فاطمه طاهری

فاطمه طاهری

فاطمه طاهری بازیگر سینما و تلویزیون ایران است.

 

بیوگرافی نویسنده

توضیحات

فاطمه طاهری بازیگر سینما و تلویزیون ایران است. وی سال ۱۳۱۸ چشم به جهان گشود. از مهم‌ترین آثار فاطمه طاهری می‌توان به بازیگری در سریال پس از باران، فیلم مهمان مامان و سریال تولدی دیگر اشاره کرد.

بیوگرافی فاطمه طاهری بازیگر قدیمی + عکس های جوانی

فاطمه طاهری نخستین بار در تلویزیون حضور یافته و سال ۱۳۶۵ در ۴۷ سالگی در سریال اغر بخیر به کارگردانی مجید بهشتی بازی کرده است. گرچه موفقیت این اثر نسبت به آثار شاخص بعدیش مانند سریال پس از باران، بیشتر نبود اما تجربه خوبی برای فاطمه طاهری محسوب می‌شود و همکاری با هنرمندانی همچون محمد شیری، آزیتا لاچینی، روح‌انگیز مهتدی و شهره لرستانی را تجربه کرد.

فاطمه طاهری در سال ۱۳۷۹ دوره‌ی پرتلاشی را در عرصه سینما و تلویزیون گذراند و در آثار مهمی بازی کرده است. او در این سال با بازی در ۲ فیلم و سریال مهم سینما و تلویزیون خود را به مردم معرفی کرد. آثار مهم فاطمه طاهری در این سال، بازیگری در فیلم دختری بنام تندر به کارگردانی حمیدرضا آشتیانی‌پور و سریال پس از باران به کارگردانی سعید سلطانی محسوب می‌شود.

بهترین عکس های فاطمه طاهری + بیوگرافی کامل - جسارت

 

شاید یکی از مهم‌ترین بخش‌های بیوگرافی فاطمه طاهری بازی در سریال پس از باران بوده است. فاطمه طاهری سال ۱۳۷۹ در ۶۱ سالگی در سریال پس از باران نقش مهمی بازی کرده است که توانست با مهارت خود، آن نقش و همچنین خودش را میان مخاطبان تلویزیون مطرح کند. او در این سریال با سعید سلطانی همکاری داشته است. فاطمه طاهری توانست با بازی در سریال پس از باران تجربه بازیگری موفقی برای خود رقم بزند و همکاری در کنار بازیگرانی نظیر محمود‌ پاک‌نیت، کتایون ریاحی، مرجان محتشم و جهانگیر الماسی بر تجارب او افزود.

فاطمه طاهری - جان زیبا

 

فاطمه طاهری علاوه‌بر سریال پس از باران، سال ۱۳۸۲ در ۶۴ سالگی در فیلم مهمان مامان نیز بازی کرده است. فاطمه طاهری این‌بار با داریوش مهرجویی یعنی کارگردان فیلم مهمان مامان و هنرمندانی چون گلاب آدینه، پارسا پیروزفر، امین حیایی و حسن پورشیرازی همکاری داشت.

در این سال‌ها فاطمه طاهری با هنرمندان بسیاری تجربه‌ی کار داشته است اما جالب است بدانید که در میان بازیگران جمشید مشایخی با ۶ مرتبه، پروین سلیمانی با ۶ مرتبه، رحمان مقدم با ۶ مرتبه، نیکو خردمند با ۶ مرتبه و عبدالرضا اکبری با ۶ مرتبه بیشترین همکاری را با فاطمه طاهری داشته‌اند.

فاطمه طاهري درگذشت (+عکس)

 

یکی از ویژگی‌های حرفه‌ای بیوگرافی فاطمه طاهری آن هست که در مدت زمان بازیگری خود، هم در تلویزیون و هم در سینما بازی کرده است. فاطمه طاهری را باید بیشتر بازیگر تلویزیون بدانیم چرا که ۵۳% آثار وی تلویزیونی و ۴۷% آثارش سینمایی است. در واقع فاطمه طاهری از مجموع ۵۳ اثری که در کارنامه دارد، در ۲۸ اثر در تلویزیون با نام‌های سریال عهدشکنی، سریال بی‌قرار، سریال عملیات ۱۲۵، سریال دارا و ندار، سریال جابر بن حیان، سریال جزیره ایکس، سریال مادر … صدامو می‌شنوی، سریال کمکم کن، سریال بوی غریب پاییز، سریال باران عشق، سریال پس از باران، سریال زیر بازارچه، سریال مرگ در سکوت، سریال تولدی دیگر، سریال بازگشت به خانه، سریال بهترین تابستان من، سریال دبیرستان خضراء، سریال ماجراهای خانه شماره ۱۳، سریال وکلای جوان، سریال بهاران در بهار، سریال پهلوانان نمی‌میرند، سریال آپارتمان، سریال تعطیلات نوروزی، سریال گل پامچال، سریال ازدواج پر ماجرا، سریال نیمه پنهان ماه، سریال اغر بخیر و سریال سایه همسایه نام‌های و در ۲۵ اثر در سینما با نام‌های فیلم گرگ و میش، فیلم پشت پرده ی مه، فیلم مهمان مامان، فیلم دختری بنام تندر، فیلم شوخی، فیلم طوطیا، فیلم تارهای نامرئی، فیلم زن امروز، فیلم بی‌قرار، فیلم ‌شیرین و فرهاد، فیلم مرد آفتابی، فیلم راه افتخار، فیلم مهریه‌ی بی‌بی، فیلم آبادانی‌ها، فیلم خانواده‌ی کوچک ما، فیلم دیدار در استانبول، فیلم رابطه‌ی پنهانی، فیلم طعمه، فیلم مستأجر، فیلم شهر در دست بچه‌ها، فیلم نرگس، فیلم همه‌ی یک ملت، فیلم روز باشکوه، فیلم طوبی و فیلم تحفه‌ها بازی کرده است.

در مجموع در کارنامه ۷۳ ساله و بیوگرافی فاطمه طاهری آثار مهمی وجود دارد. اگر می‌خواهید با بیوگرافی فاطمه طاهری و زندگی حرفه‌ای و آثار او بیشتر آشنا شوید، حتما به صفحه هر یک از آثار فاطمه طاهری در منظوم سر بزنید. همه ۵۳ اثر مهم فاطمه طاهری در منظوم یک پروفایل اختصاصی دارند که اطلاعات کامل معرفی آنها تهیه شده است. امتیازی که هر یک از آثار فاطمه طاهری در منظوم دارند، نمره و امتیازی است که مردم از یک تا ده به آنها داده‌اند. در واقع هر چقدر فاطمه طاهری در آثار ارزشمندتری بازی کرده باشد، توانسته نمره‌ی بیشتری از سوی مردم بگیرد، در نتیجه سوابق کاری و بیوگرافی فاطمه طاهری درخشان‌تر خواهد شد. مثلا اثری که در بیوگرافی فاطمه طاهری بیشترین امتیاز را از مردم گرفته است، سریال پس از باران محسوب می‌شود و اثری که در بیوگرافی فاطمه طاهری کمترین امتیاز را گرفته است، فیلم مستأجر محسوب می‌شود.

قطره