عباس رافعی

عباس رافعی

عباس رافعی تهیه کننده سینما و تلویزیون ایران است. از مهم‌ترین آثار عباس رافعی می‌توان به فعالیت در سریال بازگشت، سریال تولدی دیگر و سریال راه طی شده اشاره کرد.

 

بیوگرافی نویسنده

سوابق کاری

سینما با نام‌های فیلم سلوک، فیلم گاباره، فیلم سرقت بی‌نقص، فیلم اینجا کسی نمی‌میرد، فیلم فصل فراموشی فریبا، فیلم فرمول مرگ، فیلم چسب زخم(اپیزود ملاقات)، فیلم ایسگاه آخر(اپیزود ملاقات)، فیلم آزادراه، فیلم ملاقات، فیلم کیمیا و خاک، فیلم تولدی دیگر، فیلم آفتاب بر همه یکسان می‌تابد، فیلم راه طی شده، فیلم پروانه ای در باد و فیلم راز مینا فعالیت داشته و در 4 اثر در تلویزیون با نام‌های سریال بازگشت، سریال تولدی دیگر، سریال راه طی شده و سریال وقایع نگاری یک جنایت از پیش اعلام شده فعالیت داشته است.

 

توضیحات

عباس رافعی تهیه کننده سینما و تلویزیون ایران است. از مهم‌ترین آثار عباس رافعی می‌توان به فعالیت در سریال بازگشت، سریال تولدی دیگر و سریال راه طی شده اشاره کرد.

فیلم های عباس رافعی + بیوگرافی

 

عباس رافعی کار حرفه‌ای خود را از سینما آغاز کرد و سال 1375 در فیلم راز مینا به عنوان کارگردان فعالیت داشته است. گرچه موفقیت این اثر نسبت به آثار شاخص بعدیش مانند سریال بازگشت، بیشتر نبود اما تجربه خوبی برای عباس رافعی محسوب می‌شود و همکاری با هنرمندانی همچون لعیا زنگنه، امیر صادقیان، آیدا محمدخانی و داریوش رضوانی را تجربه کرد.

عباس رافعی در سال 1388 دوره‌ی پرتلاشی را در عرصه سینما و تلویزیون گذراند و در تولید اثر مهمی حضور داشته است. اثر مهم عباس رافعی در این سال، فعالیت در سریال بازگشت به کارگردانی شاهرخ دولکو محسوب می‌شود.

شاید یکی از مهم‌ترین بخش‌های بیوگرافی عباس رافعی فعالیت در سریال بازگشت بوده است. عباس رافعی سال 1388 سریال بازگشت به عنوان تهیه کننده فعالیت داشته است که توانست با مهارتش، جای خود را میان اهالی فضای تلویزیون مطرح کند. عباس رافعی توانست با فعالیت در سریال بازگشت تجربه حرفه‌ای موفقی برای خود رقم بزند و همکاری در کنار بازیگران بزرگ و باتجربه‌ای نظیر حسین یاری، رسول توکلی، قربان نجفی و شاهرخ فروتنیان توانست سطح کاری او را متحول کند.

عباس رافعی: سینمای کودک در دهه های قبل نقش آموزه اخلاقی و تربیتی داشت-  اخبار استانها تسنیم | Tasnim

 

عباس رافعی علاوه‌بر سریال بازگشت، سال 1386 در سریال تولدی دیگر نیز فعالیت داشته است. عباس رافعی این‌بار با هنرمندانی چون علی طحان، دارین حمزه، طلال جردی و پل سلیمان همکاری داشت.

