امیر عربی

امیر عربی

امیر عربی نویسنده سینما و تلویزیون ایران است.

 

بیوگرافی نویسنده

سوابق کاری

فیلم سارا و آیدا، فیلم آخرین بار کی سحر را دیدی؟، فیلم یک عاشقانه ساده و فیلم سعادت آباد فعالیت داشته و در 3 اثر در تلویزیون با نام‌های سریال دردسرهای عظیم 2، سریال راه طولانی و سریال گاو صندوق فعالیت داشته است.

 

توضیحات

امیر عربی نویسنده سینما و تلویزیون ایران است. از مهم‌ترین آثار امیر عربی می‌توان به فعالیت در سریال ساخت ایران 2، سریال دردسرهای عظیم 2 و فیلم سارا و آیدا اشاره کرد.

امیر عربی کار حرفه‌ای خود را از تلویزیون آغاز کرد و سال 1388 در سریال گاو صندوق به کارگردانی مازیار میری به عنوان نویسنده فعالیت داشته است. گرچه موفقیت این اثر نسبت به آثار شاخص بعدیش مانند سریال ساخت ایران 2، بیشتر نبود اما تجربه خوبی برای امیر عربی محسوب می‌شود و همکاری با هنرمندانی همچون رضا بابک، سیروس گرجستانی، فرهاد اصلانی و افشین هاشمی را تجربه کرد.

امیر عربی - بیوگرافی امیر عربی | مشخصات

 

امیر عربی در سال 1396 دوره‌ی پرتلاشی را در عرصه سینما و تلویزیون گذراند و در تولید اثر مهمی حضور داشته است. اثر مهم امیر عربی در این سال، فعالیت در سریال ساخت ایران 2 به کارگردانی برزو نیک‌نژاد محسوب می‌شود.

شاید یکی از مهم‌ترین بخش‌های بیوگرافی امیر عربی فعالیت در سریال ساخت ایران 2 بوده است. امیر عربی سال 1396 سریال ساخت ایران 2 به عنوان نویسنده فعالیت داشته است که توانست با مهارتش، جای خود را میان اهالی فضای تلویزیون مطرح کند. امیر عربی توانست با فعالیت در سریال ساخت ایران 2 تجربه حرفه‌ای موفقی برای خود رقم بزند و همکاری در کنار بازیگران بزرگ و باتجربه‌ای نظیر امین حیایی، محمدرضا گلزار، سحر دولتشاهی و سارا بهرامی توانست سطح کاری او را متحول کند.

امیر عربی

 

امیر عربی علاوه‌بر سریال ساخت ایران 2، سال 1394 در سریال دردسرهای عظیم 2 نیز فعالیت داشته است. امیر عربی این‌بار با برزو نیک‌نژاد یعنی کارگردان سریال دردسرهای عظیم 2 و هنرمندانی چون جواد عزتی، الناز حبیبی، مهدی هاشمی و مریم سعادت همکاری داشت.

امیر عربی سال 1394 برای فیلم آخرین بار کی سحر را دیدی؟ به کارگردانی فرزاد مؤتمن توانست در 34مین دوره جشنواره فیلم فجر در بخش سودای سیمرغ برای جایزه سیمرغ بلورین بهترین فیلمنامه نامزد شود.

یکی از ویژگی‌های حرفه‌ای بیوگرافی امیر عربی آن هست که در مدت زمان فعالیت خود، هم در تلویزیون و هم در سینما حضور داشته است. امیر عربی را باید بیشتر نویسنده سینما بدانیم چرا که 57% آثار وی سینمایی و 43% آثارش تلویزیونی است. در واقع امیر عربی از مجموع 7 اثری که در کارنامه دارد، در 4 اثر در سینما با نام‌های فیلم سارا و آیدا، فیلم آخرین بار کی سحر را دیدی؟، فیلم یک عاشقانه ساده و فیلم سعادت آباد فعالیت داشته و در 3 اثر در تلویزیون با نام‌های سریال دردسرهای عظیم 2، سریال راه طولانی و سریال گاو صندوق فعالیت داشته است.

امیر عربی

 

در بیوگرافی امیر عربی آثار مهمی وجود دارد. اگر می‌خواهید با بیوگرافی امیر عربی و زندگی حرفه‌ای و آثار او بیشتر آشنا شوید، حتما به صفحه هر یک از آثار امیر عربی در منظوم سر بزنید. همه 7 اثر مهم امیر عربی در منظوم یک پروفایل اختصاصی دارند که اطلاعات کامل معرفی آنها تهیه شده است. امتیازی که هر یک از آثار امیر عربی در منظوم دارند، نمره و امتیازی است که مردم از یک تا ده به آنها داده‌اند. در واقع هر چقدر امیر عربی در آثار ارزشمندتری فعالیت کرده باشد، توانسته نمره‌ی بیشتری از سوی مردم بگیرد، در نتیجه سوابق کاری و بیوگرافی امیر عربی درخشان‌تر خواهد شد. مثلا اثری که در بیوگرافی امیر عربی بیشترین امتیاز را از مردم گرفته است، سریال ساخت ایران 2 محسوب می‌شود و اثری که در بیوگرافی امیر عربی کمترین امتیاز را گرفته است، فیلم آخرین بار کی سحر را دیدی؟ محسوب می‌شود.

منظوم