مهدی رحمتی

مهدی رحمتی

متولد : 1361-11-13

سید مهدی رحمتی اسکویی (زاده ۱۴ بهمن ۱۳۶۱ در تهران) دروازه‌بان بازنشسته و سرمربی اهل ایران است.

 

بیوگرافی نویسنده

سوابق کاری

استقلال تهران، فجر سپاسی شیراز، سپاهان اصفهان و مس کرمان و پدیده مشهد

 

توضیحات

زندگی شخصی

رحمتی در یک خانواده مذهبی چهار نفره، از والدینی آذربایجانی در تهران به دنیا آمد، وی متأهل و دارای دو فرزند به نام‌های علی و عطا است.همچنین وی در اواخر سال ۱۳۸۹ در مصاحبه‌ای مدعی شد در اوایل دوران جوانی برای گذران زندگی با ماشین شخصی مسافرکشی می‌کرده‌است.

افشاگری مهدی رحمتی: استقلال مدارک غیرواقعی به AFC فرستاده

عملکرد باشگاهی

سال ۱۳۷۴ اولین قراردادش را با تیم نوجوانان پاس امضاء کرد و تا سال ۱۳۷۶ درتمامی رده‌های سنی این باشگاه بازی کرد. بعد به تیم دخانیات و سپس به تیم فجر شهید سپاسی پیوست در آنجا بود که رحمتی در سطح اول فوتبال ایران مطرح شد و بعد از چهار فصل حضور در فجر شهید سپاسی به تیم سپاهان اصفهان پیوست. حضور او در سپاهان به یک فصل بیشتر نرسید تا این که در سال ۱۳۸۴ پیراهن استقلال تهران را بر تن کرد. وی بعد از ۲ فصل بازی در استقلال، ۲ فصل هم تیم در مس کرمان حضور یافت و در ابتدای لیگ نهم دوباره به سپاهان بازگشت. رحمتی در سال ۱۳۸۸ توانست دروازه‌بان اول تیم ملی شود. وی پس‌از ۲ فصل بازی در تیم سپاهان اصفهان بار دیگر در سال ۱۳۹۰ به استقلال تهران بازگشت. در ۲۵ اسفند ۱۳۹۰ در حساس‌ترین بازی سال استقلال که این تیم می‌توانست بعد از ۳ سال به قهرمانی در فوتبال برتر ایران رسیده و برای ششمین بار قهرمان جام حذفی شود، او با لباسی به زمین رفت که ناصر حجازی برایش به یادگار گذاشته بود. لباسی که روزگاری ناصر حجازی با آن توانست ستاره برتر بازی ایران و کره شمالی باشد در پیونگ یانگ و از آنجا به عقاب آسیا مشهور شود. لباسی سبز رنگ که حجازی از آن خاطرات زیادی در بازی‌های ملی داشت.رحمتی پس از ۳ سال حضور در استقلال و اختلاف با مدیریت جدید باشگاه به تیم تازه لیگ برتر شدهٔ پیکان پیوست و بعد یک فصل ناموفق دوباره به استقلال پیوست و تا سال ۹۷دروازه‌بان استقلال است.او سال ۹۸ به باشگاه فوتبال پدیده پیوست و یک فصل برای این تیم بازی کرد.

زندگی خصوصی مهدی رحمتی و همسرش + عکس های جذاب و دیدنی | ساعدنیوز

عملکرد ملی

مهدی رحمتی سال‌ها دروازه‌بان نخست و بدون جانشین تیم ملی ایران بود و در ۷۶ بازی رسمی پیراهن تیم ملی را بر تن کرده‌است و در این مدت در ۳۵ بازی موفق به ثبت کلین‌شیت شده تا در ۴۶ درصد بازی‌های ملی دروازه خود را بسته نگه داشته باشد. رحمتی پس از عابدزاده بیشترین بازی و بیشتری کلین‌شیت را در بازی‌های ملی داشته‌است. شاید اگر داستان خداحافظی او از تیم ملی و مشکلاتش با کارلوس کی‌روش پیش نمی‌آمد، آمار مهدی رحمتی خیلی بیشتر از اینها می‌شد و او با عبور از عابدزاده، می‌توانست در زمینه بازی‌های ملی و رکورد کلین شیت در تیم ملی ایران، به آماری دست نیافتنی برسد ولی این امر محقق نشد.

افتخارات

مهدی رحمتی | زندگینامه و عکس های دیدنی “مهدی رحمتی”

قهرمانی‌ها

رحمتی پس از قهرمانی در لیگ برتر فوتبال ایران ۹۲-۹۱ با تیم استقلال تهران

لیگ برتر

قهرمانی در لیگ برتر فوتبال ایران ۸۵-۸۴ به همراه تیم استقلال تهران

قهرمانی در لیگ برتر فوتبال ایران ۸۹-۸۸ به همراه تیم سپاهان اصفهان

قهرمانی در لیگ برتر فوتبال ایران ۹۰-۸۹ به همراه تیم سپاهان اصفهان

قهرمانی در لیگ برتر فوتبال ایران ۹۲-۹۱ به همراه تیم استقلال تهران

نایب قهرمانی در لیگ برتر ۹۶–۹۵ به همراه تیم استقلال تهران

جام حذفی

قهرمانی در جام حذفی ۸۰-۷۹ به همراه تیم فجر سپاسی شیراز

نایب قهرمانی در جام حذفی ۸۱-۸۰ به همراه تیم فجر سپاسی شیراز

نایب قهرمانی در جام حذفی ۸۲-۸۱ به همراه تیم فجر سپاسی شیراز

قهرمانی در جام حذفی ۹۱-۹۰ به همراه تیم استقلال تهران

نایب قهرمانی در جام حذفی ۹۵–۹۴ به همراه تیم استقلال تهران

قهرمانی در جام حذفی ۹۷–۹۶ به همراه تیم استقلال تهران

جام باشگاه های آسیا

نیمه نهایی جام باشگاه های آسیا ۲۰۱۳ به همراه استقلال تهران

منبع : ویکی پدیا