حسن بشکوفه

حسن بشکوفه

حسن بشکوفه تهیه کننده سینما و تلویزیون ایران است.

 

بیوگرافی نویسنده

مدرک تحصیلی

راه آبی ابریشم(1389)

مدار صفر درجه (سریال تلویزیونی)(1386)

جایی برای زندگی(1383)

روشن‌تر از خاموشی (سریال تلویزیونی):(1382)

شب دهم (سریال تلویزیونی)(1380)

پهلوانان نمی‌میرند (سریال تلویزیونی)<

توضیحات

حسن بشکوفه تهیه کننده سینما و تلویزیون ایران است. از مهم‌ترین آثار حسن بشکوفه می‌توان به فعالیت در سریال مدار صفر درجه، سریال شب دهم و سریال پهلوانان نمی‌میرند اشاره کرد.

حسن بشکوفه کار حرفه‌ای خود را از تلویزیون آغاز کرد و سال 1374 در سریال پهلوانان نمی‌میرند به کارگردانی حسن فتحی به عنوان تهیه کننده فعالیت داشته است. گرچه موفقیت این اثر نسبت به آثار شاخص بعدیش مانند سریال مدار صفر درجه، بیشتر نبود اما تجربه خوبی برای حسن بشکوفه محسوب می‌شود و همکاری با هنرمندانی همچون فخری خوروش، کتایون ریاحی، فریماه فرجامی و محبوبه فرجامی را تجربه کرد.

حسن بشکوفه در سال 1386 دوره‌ی پرتلاشی را در عرصه سینما و تلویزیون گذراند و در تولید اثر مهمی حضور داشته است. اثر مهم حسن بشکوفه در این سال، فعالیت در سریال مدار صفر درجه به کارگردانی حسن فتحی محسوب می‌شود.

حسن بشکوفه: به دلیل مشکلات شخصی سراغ فیلم جدید نمی‌روم

 

شاید یکی از مهم‌ترین بخش‌های بیوگرافی حسن بشکوفه فعالیت در سریال مدار صفر درجه بوده است. حسن بشکوفه سال 1386 سریال مدار صفر درجه به عنوان تهیه کننده فعالیت داشته است که توانست با مهارتش، جای خود را میان اهالی فضای تلویزیون مطرح کند. حسن بشکوفه توانست با فعالیت در سریال مدار صفر درجه تجربه حرفه‌ای موفقی برای خود رقم بزند و همکاری در کنار بازیگران بزرگ و باتجربه‌ای نظیر سید شهاب حسینی، ناتالی متی، رویا تیموریان و مسعود رایگان توانست سطح کاری او را متحول کند.

حسن بشکوفه علاوه‌بر سریال مدار صفر درجه، سال 1380 در سریال شب دهم نیز فعالیت داشته است. حسن بشکوفه این‌بار با حسن فتحی یعنی کارگردان سریال شب دهم و هنرمندانی چون حسین یاری، کتایون ریاحی، محمود‌ پاک‌نیت و رویا تیموریان همکاری داشت.

با اینکه حسن بشکوفه را بیشتر بعنوان تهیه کننده می‌شناسیم، اما در حرفه‌های دیگر نیز فعال بوده است. حسن بشکوفه علاوه‌بر تهیه کننده به‌عنوان تحقیق و پژوهش و مجری طرح نیز در سینما و تلویزیون فعالیت داشته است. مهم‌ترین اثر حسن بشکوفه در حرفه‌ی تحقیق و پژوهش، فیلم جنگ نفت‌کش‌ها است. مهم‌ترین اثر حسن بشکوفه در حرفه‌ی مجری طرح، سریال کیف انگلیسی است.

هشتمین دوره جشن حافظ (سال ۱۳۸۴) - جشن حافظ

 

حسن بشکوفه سال 1383 برای فیلم جایی برای زندگی به کارگردانی محمد بزرگ‌نیا توانست در 23مین دوره جشنواره فیلم فجر در بخش سودای سیمرغ برای جایزه سیمرغ بلورین بهترین فیلم نامزد شود.

یکی از ویژگی‌های حرفه‌ای بیوگرافی حسن بشکوفه آن هست که در مدت زمان فعالیت خود، هم در تلویزیون و هم در سینما حضور داشته است. حسن بشکوفه را باید بیشتر تهیه کننده تلویزیون بدانیم چرا که 67% آثار وی تلویزیونی و 33% آثارش سینمایی است. در واقع حسن بشکوفه از مجموع 6 اثری که در کارنامه دارد، در 4 اثر در تلویزیون با نام‌های سریال مدار صفر درجه، سریال روشن‌تر از خاموشی، سریال شب دهم و سریال پهلوانان نمی‌میرند نام‌های و در 2 اثر در سینما با نام‌های فیلم راه آبی ابریشم و فیلم جایی برای زندگی فعالیت داشته است.

هنر نیوز - پنج سال است که سريالی نساختم

 

در بیوگرافی حسن بشکوفه آثار مهمی وجود دارد. اگر می‌خواهید با بیوگرافی حسن بشکوفه و زندگی حرفه‌ای و آثار او بیشتر آشنا شوید، حتما به صفحه هر یک از آثار حسن بشکوفه در منظوم سر بزنید. همه 6 اثر مهم حسن بشکوفه در منظوم یک پروفایل اختصاصی دارند که اطلاعات کامل معرفی آنها تهیه شده است. امتیازی که هر یک از آثار حسن بشکوفه در منظوم دارند، نمره و امتیازی است که مردم از یک تا ده به آنها داده‌اند. در واقع هر چقدر حسن بشکوفه در آثار ارزشمندتری فعالیت کرده باشد، توانسته نمره‌ی بیشتری از سوی مردم بگیرد، در نتیجه سوابق کاری و بیوگرافی حسن بشکوفه درخشان‌تر خواهد شد. مثلا اثری که در بیوگرافی حسن بشکوفه بیشترین امتیاز را از مردم گرفته است، سریال مدار صفر درجه محسوب می‌شود و اثری که در بیوگرافی حسن بشکوفه کمترین امتیاز را گرفته است، فیلم جایی برای زندگی محسوب می‌شود.

منظوم