اصغر محبی

اصغر محبی

اصغر محبی بازیگر سینما و تلویزیون ایران است.

 

بیوگرافی نویسنده

سوابق کاری

دلدادگان منوچهر هادی پدر مرضیه
۱۳۹۴ معمای شاه محمدرضا ورزی
۱۳۹۰ پاپوش منوچهر هادی
۱۳۹۰ سایه تنهایی بیژن شکرریز
۱۳۸۹ همپای یک پیاده رضا ابوفاضلی
۱۳۸۹ زیر هشت سیروس مقدم
۱۳۷۸ مادر مسعود فروتن
۱۳۷۴–۱۳۷۷ بازی با مرگ حمید تمجیدی
۱۳۷۴ راهیان علی بیابانی
۱۳۷۳ هدف گمشده یوسف سیدمهدوی
۱۳۷۱ لبه تیغ جمال شورجه
۱۳۶۴ بوعلی سینا کیهان رهگذار
سینمایی
سال نام فیلم کارگردان
۱۳۶۳ زندان دوله تو رحیم رحیمی پور
۱۳۶۶ سازمان ۴ حسن جوانبخش
۱۳۶۷ روزنه جمال شورجه
۱۳۶۹ عروس حلبچه حسن کاربخش
۱۳۷۴ ویرانگر ابوالقاسم طالبی
۱۳۷۵ بازی با مرگ حمید تمجیدی
۱۳۷۶ خلبان (فیلم) جمال شورجه
۱۳۸۰ بی تو تنهایم قدرت‌الله صلح میرزایی
۱۳۸۲ خداحافظ رفیق (اپیزود اول) بهزاد بهزادپور
۱۳۷۴ عبور از خط سرخ جمال شورجه

 

توضیحات

اصغر محبی بازیگر سینما و تلویزیون ایران است. از مهم‌ترین آثار اصغر محبی می‌توان به بازیگری در سریال زیر هشت، سریال بوعلی سینا و سریال راهیان اشاره کرد.

اصغر محبی | بیوگرافی + عکس‌ها و فیلم‌ها | سلام‌سینما

 

اصغر محبی نخستین بار در سینما حضور یافته و سال 1363 در فیلم زندان دوله‌تو به کارگردانی رحیم رحیمی‌پور بازی کرده است. گرچه موفقیت این اثر نسبت به آثار شاخص بعدیش مانند سریال زیر هشت، بیشتر نبود اما تجربه خوبی برای اصغر محبی محسوب می‌شود و همکاری با هنرمندانی همچون عبدالرضا اکبری، علی امیدوار، امین خرم دل و احمدرضا درویش را تجربه کرد.

بازگشت بازیگر بایکوت شده به تلویزیون +عکس - مشرق نیوز

 

اصغر محبی در سال 1389 دوره‌ی پرتلاشی را در عرصه سینما و تلویزیون گذراند و در اثر مهمی بازی کرده است. اثر مهم اصغر محبی در این سال، بازیگری در سریال زیر هشت به کارگردانی سیروس مقدم محسوب می‌شود.

شاید یکی از مهم‌ترین بخش‌های بیوگرافی اصغر محبی بازی در سریال زیر هشت بوده است. اصغر محبی سال 1389 سریال زیر هشت نقش مهمی بازی کرده است که توانست با مهارت خود، آن نقش و همچنین خودش را میان مخاطبان تلویزیون مطرح کند. او در این سریال با سیروس مقدم همکاری داشته است. اصغر محبی توانست با بازی در سریال زیر هشت تجربه بازیگری موفقی برای خود رقم بزند و همکاری در کنار بازیگرانی نظیر امیر جعفری، پانته‌آ بهرام، کامران تفتی و شیوا ابراهیمی بر تجارب او افزود.

اصغر محبی: عسگرپور مایل نبود صنف آموزشگاههای سینمایی داشته باشیم/ با وعده  ایوبی جلو آمدیم - اخبار سینمای ایران و جهان - سینماپرس

 

اصغر محبی علاوه‌بر سریال زیر هشت، سال 1364 در سریال بوعلی سینا نیز بازی کرده است. اصغر محبی این‌بار با کیهان رهگذار یعنی کارگردان سریال بوعلی سینا و هنرمندانی چون امین تارخ، فیروز بهجت‌محمدی، محمد ابهری و جمشید لایق همکاری داشت.

در این سال‌ها اصغر محبی با هنرمندان بسیاری تجربه‌ی کار داشته است اما جالب است بدانید که در میان بازیگران محمد ابهری با 4 مرتبه، ابوالفضل شاه‌کرم با 3 مرتبه، فیروز بهجت‌محمدی با 3 مرتبه، عبدالرضا اکبری با 3 مرتبه و جعفر دهقان با 3 مرتبه بیشترین همکاری را با اصغر محبی داشته‌اند.

کارگردان «من سالوادور نیستم» سریال انقلابی می‌سازد

 

یکی از ویژگی‌های حرفه‌ای بیوگرافی اصغر محبی آن هست که در مدت زمان بازیگری خود، هم در تلویزیون و هم در سینما بازی کرده است. اصغر محبی را باید بیشتر بازیگر سینما بدانیم چرا که 64% آثار وی سینمایی و 36% آثارش تلویزیونی است. در واقع اصغر محبی از مجموع 17 اثری که در کارنامه دارد، در 11 اثر در سینما با نام‌های فیلم بی تو تنهایم، فیلم خلبان، فیلم بازی با مرگ، فیلم ویرانگر، فیلم عبور از خط سرخ، فیلم لبه‌ی تیغ، فیلم عروس حلبچه، فیلم روزنه، فیلم بوعلی سینا، فیلم سازمان 4 و فیلم زندان دوله‌تو به ایفای نقش پرداخته و در 6 اثر در تلویزیون با نام‌های سریال معمای شاه، سریال زیر هشت، سریال مادر، سریال راهیان، سریال روزنه و سریال بوعلی سینا بازی کرده است.

در بیوگرافی اصغر محبی آثار مهمی وجود دارد. اگر می‌خواهید با بیوگرافی اصغر محبی و زندگی حرفه‌ای و آثار او بیشتر آشنا شوید، حتما به صفحه هر یک از آثار اصغر محبی در منظوم سر بزنید. همه 17 اثر مهم اصغر محبی در منظوم یک پروفایل اختصاصی دارند که اطلاعات کامل معرفی آنها تهیه شده است. امتیازی که هر یک از آثار اصغر محبی در منظوم دارند، نمره و امتیازی است که مردم از یک تا ده به آنها داده‌اند. در واقع هر چقدر اصغر محبی در آثار ارزشمندتری بازی کرده باشد، توانسته نمره‌ی بیشتری از سوی مردم بگیرد، در نتیجه سوابق کاری و بیوگرافی اصغر محبی درخشان‌تر خواهد شد. مثلا اثری که در بیوگرافی اصغر محبی بیشترین امتیاز را از مردم گرفته است، سریال زیر هشت محسوب می‌شود و اثری که در بیوگرافی اصغر محبی کمترین امتیاز را گرفته است، فیلم بی تو تنهایم محسوب می‌شود.

منظوم ، ویکی پدیا