محمد بزرگ‌نیا

محمد بزرگ‌نیا

محمد بزرگ‌نیا نویسنده و کارگردان سینما و تلویزیون ایران است. 

 

بیوگرافی نویسنده

سوابق کاری

راه آبی ابریشم (۱۳۸۷)

جایی برای زندگی (۱۳۸۳)

طوفان (۱۳۷۵)

جنگ نفت‌کش‌ها (۱۳۷۲)

کشتی آنجلیکا (۱۳۶۷)

۱۹۳۶ (۱۳۵۹)

 

توضیحات

محمد بزرگ‌نیا نویسنده سینما و تلویزیون ایران است. از مهم‌ترین آثار محمد بزرگ‌نیا می‌توان به فعالیت در فیلم راه آبی ابریشم، فیلم کشتی آنجلیکا و فیلم جایی برای زندگی اشاره کرد.

محمد بزرگ‌نیا کار حرفه‌ای خود را از سینما آغاز کرد و سال 1360 در فیلم 1936 به عنوان کارگردان فعالیت داشته است. گرچه موفقیت این اثر نسبت به آثار شاخص بعدیش مانند فیلم راه آبی ابریشم، بیشتر نبود اما تجربه خوبی برای محمد بزرگ‌نیا محسوب می‌شود و همکاری با هنرمندانی همچون محمدرضا سلیمانی و مردم عادی را تجربه کرد.

بیوگرافی محمد بزرگ ‌نیا

 

محمد بزرگ‌نیا در سال 1389 دوره‌ی پرتلاشی را در عرصه سینما و تلویزیون گذراند و در تولید اثر مهمی حضور داشته است. اثر مهم محمد بزرگ‌نیا در این سال، فعالیت در فیلم راه آبی ابریشم به کارگردانی محمد بزرگ‌نیا محسوب می‌شود.

شاید یکی از مهم‌ترین بخش‌های بیوگرافی محمد بزرگ‌نیا فعالیت در فیلم راه آبی ابریشم بوده است. محمد بزرگ‌نیا سال 1389 فیلم راه آبی ابریشم به عنوان نویسنده فعالیت داشته است که توانست با مهارتش، جای خود را میان اهالی فضای سینما مطرح کند. محمد بزرگ‌نیا توانست با فعالیت در فیلم راه آبی ابریشم تجربه حرفه‌ای موفقی برای خود رقم بزند و همکاری در کنار بازیگران بزرگ و باتجربه‌ای نظیر عزت‌الله انتظامی، رضا کیانیان، بهرام رادان و داریوش ارجمند توانست سطح کاری او را متحول کند.

محمد بزرگ نیا | پورتال جامع ایران بانو

 

محمد بزرگ‌نیا علاوه‌بر فیلم راه آبی ابریشم، سال 1367 در فیلم کشتی آنجلیکا نیز فعالیت داشته است. محمد بزرگ‌نیا این‌بار با هنرمندانی چون عزت‌الله انتظامی، داریوش ارجمند، مهدی فتحی و مجید مظفری همکاری داشت.

با اینکه محمد بزرگ‌نیا را بیشتر بعنوان نویسنده می‌شناسیم، اما در حرفه‌های دیگر نیز فعال بوده است. محمد بزرگ‌نیا علاوه‌بر نویسنده به‌عنوان کارگردان، تهیه کننده و دستیاراول کارگردان نیز در سینما و تلویزیون فعالیت داشته است. مهم‌ترین آثار محمد بزرگ‌نیا در حرفه‌ی کارگردان، فیلم راه آبی ابریشم، فیلم جایی برای زندگی، فیلم طوفان، فیلم کشتی آنجلیکا و فیلم 1936 است. مهم‌ترین اثر محمد بزرگ‌نیا در حرفه‌ی تهیه کننده، فیلم 1936 است. مهم‌ترین اثر محمد بزرگ‌نیا در حرفه‌ی دستیاراول کارگردان، فیلم دایره مینا است.

بزرگداشت محمد بزرگ‌نیا در جشنواره خلیج‌فارس

 

وی تاکنون موفقیت‌های بسیاری در جشنواره‌ها کسب کرده است. محمد بزرگ‌نیا سال 1372 برای فیلم جنگ نفت‌کش‌ها به کارگردانی محمدرضا بزرگ نیا توانست در 12مین دوره جشنواره فیلم فجر در بخش سودای سیمرغ برای جایزه سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی برنده شود. همچنین محمد بزرگ‌نیا سال 1383 برای فیلم جایی برای زندگی توانست در 23مین دوره جشنواره فیلم فجر در بخش سودای سیمرغ برای جایزه سیمرغ بلورین بهترین فیلمنامه نامزد شود. همچنین محمد بزرگ‌نیا سال 1389 برای فیلم راه آبی ابریشم توانست در 29مین دوره جشنواره فیلم فجر در بخش سودای سیمرغ برای جایزه سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی نامزد شود. همچنین محمد بزرگ‌نیا سال 1383 برای فیلم جایی برای زندگی توانست در 23مین دوره جشنواره فیلم فجر در بخش سودای سیمرغ برای جایزه سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی برنده شود.

محمد بزرگ‌نیا؛ رییس کانون کارگردانان سینمای ایران شد | خبرگزاری ایلنا

 

در بیوگرافی محمد بزرگ‌نیا آثار مهمی وجود دارد. اگر می‌خواهید با بیوگرافی محمد بزرگ‌نیا و زندگی حرفه‌ای و آثار او بیشتر آشنا شوید، حتما به صفحه هر یک از آثار محمد بزرگ‌نیا در منظوم سر بزنید. همه 6 اثر مهم محمد بزرگ‌نیا در منظوم یک پروفایل اختصاصی دارند که اطلاعات کامل معرفی آنها تهیه شده است. امتیازی که هر یک از آثار محمد بزرگ‌نیا در منظوم دارند، نمره و امتیازی است که مردم از یک تا ده به آنها داده‌اند. در واقع هر چقدر محمد بزرگ‌نیا در آثار ارزشمندتری فعالیت کرده باشد، توانسته نمره‌ی بیشتری از سوی مردم بگیرد، در نتیجه سوابق کاری و بیوگرافی محمد بزرگ‌نیا درخشان‌تر خواهد شد. مثلا اثری که در بیوگرافی محمد بزرگ‌نیا بیشترین امتیاز را از مردم گرفته است، فیلم راه آبی ابریشم محسوب می‌شود و اثری که در بیوگرافی محمد بزرگ‌نیا کمترین امتیاز را گرفته است، فیلم 1936 محسوب می‌شود.

منظوم ، ویکی پدیا