رضا ناجی

رضا ناجی

متولد : 1321-10-04

رضا ناجی بازیگر پیشکوت سینما، تلویزیون و تئاتر است.

 

بیوگرافی نویسنده

سوابق کاری

 گل سرخ (۱۳۶۸)  فرار از جهنم (۱۳۷۵)   بچه‌های آسمان (۱۳۷۵)
 تولد یک پروانه (۱۳۷۶)  تونل ۱۸ (۱۳۸۶)  پرواز خاموش (۱۳۷۷)
 باران (۱۳۷۹)   پرنده باز کوچک (۱۳۸۰)  باران رؤیاها را نمی‌شوید (۱۳۸۲)
 او (۱۳۸۲)  بید مجنون (۱۳۸۳) باغ‌های کندلوس (۱۳۸۳) 
 برای آمدنت دعا می‌کنم (۱۳۸۳)  یک قدم تا خدا (۱۳۸۵)  سرگیجه (۱۳۸۵)
(۱۳۸۶) باد در علفزار می‌پیچد  آواز گنجشک‌ها  (۱۳۸۶)   پای پیاده (۱۳۸۷)
 نیمه ی پنهان ماه (۱۳۸۸)  یک سطر واقعیت (۱۳۹۰)  ترنج در ترنج (۱۳۹۱)
 مردی شبیه گرگ (۱۳۹۳)   نهنگ عنبر (۱۳۹۴)  سال‌های انتظار (۱۳۹۳–۱۳۹۴)

توضیحات

محمدرضا امیر ناجی معروف به رضا ناجی بازیگر سینما تلویزیون و تئاتر متولد 5 دی ماه سال 1321 می باشد. وی اصالتا اهل تبریز می باشد و در همان جا به دنیا آمده است.

رضا ناجی از کودکی به تئاتر علاقه داشت و در تئاترهای خیابانی مختلفی نقش بازی کرده بود. 

او دارای گواهینامه پایه یک رانندگی و گواهینامه درجه یک مهارت فنی خودرو است و ابتدا به شغل مکانیکی مشغول بود سپس به استخدام نیرو هوایی ارتش درآمد. 

رضا ناجی پس از بازگشت از دوران سربازی برای تحقق رویای بازیگری خود به تهران آمد و به کار مکانیکی مشغول شد و همزمان نزد استاد عباس جوانمرد دوره بازیگری را پشت سر گذاشت. سپس به درخواست یکی از دوستانش به نیروی هوایی رفت و از سال 1350 تا 1380 مسئول تئاتر آنجا بود. 

ازدواج و همسر رضا ناجی

بیوگرافی رضا ناجی,فرزندان رضا ناجی,رضا ناجی و همسرش

رضا ناجی 2 دختر و یک پسر دارد

رضا ناجی چندین سال است که ازدواج کرده است و متاهل می باشد . وی از این ازدواج نیز سه فرزند دارد، 2 دختر به نام سحر و سودابه و یک پسر به نام شهرام.

تصاویر رضا ناجی,فیلم های رضا ناجی,رضا ناجی در فیلم های ولتاژ

رضا ناجی بازیگری را از سال ۱۳۴۱ خورشیدی آغاز کرد

رضا ناجی بازیگری را از سال ۱۳۴۱ خورشیدی آغاز کرد ولی کار حرفه ای خود را از سال 1342 با نمایشنامه "غلام یحیی" آغاز کرده است. 

اما حضور رسمی او در سینما در سال 1368 با فیلم گل سرخ اتفاق افتاد. رضا ناجی سال ۷۴ در پروژه‌ای در تبریز به نام «فرار از جهنم» یک نقش سه دقیقه‌ای را ایفا کرد. سال بعدش جرقه‌ای در زندگی بازیگری او بود و از بین 2500 نفر که برای فیلم بچه های آسمان آقای مجید مجیدی تست داده بودند رضا ناجی انتخاب شد و این آغاز شکوفایی و موفقیت این بازیگر بود. 

 

رضا ناجی با بازی در فیلم‌های مجید مجیدی به شهرت رسید. او برای فیلم‌های «بچه‌های آسمان» و «او» از جشنواره فیلم فجر دیپلم افتخار گرفت و برای «باران» هم کاندیدای دریافت سیمرغ بلورین در جشنواره نوزدهم فجر شد. 

 

رضا ناجی,بیوگرافی رضا ناجی,تصاویر رضا ناجی در برلین

رضا ناجی نخستین بازیگر دریافت کننده خرس نقره ای جشنواره برلین

رضا ناجی با دریافت جایزه خرس نقره ای بهترین بازیگر مرد جشنواره برلین ۲۰۰۸ به اوج شهرت خود رسید و به منظور پاسداشت از ایشان در شهر تبریز سینمایی به نام ناجی در مجموعه سینمایی ۲۹بهمن تبریز به نام ایشان ثبت گردید.

علاوه بر "آواز گنجشک‌ها" از مهمترین فیلم‌های رضا ناجی می‌توان به بچه‌های آسمان، ترنج، باران و باد در علفزارها می‌پیچد نیز اشاره کرد.

ناگفته‌ها و گلایه‌های رضا ناجی | از مذاکره با شاهرخ‌خان تا مبارزه با سرطان  - پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا

رضا ناجی همچنین در فیلم های سینمایی "ایکس لارج" و "آباچی" و "تگزاس" نیز بازی کرده است و در حدود 16 فیلم سینمایی به ایفای نقش پرداخته است. رضا ناجی در تلویزیون نیز کم کار نبوده است و در سریالهایی مانند "از یاد رفته"، "دیوار به دیوار" و "موج و صخره" نیز بازی کرده است.

آخرین وضعیت سلامتی رضا ناجی - ایمنا

بیماری رضا ناجی از زبان خودش:

سال 1383 در روده بزرگم مشکل پیدا شد و بعد از عمل جراحی و برداشت ۲۳ سانت از روده‌ام، پزشکان تشخیص دادند که بهبود پیدا کرده‌ام و به من گفتند برو زندگی‌ات را ادامه بده! اما بیماری بعد از ۱۵ سال به سراغم آمد و شهریورماه سال 98 دوباره ناراحتم کرد.

منابع : بیتوته