رضا مقصودی

رضا مقصودی

رضا مقصودی نویسنده سینما و تلویزیون ایران است. 

 

بیوگرافی نویسنده

سوابق کاری

فیلم خجالت نکش، فیلم من سالوادور نیستم، فیلم اخلاقتو خوب کن، فیلم از رییس‌جمهور پاداش نگیرید، فیلم همیشه پای یک زن در میان است، فیلم زخم زیتون، فیلم شیدا، فیلم مهر مادری، فیلم لیلی با من است و فیلم کوچه و موزه فعالیت داشته و در 7 اثر در تلویزیون با نام‌های سریال گمشدگان، سریال جلال‌الدین، سریال ساختمان ۸۵، سریال دارا و ندار، سریال ماه در سایه، سریال راز مهتاب و سریال هما

 

توضیحات

رضا مقصودی نویسنده سینما و تلویزیون ایران است. از مهم‌ترین آثار رضا مقصودی می‌توان به فعالیت در فیلم لیلی با من است، فیلم من سالوادور نیستم و فیلم خجالت نکش اشاره کرد.

رضا مقصودی - عکس ها و تصاویر، بیوگرافی و زندگی نامه | منظوم

 

رضا مقصودی کار حرفه‌ای خود را از سینما آغاز کرد و سال 1373 در فیلم کوچه و موزه به کارگردانی کاظم بلوچی به عنوان نویسنده فعالیت داشته است. گرچه موفقیت این اثر نسبت به آثار شاخص بعدیش مانند فیلم لیلی با من است، بیشتر نبود اما تجربه خوبی برای رضا مقصودی محسوب می‌شود و همکاری با هنرمندانی همچون یگانه بلوچی، بهادر ابراهیمی، جلیل فرجاد و حسن کاخی را تجربه کرد.

رضا مقصودی در سال 1374 دوره‌ی پرتلاشی را در عرصه سینما و تلویزیون گذراند و در تولید اثر مهمی حضور داشته است. اثر مهم رضا مقصودی در این سال، فعالیت در فیلم لیلی با من است به کارگردانی کمال تبریزی محسوب می‌شود.

بیوگرافی رضا مقصودی

 

شاید یکی از مهم‌ترین بخش‌های بیوگرافی رضا مقصودی فعالیت در فیلم لیلی با من است بوده است. رضا مقصودی سال 1374 فیلم لیلی با من است به عنوان نویسنده فعالیت داشته است که توانست با مهارتش، جای خود را میان اهالی فضای سینما مطرح کند. رضا مقصودی توانست با فعالیت در فیلم لیلی با من است تجربه حرفه‌ای موفقی برای خود رقم بزند و همکاری در کنار بازیگران بزرگ و باتجربه‌ای نظیر پرویز پرستویی، محمود عزیزی، شهره لرستانی و رحمان باقریان توانست سطح کاری او را متحول کند.

رضا مقصودی علاوه‌بر فیلم لیلی با من است، سال 1394 در فیلم من سالوادور نیستم نیز فعالیت داشته است. رضا مقصودی این‌بار با منوچهر هادی یعنی کارگردان فیلم من سالوادور نیستم و هنرمندانی چون رضا عطاران، یکتا ناصر، مهدی محرابی و کارول ویدوتی همکاری داشت.

با اینکه رضا مقصودی را بیشتر بعنوان نویسنده می‌شناسیم، اما در حرفه‌های دیگر نیز فعال بوده است. رضا مقصودی علاوه‌بر نویسنده به‌عنوان کارگردان، طراح صحنه، فیلمبردار و مدیر فیلم برداری نیز در سینما و تلویزیون فعالیت داشته است. مهم‌ترین اثر رضا مقصودی در حرفه‌ی کارگردان، فیلم خجالت نکش است. مهم‌ترین اثر رضا مقصودی در حرفه‌ی طراح صحنه، فیلم عبور است. مهم‌ترین اثر رضا مقصودی در حرفه‌ی فیلمبردار، سریال کلاه قرمزی 94 است. مهم‌ترین اثر رضا مقصودی در حرفه‌ی مدیر فیلم برداری، سریال سوغات جنگل است.

رضا مقصودی؛ رئیس کانون فیلمنامه‌نویسان شد | خبرگزاری ایلنا

 

رضا مقصودی سال 1374 برای فیلم لیلی با من است به کارگردانی کمال تبریزی توانست در 14مین دوره جشنواره فیلم فجر در بخش سودای سیمرغ برای جایزه سیمرغ بلورین بهترین فیلمنامه برنده شود. همچنین رضا مقصودی سال 1396 برای فیلم خجالت نکش توانست در 36مین دوره جشنواره فیلم فجر در بخش سودای سیمرغ برای جایزه سیمرغ بلورین بهترین فیلم اولی برنده شود.

یکی از ویژگی‌های حرفه‌ای بیوگرافی رضا مقصودی آن هست که در مدت زمان فعالیت خود، هم در تلویزیون و هم در سینما حضور داشته است. رضا مقصودی را باید بیشتر نویسنده سینما بدانیم چرا که 58% آثار وی سینمایی و 42% آثارش تلویزیونی است. در واقع رضا مقصودی از مجموع 17 اثری که در کارنامه دارد، در 10 اثر در سینما با نام‌های فیلم خجالت نکش، فیلم من سالوادور نیستم، فیلم اخلاقتو خوب کن، فیلم از رییس‌جمهور پاداش نگیرید، فیلم همیشه پای یک زن در میان است، فیلم زخم زیتون، فیلم شیدا، فیلم مهر مادری، فیلم لیلی با من است و فیلم کوچه و موزه فعالیت داشته و در 7 اثر در تلویزیون با نام‌های سریال گمشدگان، سریال جلال‌الدین، سریال ساختمان ۸۵، سریال دارا و ندار، سریال ماه در سایه، سریال راز مهتاب و سریال هما فعالیت داشته است.

 

منظوم