محمدرضا گوهری

محمدرضا گوهری

محمدرضا گوهری از فیلم‌نامه‌نویسان معروف ایران است که فیلم‌نامه‌های بسیار معروف رخ دیوانه، یه حبه قند و خیلی دور خیلی نزدیک، در میان ابرها و... را او نوشته است.

 

بیوگرافی نویسنده

سوابق کاری

رخ دیوانه (۱۳۹۳)
برلین ۷- (۱۳۹۰)
ملکه (۱۳۹۰)
بیداری رویاها (۱۳۸۸)
یه حبه قند (۱۳۸۸)
کودک و فرشته (۱۳۸۷)
در میان ابرها (۱۳۸۶)
فرزند خاک (۱۳۸۶)
اقلیما (۱۳۸۵)
خیلی دور، خیلی نزدیک (۱۳۸۳)
یک تکه نان (۱۳۸۳)
نیمه گمشده (۱۳۷۸)

 

 

توضیحات

محمد رضا گوهری متولد سال ۱۳۴۹ در سبزوار، تحصیلات ابتدایی تا دیپلم را در همان شهرستان به پایان رسانید و در سال ۱۳۶۷ با پذیرش در رشته سینما به تحصیل در دانشکده سینما و تأتر پرداخت و ۶ سال بعد با گرایش فیلمنامه‌نویسی از این دانشکده فارغ‌التحصیل شد. او از همان سال‌های میانی تحصیل در دانشکده به فیلمنامه‌نویسی پرداخت و در طول بیست سال گذشته چندین فیلمنامه سینمایی از او به فیلم تبدیل شده است که از آن میان می‌توان به فیلم‌های زیر اشاره کرد:

عادات نوشتن محمدرضا گوهری در گفتگو با ماهنامه فیلمنگار - سایت شخصی محمدرضا  گوهری-فیلمنامه نویس

 

نیمه گمشده (محمدعلی باشه آهنگر)، یک تکه نان (کمال تبریزی)، خیلی دور خیلی نزدیک (رضا میرکریمی)، اقلیما (محمدمهدی عسگرپور)، فزند خاک (محمدعلی باشه آهنگر)، در میان ابرها (روح الله حجازی)، کودک و فرشته (مسعود نقاش زاده)، بیداری رویاها (محمدعلی باشه آهنگر)، یک حبه قند (رضا میرکریمی) و ملکه (محمدعلی باشه آهنگر).

محمدرضا گوهری - بیوگرافی، زندگی نامه و کارنامه هنری | منظوم

 

جوایز محمدرضا گوهری:

برنده سیمرغ بلورین بهترین فیلم‌نامه برای فیلم فرزند خاک در بیست و ششمین دوره جشنواره فیلم فجر (بخش سینمای معناگرا) - ۱۳۸۶
برنده تندیس بهترین فیلم‌نامه برای فیلم فرزند خاک در دوازدهمین دوره جشن خانه سینما - ۱۳۸۷
برنده پروانه زرین بهترین فیلم‌نامه برای فیلم کودک و فرشته در بیست و سومین دوره جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان - ۱۳۸۸

کتابراه