احمد  سلیمان‌نیا

احمد سلیمان‌نیا

احمد سلیمان‌نیا بازیگر سینما و تلویزیون ایران است

 

بیوگرافی نویسنده

توضیحات

احمد سلیمان‌نیا بازیگر سینما و تلویزیون ایران است. از مهم‌ترین آثار احمد سلیمان‌نیا می‌توان به بازیگری در سریال بشارت منجی، فیلم مسیح و فیلم بشارت منجی اشاره کرد.

احمد سلیمان‌نیا نخستین بار در سینما حضور یافته و سال 1383 در فیلم بشارت منجی به کارگردانی نادر طالب‌زاده بازی کرده است. گرچه موفقیت این اثر نسبت به آثار شاخص بعدیش مانند سریال بشارت منجی، بیشتر نبود اما تجربه خوبی برای احمد سلیمان‌نیا محسوب می‌شود و همکاری با هنرمندانی همچون سیروس اسنقی، ولی‌الله مؤمنی، فتحعلی اویسی و سید احمد نجفی را تجربه کرد.

احمد سلیمان‌نیا در سال 1388 دوره‌ی پرتلاشی را در عرصه سینما و تلویزیون گذراند و در اثر مهمی بازی کرده است. اثر مهم احمد سلیمان‌نیا در این سال، بازیگری در سریال بشارت منجی به کارگردانی نادر طالب‌زاده محسوب می‌شود.

معرفی فعالیت های احمد سلیمان نیا

 

شاید یکی از مهم‌ترین بخش‌های بیوگرافی احمد سلیمان‌نیا بازی در سریال بشارت منجی بوده است. احمد سلیمان‌نیا سال 1388 سریال بشارت منجی نقش مهمی بازی کرده است که توانست با مهارت خود، آن نقش و همچنین خودش را میان مخاطبان تلویزیون مطرح کند. او در این سریال با نادر طالب‌زاده همکاری داشته است. احمد سلیمان‌نیا توانست با بازی در سریال بشارت منجی تجربه بازیگری موفقی برای خود رقم بزند و همکاری در کنار بازیگرانی نظیر فتحعلی اویسی، مرتضی ضرابی، مینا باقری و سید احمد نجفی بر تجارب او افزود.

احمد سلیمان‌نیا علاوه‌بر سریال بشارت منجی، سال 1384 در فیلم مسیح نیز بازی کرده است. احمد سلیمان‌نیا این‌بار با نادر طالب‌زاده یعنی کارگردان فیلم مسیح و هنرمندانی چون فتحعلی اویسی، سید احمد نجفی، مرتضی ضرابی و مینا باقری همکاری داشت.

با اینکه احمد سلیمان‌نیا را بیشتر بعنوان بازیگر می‌شناسیم، اما در حرفه‌های دیگر نیز فعال بوده است. احمد سلیمان‌نیا علاوه‌بر بازیگر به‌عنوان طراح صحنه و طراح لباس نیز در سینما و تلویزیون فعالیت داشته است. مهم‌ترین آثار احمد سلیمان‌نیا در حرفه‌ی طراح صحنه، سریال بشارت منجی و فیلم مسیح است. مهم‌ترین اثر احمد سلیمان‌نیا در حرفه‌ی طراح لباس، سریال بشارت منجی است.

در این سال‌ها احمد سلیمان‌نیا با هنرمندان بسیاری تجربه‌ی کار داشته است اما جالب است بدانید که در میان بازیگران فتحعلی اویسی با 3 مرتبه، مینا باقری با 3 مرتبه، سید احمد نجفی با 3 مرتبه، مرتضی ضرابی با 3 مرتبه و اصغر امیدوارخرم با 2 مرتبه بیشترین همکاری را با احمد سلیمان‌نیا داشته‌اند.

یکی از ویژگی‌های حرفه‌ای بیوگرافی احمد سلیمان‌نیا آن هست که در مدت زمان بازیگری خود، هم در تلویزیون و هم در سینما بازی کرده است.

در بیوگرافی احمد سلیمان‌نیا آثار مهمی وجود دارد. اگر می‌خواهید با بیوگرافی احمد سلیمان‌نیا و زندگی حرفه‌ای و آثار او بیشتر آشنا شوید، حتما به صفحه هر یک از آثار احمد سلیمان‌نیا در منظوم سر بزنید. همه 3 اثر مهم احمد سلیمان‌نیا در منظوم یک پروفایل اختصاصی دارند که اطلاعات کامل معرفی آنها تهیه شده است. امتیازی که هر یک از آثار احمد سلیمان‌نیا در منظوم دارند، نمره و امتیازی است که مردم از یک تا ده به آنها داده‌اند. در واقع هر چقدر احمد سلیمان‌نیا در آثار ارزشمندتری بازی کرده باشد، توانسته نمره‌ی بیشتری از سوی مردم بگیرد، در نتیجه سوابق کاری و بیوگرافی احمد سلیمان‌نیا درخشان‌تر خواهد شد. مثلا اثری که در بیوگرافی احمد سلیمان‌نیا بیشترین امتیاز را از مردم گرفته است، سریال بشارت منجی محسوب می‌شود و اثری که در بیوگرافی احمد سلیمان‌نیا کمترین امتیاز را گرفته است، فیلم بشارت منجی محسوب می‌شود.

منظوم