مهدی قایدی

مهدی قایدی

متولد : 1377-09-13

مهدی قایدی (زادهٔ ۱۳۷۷ آذر ۱۴؛ بوشهر) بازیکن فوتبال اهل ایران است که در پست وینگر به‌طور قرضی از شباب الاهلی برای باشگاه استقلال در لیگ برتر بازی می‌کند.

 

بیوگرافی نویسنده

سوابق کاری

ایران جوان

استقلال

شباب الاهلی

توضیحات

ایرانجوان بوشهر

مهدی قایدی فوتبال خود را از تیم‌های پایه باشگاه ایران‌جوان آغاز کرد و توانست در فصل ۹۶–۱۳۹۵ به تیم اصلی این باشگاه راه پیدا کند. وی در نخستین فصل بازی برای بزرگسالان توانست ۱۰ گل برای به ثمر برساند و عنوان پدیده لیگ یک را نیز در آن سال کسب کرد.

استقلال تهران

قایدی در اولین بازی خود برای استقلال در ۱۳ مرداد ۱۳۹۶

پس‌از درخشش وی در لیگ یک، باشگاه استقلال برای جذب وی دست به‌کار شد و او در نهایت با قراردادی ۵ ساله در ۱۷ تیر ۱۳۹۶ به استقلال پیوست.

 

قایدی در بازی مقابل سپاهان در ۱۵ آذر ۱۳۹۶

وی نخستین بازی رسمی خود برای این تیم را در ۱۳ مرداد ۱۳۹۶ در هفته دوم لیگ برتر در فصل ۹۷–۱۳۹۶ مقابل استقلال خوزستان انجام داد. وی در این بازی در دقیقه ۶۴ به‌جای امید نورافکن وارد زمین شد و با حرکات تکنیکی خود، نمایش درخشانی از خود نشان داد. از این رو هواداران استقلال به او لقب باشو کوچک را داده‌اند.

۹۸–۱۳۹۷

وی در این فصل در هفته ششم لیگ برتر و بازی مقابل نفت مسجد سلیمان اولین گل خود را در این فصل در دقیقه ۲۹ برای استقلال به ثمر رساند

او پیش از بازی برابر سایپا به یک‌باره تمرین استقلال را رد کرد و توسط وینفرد شفر از استقلال اخراج شداما در ادامه و با وساطت فرهاد مجیدی دوباره به تمرینات بازگشت و دومین گل فصل و دومین گل خود برای استقلال را روی پاس‌گل آیاندا پاتوسی در برابر نفت مسجد سلیمان به ثمر رساند.

وی همچنین بعد از اخراج وینفرد شفر و سرمربی شدن فرهاد مجیدی به ترکیب اصلی استقلال رسید و سومین گل خود را برای استقلال در هفته آخر لیگ برابر سپیدرود به ثمر رساند. او در این فصل ۳گل زد و در لیگ قهرمانان آسیا هم برابر الهلال به میدان رفت.

۹۹–۱۳۹۸

او در این فصل شماره ۱۰ را بر تن کرد.

وی در بازی استقلال مقابل ماشین سازی در هفته اول لیگ نوزدهم به صورت تعویضی به میدان آمد. در بازی با نفت مسجد سلیمان اولین گل فصل خود را زد. او که در ابتدای فصل به هواداران قول زدن ده گل در این فصل را داده بود موفق شد قول خود را عملی کند و ده گل با پیراهن این در لیگ برتر به ثمر برساند.

او در سال سال ۱۳۹۹ موفق شد در شهرآورد در جام حذفی برای استقلال گلزنی کند.

۱۴۰۰–۱۳۹۹

در این سال مهدی قایدی عملکرد خوبی از خود به نمایش گذاشت و در نهایت ۹ گل به ثمر رساند و بهترین گلزن استقلال در طول فصل بود. همچنین در آسیا با گلزنی برابر الاهلی عربستان و الدحیل نام خود را بر سر زبان‌ها انداخت. مهدی قایدی البته در اواخر فصل با انتقاد هایی مواجه شد.

بیوگرافی مهدی قائدی: زندگینامه و حواشی مهدی قائدی بازیکن استقلال

شباب الاهلی

۰۱–۱۴۰۰

در این سال به همراه احمد نوراللهی به شباب الاهلی پیوست. مهدی قایدی با حرکت عجیب فرهاد مجیدی در حالی قایدی تنها ستاره تیمش بود را رد کرد و احمد مددی مدیرعامل وقت وی را با مبلغ ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار به باشگاه اماراتی فروخت. مهدی در شباب الاهلی گرچه در بازی های ابتدایی فوق العاده بود اما رفته رفته افت کرد و تبدیل به یک بازیکن سکونشین شد.

بازگشت به استقلال تهران

۰۲–۱۴۰۱

در این فصل با قراردادی قرضی به استقلال بازگشت و در اولین بازی اش توانست یک گل را بثمر رساند و یک پنالتی هم کسب کرد که بهترین بازیکن زمین شد.

بیوگرافی مهدی قائدی بازیکن فوتبال ایرانی + عکس های اینستاگرام و همسرش

دوران ملی

قایدی به تیم ملی زیر ۲۰ سال ایران برای شرکت در جام جهانی زیر بیست سال ۲۰۱۷، تحت سرمربی‌گری امیرحسین پیروانی دعوت شد. قایدی پس از نشستن روی نیمکت برای بازی مقدماتی ایران مقابل کاستاریکا، اولین مسابقه خود را در برابر زامبیا به میدان رفت و در این بازی ۱۸ دقیقه بازی کرد.او همچنین برای چند دقیقه در برابر پرتغال بازی کرد اما مصدوم و از مسابقه خارج شد.

قایدی اولین بار در زمان دراگان اسکوچیچ به تیم ملی ایران دعوت شد و در شهریور ۱۳۹۹ در دقایق پایانی بازی برابر ازبکستان به میدان آمد تا بدین ترتیب اولین بازی ملی خود را انجام دهد.

مهدی قائدی در دبی به گدایی افتاد | ادعای زن مهدی قائدی درباره بی پولی

قایدی در آبان‌ماه همان سال در دقایق پایانی برابر بوسنی هرزگوین به میدان رفت و موفق شد در دومین بازی ملی اولین گل ملی خودش را به ثبت برساندو ایران آن بازی را ۲ بر ۰ برنده شود.

قایدی در مقدماتی جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ (آسیا) در بازی ایران مقابل کامبوج که نتیجه بازی ۱۰–۰ به نفع ایران بود، موفق به زدن یک گل، یک پاس گل و کسب یک پنالتی شد که بهترین بازیکن زمین شد.

فردی

بهترین پاسور لیگ برتر فصل ۹۹–۱۳۹۸ (۸ پاس گل)

بهترین بازیکن جوان فوتبال آسیا ۲۰۲۰

بهترین مهاجم سال از نگاه نوروز فوتبالی (نظرسنجی): ۱۳۹۸

بهترین وینگر چپ سال از نگاه نوروز فوتبالی (نظرسنجی): ۱۳۹۹

تیم منتخب لیگ برتر فوتبال ایران فوتبال برتر : ۱۴۰۰–۱۳۹۹