با اینکه عباس رافعی را بیشتر بعنوان تهیه کننده می‌شناسیم، اما در حرفه‌های دیگر نیز فعال بوده است. عباس رافعی علاوه‌بر تهیه کننده به‌عنوان کارگردان، نویسنده، تدوینگر و مجری طرح نیز در سینما و تلویزیون فعالیت داشته است. مهم‌ترین آثار عباس رافعی در حرفه‌ی کارگردان، فیلم آوازهای سرزمین من، فیلم فصل فراموشی فریبا، فیلم ایسگاه آخر(اپیزود ملاقات)، فیلم آزادراه، فیلم ملاقات، فیلم کیمیا و خاک، فیلم تولدی دیگر، سریال تولدی دیگر، فیلم آفتاب بر همه یکسان می‌تابد، فیلم راه طی شده، سریال ظهر روز‌دهم، سریال راه طی شده، فیلم آیه های زمینی، فیلم پروانه ای در باد، سریال آیه‌های زمینی، سریال وقایع نگاری یک جنایت از پیش اعلام شده، سریال روز داوری، سریال فیل در تاریکی و فیلم راز مینا است. مهم‌ترین آثار عباس رافعی در حرفه‌ی نویسنده، فیلم سلوک، فیلم ایسگاه آخر(اپیزود ملاقات)، فیلم کیمیا و خاک، فیلم تولدی دیگر، سریال تولدی دیگر، فیلم آفتاب بر همه یکسان می‌تابد، سریال ظهر روز‌دهم، فیلم پروانه ای در باد، سریال وقایع نگاری یک جنایت از پیش اعلام شده، سریال روز داوری، سریال فیل در تاریکی و فیلم راز مینا است. مهم‌ترین اثر عباس رافعی در حرفه‌ی تدوینگر، سریال آیه‌های زمینی است. مهم‌ترین اثر عباس رافعی در حرفه‌ی مجری طرح، فیلم پروانه ای در باد است.

زنگ نمایش «اصول تعمیرات تلویزیون سیاه و سفید» را عباس رافعی می زند

 

یکی از ویژگی‌های حرفه‌ای بیوگرافی عباس رافعی آن هست که در مدت زمان فعالیت خود، هم در تلویزیون و هم در سینما حضور داشته است. عباس رافعی را باید بیشتر تهیه کننده سینما بدانیم چرا که 80% آثار وی سینمایی و 20% آثارش تلویزیونی است. در واقع عباس رافعی از مجموع 20 اثری که در کارنامه دارد، در 16 اثر در سینما با نام‌های فیلم سلوک، فیلم گاباره، فیلم سرقت بی‌نقص، فیلم اینجا کسی نمی‌میرد، فیلم فصل فراموشی فریبا، فیلم فرمول مرگ، فیلم چسب زخم(اپیزود ملاقات)، فیلم ایسگاه آخر(اپیزود ملاقات)، فیلم آزادراه، فیلم ملاقات، فیلم کیمیا و خاک، فیلم تولدی دیگر، فیلم آفتاب بر همه یکسان می‌تابد، فیلم راه طی شده، فیلم پروانه ای در باد و فیلم راز مینا فعالیت داشته و در 4 اثر در تلویزیون با نام‌های سریال بازگشت، سریال تولدی دیگر، سریال راه طی شده و سریال وقایع نگاری یک جنایت از پیش اعلام شده فعالیت داشته است.

رافعی: با تولید فیلم تلخ کام مردم را تلخ تر نکنیم/ فیلم "غیبت موجه" درباره  هویت یابی خودمان است- اخبار سینما و تئاتر - اخبار فرهنگی تسنیم | Tasnim

 

در بیوگرافی عباس رافعی آثار مهمی وجود دارد. اگر می‌خواهید با بیوگرافی عباس رافعی و زندگی حرفه‌ای و آثار او بیشتر آشنا شوید، حتما به صفحه هر یک از آثار عباس رافعی در منظوم سر بزنید. همه 20 اثر مهم عباس رافعی در منظوم یک پروفایل اختصاصی دارند که اطلاعات کامل معرفی آنها تهیه شده است. امتیازی که هر یک از آثار عباس رافعی در منظوم دارند، نمره و امتیازی است که مردم از یک تا ده به آنها داده‌اند. در واقع هر چقدر عباس رافعی در آثار ارزشمندتری فعالیت کرده باشد، توانسته نمره‌ی بیشتری از سوی مردم بگیرد، در نتیجه سوابق کاری و بیوگرافی عباس رافعی درخشان‌تر خواهد شد. مثلا اثری که در بیوگرافی عباس رافعی بیشترین امتیاز را از مردم گرفته است، سریال بازگشت محسوب می‌شود و اثری که در بیوگرافی عباس رافعی کمترین امتیاز را گرفته است، فیلم سلوک محسوب می‌شود.

منظوم