مهدی ودادی

مهدی ودادی

مهدی ودادی کارگردان سینما و تلویزیون ایران است. از مهم‌ترین آثار مهدی ودادی می‌توان به کارگردانی سریال هویت، سریال راز یک پروانه و فیلم ستاره های سربی اشاره کرد.

 

بیوگرافی نویسنده

سوابق کاری

مهم‌ترین آثار مهدی ودادی در حرفه‌ی تهیه کننده، فیلم ترانه های ناتمام، فیلم زن، مرد، زندگی و فیلم پسران مهتاب (ارتشی در تاریکی) است. مهم‌ترین آثار مهدی ودادی در حرفه‌ی نویسنده، فیلم پسران مهتاب (ارتشی در تاریکی) و فیلم ستاره های سربی است. مهم‌ترین اثر مهدی ودادی در حرفه‌ی طراح لباس، فیلم پسران مهتاب (ارتشی در تاریکی) است. مهم‌ترین اثر مهدی ودادی در حرفه‌ی طراح صحنه، فیلم پسران مهتاب (ارتشی در تاریکی) است. مهم‌ترین اثر مهدی ودادی در حرفه‌ی تدوینگر، فیلم پسران مهتاب (ارتشی در تاریکی) است.

 

توضیحات

مهدی ودادی کارگردان سینما و تلویزیون ایران است. از مهم‌ترین آثار مهدی ودادی می‌توان به کارگردانی سریال هویت، سریال راز یک پروانه و فیلم ستاره های سربی اشاره کرد.

مهدی ودادی کار حرفه‌ای خود را از سینما آغاز کرد و سال 1371 در فیلم بیا با من به عنوان کارگردان فعالیت داشته است. گرچه موفقیت این اثر نسبت به آثار شاخص بعدیش مانند سریال هویت، بیشتر نبود اما تجربه خوبی برای مهدی ودادی محسوب می‌شود و همکاری با هنرمندانی همچون مجید مظفری، عباس جهانبخش، امیرحسین خانشهری و عزت‌الله رمضانی‌فر را تجربه کرد.

مهدی ودادی در سال 1386 دوره‌ی پرتلاشی را در عرصه سینما و تلویزیون گذراند و در تولید اثر مهمی حضور داشته است. اثر مهم مهدی ودادی در این سال، فعالیت در سریال هویت به عنوان کارگردان محسوب می‌شود.

شاید یکی از مهم‌ترین بخش‌های بیوگرافی مهدی ودادی فعالیت در سریال هویت بوده است. مهدی ودادی سال 1386 سریال هویت را کارگردانی کرد که توانست خود را میان اهالی فضای تلویزیون مطرح کند. از مهدی ودادی نقل قول شده است که برای کارگردانی در سریال هویت و همکاریش با عوامل و بازیگران اعلام رضایت کرده است. مهدی ودادی توانست با فعالیت در سریال هویت تجربه حرفه‌ای موفقی برای خود رقم بزند و همکاری در کنار بازیگرانی نظیر مهدی امینی‌خواه، مهدی الهیاری، حسن جوهرچی و گلاره عباسی توانست سطح کاری او را متحول کند.

مهدی ودادی علاوه‌بر سریال هویت، سال 1388 سریال راز یک پروانه را کارگردانی کرده است. مهدی ودادی این‌بار با هنرمندانی چون فرخ نعمتی، مجید مظفری، فریبا جدیکار و اصغر نقی‌زاده همکاری داشت.

با اینکه مهدی ودادی را بیشتر بعنوان کارگردان می‌شناسیم، اما در حرفه‌های دیگر نیز فعال بوده است. مهدی ودادی علاوه‌بر کارگردان به‌عنوان تهیه کننده، نویسنده، طراح لباس، طراح صحنه و تدوینگر نیز در سینما و تلویزیون فعالیت داشته است. مهم‌ترین آثار مهدی ودادی در حرفه‌ی تهیه کننده، فیلم ترانه های ناتمام، فیلم زن، مرد، زندگی و فیلم پسران مهتاب (ارتشی در تاریکی) است. مهم‌ترین آثار مهدی ودادی در حرفه‌ی نویسنده، فیلم پسران مهتاب (ارتشی در تاریکی) و فیلم ستاره های سربی است. مهم‌ترین اثر مهدی ودادی در حرفه‌ی طراح لباس، فیلم پسران مهتاب (ارتشی در تاریکی) است. مهم‌ترین اثر مهدی ودادی در حرفه‌ی طراح صحنه، فیلم پسران مهتاب (ارتشی در تاریکی) است. مهم‌ترین اثر مهدی ودادی در حرفه‌ی تدوینگر، فیلم پسران مهتاب (ارتشی در تاریکی) است.

یکی از ویژگی‌های حرفه‌ای بیوگرافی مهدی ودادی آن هست که در مدت زمان فعالیت خود، هم در تلویزیون و هم در سینما حضور داشته است. مهدی ودادی را باید بیشتر کارگردان سینما بدانیم چرا که 66% آثار وی سینمایی و 34% آثارش تلویزیونی است. در واقع مهدی ودادی از مجموع 6 اثری که در کارنامه دارد، در 4 اثر در سینما با نام‌های فیلم زن، مرد، زندگی، فیلم پسران مهتاب (ارتشی در تاریکی)، فیلم ستاره های سربی و فیلم بیا با من فعالیت داشته و در 2 اثر در تلویزیون با نام‌های سریال راز یک پروانه و سریال هویت فعالیت داشته است.

مهدی ودادی - بیوگرافی مهدی ودادی | مشخصات

در بیوگرافی مهدی ودادی آثار مهمی وجود دارد. اگر می‌خواهید با بیوگرافی مهدی ودادی و زندگی حرفه‌ای و آثار او بیشتر آشنا شوید، حتما به صفحه هر یک از آثار مهدی ودادی در منظوم سر بزنید. همه 6 اثر مهم مهدی ودادی در منظوم یک پروفایل اختصاصی دارند که اطلاعات کامل معرفی آنها تهیه شده است. امتیازی که هر یک از آثار مهدی ودادی در منظوم دارند، نمره و امتیازی است که مردم از یک تا ده به آنها داده‌اند. در واقع هر چقدر مهدی ودادی در آثار ارزشمندتری فعالیت کرده باشد، توانسته نمره‌ی بیشتری از سوی مردم بگیرد، در نتیجه سوابق کاری و بیوگرافی مهدی ودادی درخشان‌تر خواهد شد. مثلا اثری که در بیوگرافی مهدی ودادی بیشترین امتیاز را از مردم گرفته است، سریال هویت محسوب می‌شود و اثری که در بیوگرافی مهدی ودادی کمترین امتیاز را گرفته است، فیلم بیا با من محسوب می‌شود.

منظوم