم جهانگیر الماسی در منظوم یک پروفایل اختصاصی دارند که اطلاعات کامل معرفی آنها تهیه شده است. امتیازی که هر یک از آثار جهانگیر الماسی در منظوم دارند، نمره و امتیازی است که مردم از یک تا ده به آنها داده‌اند. در واقع هر چقدر جهانگیر الماسی در آثار ارزشمندتری بازی کرده باشد، توانسته نمره‌ی بیشتری از سوی مردم بگیرد، در نتیجه سوابق کاری و بیوگرافی جهانگیر الماسی درخشان‌تر خواهد شد. مثلا اثری که در بیوگرافی جهانگیر الماسی بیشترین امتیاز را از مردم گرفته است، سریال در چشم باد محسوب می‌شود و اثری که در بیوگرافی جهانگیر الماسی کمترین امتیاز را گرفته است، فیلم محموله محسوب می‌شود.

منظوم