مرتضی   آقا حسینی

مرتضی آقا حسینی

مرتضی آقا حسینی بازیگر سینما و تلویزیون ایران است. 

 

بیوگرافی نویسنده

توضیحات

مرتضی آقا حسینی بازیگر سینما و تلویزیون ایران است. از مهم‌ترین آثار مرتضی آقا حسینی می‌توان به بازیگری در سریال گاهی به پشت سر نگاه کن، فیلم سد معبر و سریال ستارخان اشاره کرد.

مرتضی آقا حسینی در سال 1393 دوره‌ی پرتلاشی را در عرصه سینما و تلویزیون گذراند و در اثر مهمی بازی کرده است. اثر مهم مرتضی آقا حسینی در این سال، بازیگری در سریال گاهی به پشت سر نگاه کن به کارگردانی مازیار میری محسوب می‌شود.

رزومه مرتضی آقاحسینی | sevenartpedia.ir | sevenartpedia

 

شاید یکی از مهم‌ترین بخش‌های بیوگرافی مرتضی آقا حسینی بازی در سریال گاهی به پشت سر نگاه کن بوده است. مرتضی آقا حسینی سال 1393 سریال گاهی به پشت سر نگاه کن نقش مهمی بازی کرده است که توانست با مهارت خود، آن نقش و همچنین خودش را میان مخاطبان تلویزیون مطرح کند. او در این سریال با مازیار میری همکاری داشته است. مرتضی آقا حسینی توانست با بازی در سریال گاهی به پشت سر نگاه کن تجربه بازیگری موفقی برای خود رقم بزند و همکاری در کنار بازیگرانی نظیر امین تارخ، محمد متوسلانی، سعید چنگیزیان و هدایت هاشمی بر تجارب او افزود.

مرتضی آقا حسینی علاوه‌بر سریال گاهی به پشت سر نگاه کن، سال 1395 در فیلم سد معبر نیز بازی کرده است. مرتضی آقا حسینی این‌بار با محسن قرایی یعنی کارگردان فیلم سد معبر و هنرمندانی چون حامد بهداد، محسن کیایی، باران کوثری و نادر فلاح همکاری داشت.

در این سال‌ها مرتضی آقا حسینی با هنرمندان بسیاری تجربه‌ی کار داشته است اما جالب است بدانید که در میان بازیگران محمد ابهری با 3 مرتبه، یوسف صیادی با 3 مرتبه، فخرالدین صدیق‌شریف با 3 مرتبه، محسن صادقی‌نسب با 3 مرتبه و داریوش کاردان با 3 مرتبه بیشترین همکاری را با مرتضی آقا حسینی داشته‌اند.

یکی از ویژگی‌های حرفه‌ای بیوگرافی مرتضی آقا حسینی آن هست که در مدت زمان بازیگری خود، هم در تلویزیون و هم در سینما بازی کرده است. مرتضی آقا حسینی را باید بیشتر بازیگر تلویزیون بدانیم چرا که 67% آثار وی تلویزیونی و 33% آثارش سینمایی است. در واقع مرتضی آقا حسینی از مجموع 6 اثری که در کارنامه دارد، در 4 اثر در تلویزیون با نام‌های سریال ستارخان، سریال ایراندخت، سریال معمای شاه و سریال گاهی به پشت سر نگاه کن نام‌های و در 2 اثر در سینما با نام‌های فیلم سد معبر و فیلم من بازی کرده است.

دژاكام با "ملكه جنيان" به همايش عاشورايي مي‌آيد - خبرگزاری مهر | اخبار  ایران و جهان | Mehr News Agency

 

در بیوگرافی مرتضی آقا حسینی آثار مهمی وجود دارد. اگر می‌خواهید با بیوگرافی مرتضی آقا حسینی و زندگی حرفه‌ای و آثار او بیشتر آشنا شوید، حتما به صفحه هر یک از آثار مرتضی آقا حسینی در منظوم سر بزنید. همه 6 اثر مهم مرتضی آقا حسینی در منظوم یک پروفایل اختصاصی دارند که اطلاعات کامل معرفی آنها تهیه شده است. امتیازی که هر یک از آثار مرتضی آقا حسینی در منظوم دارند، نمره و امتیازی است که مردم از یک تا ده به آنها داده‌اند. در واقع هر چقدر مرتضی آقا حسینی در آثار ارزشمندتری بازی کرده باشد، توانسته نمره‌ی بیشتری از سوی مردم بگیرد، در نتیجه سوابق کاری و بیوگرافی مرتضی آقا حسینی درخشان‌تر خواهد شد. مثلا اثری که در بیوگرافی مرتضی آقا حسینی بیشترین امتیاز را از مردم گرفته است، سریال گاهی به پشت سر نگاه کن محسوب می‌شود و اثری که در بیوگرافی مرتضی آقا حسینی کمترین امتیاز را گرفته است، سریال ایراندخت محسوب می‌شود.

منظوم